Gå til innhold

Bevegelsesmelder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske frustrert over familiemedlemmers manglende evne til å slå av lyset (kommer hjem fra jobb, og da har ungdommene forlatt hjemmet i full belysning og jeg kan mer eller mindre høre telleren på strømmåleren tikke :sur: ), så i forbindelse med flytting til ny leilighet, vurderer jeg å få montert bevegelsesmelder. Min eneste erfaring med dette er offentlig toalett, hvor jeg opplever at lyset bruker noe tid på å slå seg på. Og her i borettslaget hvor vi bor, og der lever melderne mer eller mindre sitt eget liv (ganger og boder).

Er det noen som har noen gode råd og erfaring å komme med ? Er det forskjellige typer meldere ? Kan en melder kobles opp til flere rom ?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de hadde gått fra åpne vinduer og varmen på fullt kunne jeg forstått problemet. Men lys? Det bruker jo nesten ikke strøm. 

Anonymkode: 547a4...c33

• Liker 1
Skrevet

Bytt til led-pærer og "problemet" er løst - for du har ikke noe problem, du bare tror at du har det.

• Liker 3
Skrevet

Lyspærer avgir også varme. Om du uansett bruker strøm til oppvarming ts, så vil jo ovnene slippe å bruke like mye strøm som med lyspærene av, som når lyspærene er på. Så det går opp i opp.

Anonymkode: 3179b...2c8

• Liker 1
Skrevet

Bevegelsessensor kan nok funke fint i rom man ikke bruker så ofte, men jeg tror jeg hadde syntes det var litt irriterende om lyset på stua stadig skrudde seg av fordi jeg satt for stille når jeg så på TV. :P

(Jada, det finnes sikkert løsninger for å unngå dette. :fnise: )

Anonymkode: 61066...647

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bevegelsessensor kan nok funke fint i rom man ikke bruker så ofte, men jeg tror jeg hadde syntes det var litt irriterende om lyset på stua stadig skrudde seg av fordi jeg satt for stille når jeg så på TV. :P

(Jada, det finnes sikkert løsninger for å unngå dette. :fnise: )

Vifte med armene hvert 2. minutt kanskje? :hoho:

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vifte med armene hvert 2. minutt kanskje? :hoho:

Det er i alle fall løsningen jeg bruker når jeg sitter lenge på do i blant ... :fnise:  Ellers tenkte jeg på noe á la sensorer med ekstra lang forsinkelse før lyset skrus av, eller ekstra følsomhet. 

• Liker 1
Skrevet

Ser Ikea har "smart belysning", noen som har prøvd det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...