Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...altså kjenner man når man er gravid? Skjønner at en føler og ser det ettervern, jeg tenker mer første par-3 ukene. Kjenner rare følelser og stikkinger i underlivet, godt under navlen men over skamben. Mellom hoftekammene. 

Anonymkode: 79a81...835

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etterhvert. Ikke ettervern. Ordliste på telefon :(

Skrevet

Nei ikke så tidlig.

Anonymkode: b5702...30d

• Liker 2
Skrevet

Nei, livmoren kommer ikke opp over skambeinet før du er endt uke 12-13 mener jeg det var. Liv kjenner man ikke før enda noen uker senere. Førstegangs er vanlig rundt uke 20. 

Anonymkode: 4d150...ca8

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke slik type liv i alle fall. Men det skjer jo raskt mye med fordøyelsen samt at livmoren begynner å vokse, så det kan jo føles som stikkinger, strekk og mer tarmbevegelse helt i starten. Denne gangen kjente jeg fosterliv 11+3 og det er tiiiiidlig. Skikkelig kiling i lysken. 

• Liker 1
Skrevet
På 26.12.2017 den 6.44, AnonymBruker skrev:

Nei ikke så tidlig.

Takk for svar :)

Skrevet
På 26.12.2017 den 6.58, AnonymBruker skrev:

Nei, livmoren kommer ikke opp over skambeinet før du er endt uke 12-13 mener jeg det var. Liv kjenner man ikke før enda noen uker senere. Førstegangs er vanlig rundt uke 20. 

Anonymkode: 4d150...ca8

Liv som i bevegelse og flytting og alt mulig krever et lite vesen der inne, tenker mer på stikkinger, strekk, små «støt» på et vis. At man «merker» at noe skjer...

Skrevet
19 timer siden, våren14 skrev:

Nei, ikke slik type liv i alle fall. Men det skjer jo raskt mye med fordøyelsen samt at livmoren begynner å vokse, så det kan jo føles som stikkinger, strekk og mer tarmbevegelse helt i starten. Denne gangen kjente jeg fosterliv 11+3 og det er tiiiiidlig. Skikkelig kiling i lysken. 

Tenker at dette krever et faktisk utviklet lite menneske, tenkte mer på det du skriver om stikk og strekk. Hvordan føles dette og hvordan skiller de følelsene seg fra andre «normale» følelser og bevegelser som menssmerter, etc?

gratulerer med bevegelse og liv så tidlig, må føles så spesielt og flott :D 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liv som i bevegelse og flytting og alt mulig krever et lite vesen der inne, tenker mer på stikkinger, strekk, små «støt» på et vis. At man «merker» at noe skjer...

Dette er jo vanlige tegn fra ganske tidlig i graviditeten. Men man føler ikke at det er fosteret som lager det, det er så smertefulle stikkinger at man skvetter til og sier au. 

Det kjennes nesten likt ut som når du er litt støl, og vrir deg feil vei slik at du plutselig strekker den støle muskelen. Mensmurringer er også normalt, det kjennes jo helt likt ut som menssmerter, så det klarer man ikke skille på. De stikkingene kjennes ikke likt ut som menssmerter. 

Anonymkode: f0246...e56

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo vanlige tegn fra ganske tidlig i graviditeten. Men man føler ikke at det er fosteret som lager det, det er så smertefulle stikkinger at man skvetter til og sier au. 

Det kjennes nesten likt ut som når du er litt støl, og vrir deg feil vei slik at du plutselig strekker den støle muskelen. Mensmurringer er også normalt, det kjennes jo helt likt ut som menssmerter, så det klarer man ikke skille på. De stikkingene kjennes ikke likt ut som menssmerter. 

Anonymkode: f0246...e56

Takk for svar :-)

da vet jeg hva jeg kjenner og ikke kjenner i litt bedre grad. Hva jeg kan ‘lete’ litt etter. Har hatt ømme brystet noen uker, men tør ikke håpe eller tro at dette nødvendigvis betyr at jeg er gravid.

Skrevet

De aller første tegnene på graviditet for min del var trøtthet og tørste.Dette var i de første ukene,før kvalmen kom i uke 8-9. Hadde ingen stikninger eller ømme pupper. Stikninger kom rundt uke 12,da livmoren vel begynner å strekke seg.

Kjente liv rundt uke 17-18,og da var det snakk om veldig lette bevegelser.Jordmor sa det kunne minne om en sommerfugl som slo med vingene.

Skrevet

Jeg tror det aller første man kjenner varierer en del fra person til person. For meg var det akkurat som menssmerter, bare mer og til tider sterkere. Jeg var sikker på at jeg skulle begynne å blø hvert øyeblikk de første ukene. Jeg pleier å ha en del menssmerter til vanlig, og også stikk og strekk i dagene før mensen kommer, det er jo ikke alle som har det heller. Bevegelser fra babyen kjente jeg først i uke 16. Jeg tror jeg kunne kjent det litt tidligere også, men jeg klarte ikke å skille det fra alt annet som skjedde i magen og med fordøyelsen før.

Anonymkode: 58a62...e42

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at dette krever et faktisk utviklet lite menneske, tenkte mer på det du skriver om stikk og strekk. Hvordan føles dette og hvordan skiller de følelsene seg fra andre «normale» følelser og bevegelser som menssmerter, etc?

gratulerer med bevegelse og liv så tidlig, må føles så spesielt og flott :D 

Først hadde jeg vel bare mensmurringer de første par-tre ukene, og så kom ligamentsmertene også ganske kjapt. De kjenner man godt, som skikkelige smerter når man reiser seg brått/feil osv. De strekkene er det jo mange som får veldig tidlig. Forskjellen er at det er skikkelig "skarpe" smerter, mens menssmerter er mer dempet på en måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...