Gå til innhold

Hva kan denne reaksjonen bety?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt fikk for ikke så lenge siden en bursdagsgave fra et par som også er nabo med oss. Kjent de i noen år).

Mannen min hadde altså mottat pakken personlig fra han ene, men gaven var jo fra dem begge.

Jeg er jo venner med dem begge på Facebook, og bestemte meg for å sende takkemelding. Jeg skrev da til dem begge, da jeg ikke var sikker på hvem som har styrt med gaven. Men jeg fikk kun respons fra fruen, mens hennes mann valgte å ikke gi respons..

Meldingene jeg sendte var identiske, bare at jeg skrev mest til konen. Bare for å trå riktig:)

Men likevel er det jo litt rart at ikke hennes mann ville være høflig å respondere, da jeg lenge trodde vi var venner. Sitter liksom igjen nå og føler at jeg har dummet meg ut. Tør liksom ikke å være like åpen mot han som mot henne, da jeg ble "avvist" på denne måten. Vi snakker jo greit sammen ellers, så jeg trodde alt var i orden. Men nå føler jeg meg nesten som en liten dritt:/

Hva mener dere kan ha skjedd her?

Anonymkode: e32f8...d84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror mannen og dama snakket seg i mellom og siden mannen visste at kona hans svarte deg så så ikke han behovet for å svare deg han også.

For meg ser dette ut som en ting som er helt unødvendig å tenke noe mer over. 

• Liker 15
Skrevet

Jeg tror hun har svart på vegne av de begge. De snakker sammen, og ser at begge har fått takke-melding, og dermed blitt enige om at hun svarer. Evt. har de snakket om meldingen, og hun har sagt at hun har svart, og da har han følt at det ble overflødig om han svarte. Så enkelt tror jeg det er. Har ikke vært i samme situasjon selv, men tror jeg hadde syntes at det holder om en av oss svarer. Vær snill mot deg selv, og ikke tenk noe mer over det.

Anonymkode: 582bc...b46

• Liker 4
Skrevet

Tror ikke det er noe å lage en sak utav. Kanskje mannen ser på det som at de har svart, siden kona har gjort det. Kanskje han ikke ser på det som naturlig å svare på en takkemelding.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror hun har svart på vegne av de begge. De snakker sammen, og ser at begge har fått takke-melding, og dermed blitt enige om at hun svarer. Evt. har de snakket om meldingen, og hun har sagt at hun har svart, og da har han følt at det ble overflødig om han svarte. Så enkelt tror jeg det er. Har ikke vært i samme situasjon selv, men tror jeg hadde syntes at det holder om en av oss svarer. Vær snill mot deg selv, og ikke tenk noe mer over det.

Anonymkode: 582bc...b46

Ok. Jeg vet bare at jeg selv hadde svart, om noen takket meg/mannen for noe:) Jeg er jo ikke redd/sparsommelig på å svare. Men folk er så forskjellige.

Var litt redd for å såre hennes mann, om jeg bare takket henne. Men kan jo bare slå to fluer i en smekk neste gang, og takke flere i ei og samme melding. Og at kun den ene mottar den:) 

Jeg er ikke helt utlært på dette med sosiale koder. Alt kan fort gå galt, eller slå seg feilt ut..

-ts

• Liker 1
Skrevet

Veldig rart at du i det hele tatt analyserer dette spør du meg.... Det er da åpenbart at et par snakker sammen om sånt å sier "Å, se, hun har sendt takkemelding så koselig" og bestemt seg for at den ene svarer fra sin profil på begges/familiens vegne. Unødvendig om begge to skulle skrevet samme takken i hver sin melding. Ta det med ro, de ga med glede og satt pris på takken din begge to, dette er ikke noe å spinne videre med tankene eller intensjonene på!
Ha en god jul videre! :)

Anonymkode: eb619...72f

• Liker 2
Skrevet

😂😂😂 god jul! Kos dere videre! 

Anonymkode: 32976...d2c

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig rart at du i det hele tatt analyserer dette spør du meg.... Det er da åpenbart at et par snakker sammen om sånt å sier "Å, se, hun har sendt takkemelding så koselig" og bestemt seg for at den ene svarer fra sin profil på begges/familiens vegne. Unødvendig om begge to skulle skrevet samme takken i hver sin melding. Ta det med ro, de ga med glede og satt pris på takken din begge to, dette er ikke noe å spinne videre med tankene eller intensjonene på!
Ha en god jul videre! :)

Jeg og mannen min driver ikke å opplyser hverandre om hvem som skriver til oss:) Vi kan snakke for oss selv, da vi stoler på hverandre.

-ts

Skrevet

Jeg og mannen min driver ikke å opplyser hverandre om hvem som skriver til oss:) Vi kan snakke for oss selv, da vi stoler på hverandre.

-ts

Godt eventyret fikk en fin slutt. Ønsker dere lykke til. 

Skrevet

-ts

Jeg tror ikke det har noe med å stole på hverandre eller ikke å gjøre. Noen er bare åpne og deler mange ting, andre gjør det ikke. Begge deler er ok. :)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Nicathv skrev:

Jeg tror ikke det har noe med å stole på hverandre eller ikke å gjøre. Noen er bare åpne og deler mange ting, andre gjør det ikke. Begge deler er ok. :)

Ja, så lenge en ikke blir sett ned på.  Men som sakt så kommer ikke jeg til å gjøre dette flere ganger, i tilfelle det skaper usikkerhet hos enkelte. Vet ikke hva som er tilfellet, men greit å trå forsiktig uansett:) Jeg er en person som ikke ser forskjell på kvinner og menn sosialt. Men det kan tenkes at det er forventet at kvinner helst ikke skal si noe til andre menn. Spesielt ikke når det kommer til par.

Jeg er ikke sint på meg selv, men kjenner jeg blir litt frustrert. Har nesten blitt kjent med andre kvinner, og fått kjeft i ettertid av Venner av dem. De har b.l.a sakt "hvordan kjenner du til henne?!" osv. Og i ettertid har de nye bekjentskapene unngått meg.. 

Flyttet til ei bygd, så dette er ikke lett for meg. Føler at mye av det sosiale samspillet blir styrt:riste: Det er neste som at jeg ikke gidder å ta initiativ mer..

-ts

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-ts

Ok , det var rart. Så hvis dere gir en gave til noen sammen og personen sier takk, så sier dere ikke til den andre at dere fikk en takkemelding/møtte den på butikken og sa takk for gaven? Eller om du møter en venninde av deg du fikk gave fra henne og kjæresten, og sier takk for gaven til henne for gaven fra de begge, så ville du sendt ny takk direkte til mannen også? Jeg syns det er spesielt, og spesielt at du egentlig sendte samme takk til de begge i to individuelle meldinger. Du kunne jo sendt en felles takk til begge to med alle tre inkludert i samtalen , for dette her ble litt smør på flesk og spesielt når du også reagerer på at begge to ikke svarte deg. Forsåvidt er det heller ikke obligatorisk å svare på takkebrev, sender man takkebrev etter bryllup og konfimrasjon sender jo ikke mottakerne jo værsågod tilbake igjen heller.

At den ene og ikke begge sendte samme svar fra hver sine brukere, på melding om samme tema, har ingenting med å stole på/ikke stole på hverandre å gjøre, bare med unødvendig dobbeltkommunikasjon/krysskommunikasjon.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt eventyret fikk en fin slutt. Ønsker dere lykke til. 

Ja, okei.. :)

Da antar jeg at du endelig gir slipp på denne eventyrboken, og får sove  godt:ac:

:fnise:

-ts

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-ts

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tilfelle det skaper usikkerhet hos enkelte. Vet ikke hva som er tilfellet, men greit å trå forsiktig uansett:)

-ts

Syns egentlig det er du som skaper usikkerheten her jeg, ingen andre. Sikker på du ikke har hatt en greie for mannen hennes eller noe siden du tar så innmari analyserende på vei på for dette? Har de noen grunn til å bli usikker på deg og ikke stole på hverandre som par, siden du nevner nettopp det?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok , det var rart. Så hvis dere gir en gave til noen sammen og personen sier takk, så sier dere ikke til den andre at dere fikk en takkemelding/møtte den på butikken og sa takk for gaven? Eller om du møter en venninde av deg du fikk gave fra henne og kjæresten, og sier takk for gaven til henne for gaven fra de begge, så ville du sendt ny takk direkte til mannen også? Jeg syns det er spesielt, og spesielt at du egentlig sendte samme takk til de begge i to individuelle meldinger. Du kunne jo sendt en felles takk til begge to med alle tre inkludert i samtalen , for dette her ble litt smør på flesk og spesielt når du også reagerer på at begge to ikke svarte deg. Forsåvidt er det heller ikke obligatorisk å svare på takkebrev, sender man takkebrev etter bryllup og konfimrasjon sender jo ikke mottakerne jo værsågod tilbake igjen heller.

At den ene og ikke begge sendte samme svar fra hver sine brukere, på melding om samme tema, har ingenting med å stole på/ikke stole på hverandre å gjøre, bare med unødvendig dobbeltkommunikasjon/krysskommunikasjon.

Nei, er virkelig ikke alt mannen forteller meg med mindre jeg spør. Men det har jo hendt at mannen har fått æren for ting jeg har gjort (muntlig takk som jeg skal ha fått med meg) :) Er jo egentlig høflig at jeg eller begge fikk en takk. Så det er slik jeg nå har handlet utifra. Jeg ser på det som en form for inkludering og aksept. Så jeg inkluderte paret ved å snakke til dem begge, og ikke bare via en person hele tiden.. 

Jeg mente ikke noe spesielt mer med den takken jeg sendte. Men sitter nå likevel med en følelse av at jeg ikke kan ha samme kontakt ned begge to. Jeg må tydeligvis "kjenne min plass" i bygda, og er ikke heelt akseptert..

Det er mulig dere har rett, men jeg er uansett rett for at handlingen min kan ha ført til irritasjon og mistenksomhet. Vet ikke helt, men snakker litt av erfaring dessverre :/ 

Heldigvis har mannen min både vennepar og kompiser som aksepterer meg. Og det er godt:) 

-ts

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente ikke noe spesielt mer med den takken jeg sendte. Men sitter nå likevel med en følelse av at jeg ikke kan ha samme kontakt ned begge to. Jeg må tydeligvis "kjenne min plass" i bygda, og er ikke heelt akseptert..

Det er mulig dere har rett, men jeg er uansett rett for at handlingen min kan ha ført til irritasjon og mistenksomhet. Vet ikke helt, men snakker litt av erfaring dessverre :/

-ts

Denne følelsen du sitter med kommer nok ikke av at du ikke fikk svar av begge to, men av helt andre ting du har opplevd tidligere.
Det at du ikke fikk svar av begge to er som sagt ingenting å engang analysere, det er helt normalt å svare på parets vegne og som oftest blir det kvinnen som gjør det fordi hun er den som følger opp sånne ting enten det er avtale om henting til fotballtrening, barnepass, organisering av julegaver og hvem man skal gi julegave til og takkemeldinger.
Det er null sjanse for at meldingene dine kan ha ført til irritasjon eller mistenkelighet så lenge dette er det eneste du har gjort, om du derimot har prøvd deg på mannen før, så kan det ha ført til irritasjon eller mistenkelighet, så jeg lurer jo litt på om du har gjort det siden du tar utgangspunkt i at det er det de føler.... Hvis ikke, så slapp helt av og ikke overanalyser sånn :) De syntes nok bare du er hyggelig, så ikke gå ut fra at folk har noe i mot deg bare fordi du har erfaring med det fra tidligere av med andre folk! :)

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns egentlig det er du som skaper usikkerheten her jeg, ingen andre. Sikker på du ikke har hatt en greie for mannen hennes eller noe siden du tar så innmari analyserende på vei på for dette? Har de noen grunn til å bli usikker på deg og ikke stole på hverandre som par, siden du nevner nettopp det?

Jeg ser på(eller så på dem) som venner. Men om det er slik at det fort lages spekulasjoner, så tør ikke jeg å åpne meg noe mer..

Ja, jeg blir faktisk usikker når jeg får en kald skulder eller noe. Så heretter skal jeg bli mye flinkere til å se an folk:)

Jeg kan mye av det samme som mannen min, men likevel spør naboer og familien han om hjelp. Jeg blir fullstendig oversett og sett ned på. En gang ville ikke svigerfar komme innom oss for å hente verktøyet sitt, da mannen min ikke var hjemme. Da sa jeg "men herregud da! Jeg er jo hjemme, så det er bare å komme! :)"  :klo:

Håper ikke jeg sporet av nå, men det er disse minnene jeg sitter på. Og jeg må innrømme at jeg blir litt såret. 

Jeg må jobbe med meg selv for å tåle at ikke alle kan akseptere meg.

Setter uansett pris på at dere er her for meg og kan "lytte" :)

Man må være forsiktige med folk, og helst ha lave forventninger. Ting hadde nok sett ganske annerledes ut om jeg var mann.

-ts

Skrevet

Jeg skjønner deg, men du er nok litt unødvendig sensitiv, både her og i andre episoder. Det trenger ikke ha noe med at noen har noe i mot deg å gjøre, at de spør mannen din. Det er også i vårt mannsdominerte samfunn vanlig, folk henvender seg til mannen, og kvinnen ordner opp og organiserer "i kulissene". Kanskje svigerfaren din bare er litt folkesky og ikke helt vet hvordan han skal prate med deg, og har lettere for å treffe sønnen sin enn deg for å hente verktøy, noen er sosialt litt keitete og det trenger ikke være noe personlig ment mot andre, men mer med dem selv og hvem de er mest komfortable rundt (naturligvis noen så nær som sønnen sin i dette tilfellet).

Syntes ikke at du skal være noe mindre hyggelig fordi du er redd for å åpne deg, alle liker hyggelige mennesker :) Mitt beste råd til deg er å ikke ta ting så personlig!
Tenk for eksempel om du så en du visste hvem var på gaten, men personen stirret rett frem og sa ikke hei til deg, du ville kanskje tenkt at personen ikke likte deg, ikkesant? Men se for deg at du selv går på gaten du forventer ikke å møte noen du kjenner og du sitter i helt egen verden å stirrer ut i luften og tenker på noe helt annet, og registrerer ikke engang hvem som går forbi, og ville fått sjokk om personen så antok at du så den men ikke likte den og hadde noe i mot den når alt du gjorde var å bare gå på gaten i egne tanker. Prøv å tenk litt større perspektiv på ting, og ikke ta andres oppførsel så personlig!

Jeg syns du høres ut som en hyggelig dame og er sikker på at andre syntes det også, men at du har litt dårlig selvtillitt og er usikker på deg selv forhold til sosiale relasjoner siden du har opplevd å blitt utstøtt/oversett eller følt deg som rar selv. Husk at virkeligheten er ikke nødvendigvis sånn den er i hodet ditt når den slemme stemmen din snakker til deg :)

Klem og fortsatt god jul !

• Liker 1
Skrevet

Og det er ikke en kald skulder fra disse det! Helt normalt :) De setter nok pris på dere som familie, i og med at de tok seg bryet med å gi julepakke til sønnen din :) Hadde de hatt noe i mot deg hadde de jo ikke oppfordret til videre nært vennskap mellom barna deres :)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂 god jul! Kos dere videre! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...