Gå til innhold

Det å ikke oppdatere iPhone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jo vært nyhetssak i egentlig en kjent sak i lang tid at det er oppdateringene til Apple på eldre versjoner av iPhone (type pr. i dag 6 og 7) som gjør dem tregere bevisst. Dette for å spare på batteriet. Men likevel fører det til en dårligere kvalitet og økt vilje til å kjøpe ny.

Det er mange måter man kan spare batteriet for, og vi er jo alle vant til å lade telefonen 1-2 ganger dagen uansett, så forskjellen blir ikke så stor med 3-4 ganger dagen over tid; men en TREG telefon som bruker 100 år på å laste ned den enkleste nettside derimot... vi kan også gjøre mye selv bevisst for å spare batteri.

Så kommer jo det avgjørende spørsmålet: MÅ man godta oppdateringene på et eller annet tidspunkt, eller vil telefonen ødelegges?

Anonymkode: dbc36...b5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du må oppdatere etter hvert, men mulig jeg tar feil. Opplevde at telefonen min ble mye tregere på å reagere og henger seg en del opp.

Anonymkode: 80faf...034

Skrevet

Du opplever noe som TVINGER deg til å oppdatere, eller opplever du at telefonen rett og slett dør ut, slik at du burde vært better safe than sorry?

Hvis telefonen blir tregere UTEN oppdatering likevel som MED oppdatering så må man vel bare kjøpe ny.

Skrevet (endret)

Jeg har ikke iPhone men iPad, og måtte oppdatere for at enkelte app'er fortsatt skulle virke.

Endret av Hanne67
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Den blir så treg til slutt at du ikke får åpnet en eneste side. Messenger, netflix, nettbanker, betalingsløsninger, mailkontoer, ja allt krever jo at du oppdaterer jevnlig. 

Fant en ipad her hjemme nå, som ikke har blitt oppdatert på kansje fem år. INGENTING virker på den. Brukte ca ti minutter på å laste ned forsiden på sol..

Endret av Perle
Skrevet

:blink: Har ikke oppdatert min Fon7+ enda men merker lite til treghet. Har og en gammel padde 2 som går på versjon 9.3.5 men den fungerer fremdeles helt supert den ^^, 

Skrevet
2 timer siden, Peanut skrev:

:blink: Har ikke oppdatert min Fon7+ enda men merker lite til treghet. Har og en gammel padde 2 som går på versjon 9.3.5 men den fungerer fremdeles helt supert den ^^, 

Jeg har samme som deg, iPad 2. Den funker som bare det og batteriet holder lenge. 

Skrevet

Hvis ikke du oppdaterer vil du heller ikke få sikkerhetsfikser. Grunnen til at IOS er tryggere enn Android er til en stor grad at Apple er bedre til å gi ut oppdateringer til ganske gamle telefoner, ikke at det aldri blir funnet sikkerhetsfeil i dem.

Anonymkode: b05f4...4b2

Skrevet
6 timer siden, Peanut skrev:

Versjon 9.3.5 er vel den nyeste, - jeg oppdaterte min iPad 3 til den i november. 

Skrevet
1 hour ago, Hanne67 said:

Versjon 9.3.5 er vel den nyeste, - jeg oppdaterte min iPad 3 til den i november. 

9.3.5 kom ut sommeren 2016, og det har blitt funnet en haug med sikkerhetsfeil i den siden da. Enheter som ikke kan oppgraderes til en nyere versjon er derfor ikke trygge å bruke på nettet.

https://www.cvedetails.com/vulnerability-list/vendor_id-49/product_id-15556/version_id-201986/Apple-Iphone-Os-9.3.5.html

Anonymkode: b05f4...4b2

Skrevet

Jeg har fortsatt første generasjons iPad med versjon 5.1.1 og merkelig nok har den aldri mast om oppdateringer. :P Kommer ikke opp noe når jeg søker etter oppdateringer heller. Likevel har den fungert helt greit i alle disse år. Nettsurfingen er litt treg, og hender Safari kræsjer hvis nettsidebelastningen blir for mye. Fleste av appene som er installert fungerer fortsatt, bare noen som krever oppdatering. Det beste er at batteriet varer fortsatt i halv evighet, i motsetning til min iPhone 6S med alt av nyeste oppdateringer og må lades 1-2 ganger om dagen, så fremt jeg bruker den aktivt da.

Skrevet

Jeg oppdaterer hver gang jeg får ny melding om en ny versjon, skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å ikke oppdatere? Er da vel normalt at alle operativsystemer skal oppdateres for å sikre systemet?

Skrevet

Når det nå er slik at å oppdatere gamle mobilversjoner gjør dem tregere, nettopp for at du skal kjøpe ny; da kan man jo veie sjansene for å bli svindlet ved å lese nettaviser, og å oppdatere og få en tregere tlf.

Skrevet

Ha Ha, de fra apple er sleipe. 

Anonymkode: 84f3b...fd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...