AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #1 Skrevet 26. desember 2017 Jeg har en kronisk sykdom som gjør meg uegnet for å jobbe nå for tiden. Legen min skrev en god legeerklæring til NAV om å fortsette vedtaket på Arbeidsavklaringspenger, men av en eller annen grunn har NAV stoppet dette. Jeg har selvfølgelig klaget, men det er 28 ukers behandlingstid. HVA gjør jeg nå? Jeg har to små barn, regninger etc. Jeg forstår ikke hvordan komme meg gjennom dette. NAV sa at sosialstønad tar 4 ukers behandlingstid, og det er greit, men hva gjør jeg i de 4 ukene? Finnes det noe form for nødpenger? Barna må jo ha mat, og jeg kan ikke risikere å miste huset heller. Anonymkode: 56ef8...f3c
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #2 Skrevet 26. desember 2017 Ja, du kan få nødpenger i de ukene hvis du ikke har sparepenger feks. Anonymkode: 0c7fa...512
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #3 Skrevet 26. desember 2017 Trygden du fikk 7.desember er brukt opp? Den skal holde til 20.januar. Smart av nav. Nå kommer køene. Pengene er oppbrukt. Anonymkode: b2fee...9fe 1
Duff Skrevet 26. desember 2017 #4 Skrevet 26. desember 2017 Du må søke nødhjelp mens du venter på at sosialsøknaden blir behandlet. Det er to ulike søknader.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #5 Skrevet 26. desember 2017 Det skjedde samme i november da en slektning av meg måtte flytte og siden det var en ny kommune, ble det til en annen NAV kommune som er mye strengere. Konsulenten var skikkelig rasist og påstod at alle utlendere snylter. Hadde til og med avlyst søknaden slekten sendte tidlig i november, fordi konsulenten var redd h*n utnyttet systemet, selv etter 20 siders med legeerklæring og skriftlig erklæring og rønkenbilder fra fastlegen fordi h^n har leddgjikt, struma, tuberkulose osv. Etter mye klaging fikk h*n sendt søknad om stønad igjen, men må også vente til desember. H*n måtte låne 6k fra meg (og jeg er på lån, er student) og 10k fra forelder sin for å betale husleie som er for desember, siden de ga slekten ingenting for november og i tillegg ville desember lønnet komme sent fordi ''stor pågang''. Da slekten også spurte konsulenten hvordan kan h*n overleve uten lønnet i tide, så sa konsulenten ''det er ditt problem''. Makan til frekkhet Anonymkode: fcfb5...3ad
tussi84 Skrevet 27. desember 2017 #6 Skrevet 27. desember 2017 Du kan søke om nødpenger men da får du omtrent bare til mat. Sosial stønaden får du fra datoen du søkte med mindre de regner ut at du har midler du skal kunne klare deg på. Eks under. Du sender søknad om sosial hjelp for perioden 07 des til 30 des, samt jan. Den 01 des mottok du 7000 kr og dette var siste utbetaling på aap. Maks mnds stønad for husleie og livsopphold utgjør 12000 hos sosialen. De behandler søknaden rundt den 22 des og du får utbetalt da resterende 5000 da de regner aap som du fikk den 01 des som inntekt for des. Det jeg illustrerer ovenfor er bare eksempler. Livsoppholdet varierer etter hvor mange du skal forsørge i hustanden og samvær. Så dekker de husleie.. men du kan ikke ha sparepenger. Forr ikke for å være negativ men klage på at aap slutter kan ta mye lenger tid enn 28 uker. Jeg klagde også på det vedtaket engang. Fikk brev om 28 ukers behandling jeg også.. de brukte nesten 1 år.... Så forebrede deg på mange mnd på sosialen, og skaff bevis på at du er syk. Gå til lege, spesialister, tidligere arbeidsgivere som kan si noe om deg evt osv osv... Invister gjerne i en advokat som kan bidra i saken din. Hvis du kun har sosial inntekt som inntekt så skal du i utgangspunktet gå under fri rettshjelp. Uansett ts. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #7 Skrevet 27. desember 2017 On 12/26/2017 at 3:39 AM, AnonymBruker said: Trygden du fikk 7.desember er brukt opp? Den skal holde til 20.januar. Smart av nav. Nå kommer køene. Pengene er oppbrukt. Anonymkode: b2fee...9fe Her viser du din store mangel på forståelse mellom AAP som utbetales hver 14 de dag og uføretrygd. Trådstarter har gått på AAP, det vil si at vedkommende får utbetalt for 10 virkedager, det betyr da at hun ikke fikk utbetaling den 7 slik som uføretrygdede fikk og som skal vare til 20 Januar. Hva med å sette deg inn i saken før du spyr ut eder å galle? Anonymkode: 7caf9...d75 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #8 Skrevet 27. desember 2017 På 26.12.2017 den 2.39, AnonymBruker skrev: Trygden du fikk 7.desember er brukt opp? Den skal holde til 20.januar. Smart av nav. Nå kommer køene. Pengene er oppbrukt. Anonymkode: b2fee...9fe Smart du Anonymkode: 78c58...3fe 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #9 Skrevet 27. desember 2017 Komme deg i arbeid slik andre må. Jeg går selv med to prolapser og delvis krokbøyd, men på jobb må jeg gå. Har ikke råd til noe sykemelding og sykelønn som er lavere enn lønnen. Anonymkode: b2fee...9fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå