AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #1 Skrevet 26. desember 2017 Er det noen her som jobber i borettslag for funksjonshemmede og/ eller utviklingshemmede? Lurer på om noen kan fortelle meg hva man gjør på et slikt sted og hva jobben i helhet går ut på? syns det virker veldig spennende! Anonymkode: abe20...f4f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #2 Skrevet 26. desember 2017 Man følger opp og veileder beboerne. Det er individuelt hva de trenger oppfølging og veiledning på. For eksempel husarbeid eller matlaging. Anonymkode: e33b0...df4 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #3 Skrevet 26. desember 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som jobber i borettslag for funksjonshemmede og/ eller utviklingshemmede? Lurer på om noen kan fortelle meg hva man gjør på et slikt sted og hva jobben i helhet går ut på? syns det virker veldig spennende! Anonymkode: abe20...f4f Funksjonshemmede/ psykisk utv.hemmede er en gruppebetegnelse, det vil være store forskjeller på hva slags tilbud og behov de har. Noen likheter er det jo: Du jobber da i andres hjem og gir den praktiske hjelpen det er behov for i forbindelse med husarbeid, matlaging, hygiene, osv. Du jobber stort sett målrettet mot ulike mål for mestring, deltar i fritidsaktiviteter, samarbeider med foreldre og kanskje andre instanser. Jeg elsker jobben min Anonymkode: a0fa3...9e2 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #4 Skrevet 26. desember 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Funksjonshemmede/ psykisk utv.hemmede er en gruppebetegnelse, det vil være store forskjeller på hva slags tilbud og behov de har. Noen likheter er det jo: Du jobber da i andres hjem og gir den praktiske hjelpen det er behov for i forbindelse med husarbeid, matlaging, hygiene, osv. Du jobber stort sett målrettet mot ulike mål for mestring, deltar i fritidsaktiviteter, samarbeider med foreldre og kanskje andre instanser. Jeg elsker jobben min Anonymkode: a0fa3...9e2 Så gøy å høre! Jeg har veldig lyst til å søke på en slik jobb❤️ Anonymkode: abe20...f4f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #5 Skrevet 26. desember 2017 Jobbet med dette i rundt 10 år. Og det er enorm stor forskjell på hvilken bolig du jobber på. Både beboer, hvilke kommune og kollega har mye å si for hvordan arbeidsstedet er. Generelt sett, er jobbene besatt mest av damer i 50 årene, noe som har påvirket arbeidsmiljøet veldig der jeg har vært. I de senere årene har kravene og oppgavene doblet seg samtidig som at midlene kuttes. Så det forventes mye av deg, men så har arbeidslivet blitt mer og mer darwinistisk generelt. Så dette møter man på uansett hvor i helsevesenet. Anonymkode: 16260...95a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå