Gå til innhold

Kaketopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kor får ein kjøpt slike brudepar-kaketoppar?

...og er det vanleg at kakebake-dama (dame, i dette tilfellet, ja) har kakefat, eller er dette noko ein må kjøpe sjølv??

Og korleis skal bryllupskaka dykkar vere???

Skrevet

Det er nok vanlig at de har kakestativet på bakeri, men du må betale depositum for den. Vi skal bestille vår kake fra www.favoritkonditori.no Forloveden min liker ikke marsipankake, så vi har bestemt oss for moussekake.

Skrevet

kaketopper har de på glassmagasinet og faktisk noen som ikke er så ille på Jernia, selv om det eneste jeg fant som jeg likte var i utlandet. Vi droppet hele brudeparet vi. Synes kaka blir mye finere uten.

Skrevet

Jeg ville bare si at om du bor i nearheten av bergen saa har de mange fine paa/i den fargehandel butikken som ligger i sammen gaten som burger king/spar kjoep i bergen (ved torgalmenningen)

De har blannt annet en litt orginal en der bruden drar brudgommen med seg etter kragen. Den har jeg kjempelyst paa, men i er ute av landet naa, saa jeg leter febrilsk etter noe tilsvarende her...

(vi maa haa en uvanlig kaketopp til et bryllup litt utenom det vanlig...)

Skrevet

Bokhandleren har mange fine. I hvertfall den ved meg her. :-)

Skrevet

De har blannt annet en litt orginal en der bruden drar brudgommen med seg etter kragen.

Skikkelig harry synes jeg. Med mindre det passer bra for dette parret, da.

Skrevet

Skikkelig harry synes jeg. Med mindre det passer bra for dette parret, da.

Jeg synes også den er skikkelig fæl.

Skrevet
Jeg ville bare si at om du bor i nearheten av bergen saa har de mange fine paa/i den fargehandel butikken som ligger i sammen gaten som burger king/spar kjoep i bergen (ved torgalmenningen)

De har blannt annet en litt orginal en der bruden drar brudgommen med seg etter kragen. Den har jeg kjempelyst paa, men i er ute av landet naa, saa jeg leter febrilsk etter noe tilsvarende her...

(vi maa haa en uvanlig kaketopp til et bryllup litt utenom det vanlig...)

Hei!

Kaketoppen du nevnte får du kjøpt på www.bryllupsbutikken.no gå inn på tilbehør - webshop!

Den er dødskul:) Det finnes to i samme serie, men det skulle vært en tredje, hvor de danser eller noe sånt, sånn at man kunne laget en liten tegneserie ut av det... Men, men...

Skrevet

Jeg har sett slike kaketopper i en bokhandel i Åsane (utenfor Bergen). Husker ikke hva bokhandelen heter, men det er en av de to bokhandlerne du finner i Arken kjøpesenter. Jeg mener å huske at et par av dem de hadde der var ganske fine.

Skrevet

De hadde også noen fine i bokhandleren på Nesttun da vi var der...for en god stund siden... :ler:

Men bokhandlere har mange fine, eller går det jo an å lage selv også?

Vi hadde disse til pynt på middagsbordet vårt:

http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php...&cat=500&page=1

Skrevet
Vi droppet hele brudeparet vi. Synes kaka blir mye finere uten.

Enig, synes det er stiligere uten! Evt kan man jo pynte med f.eks blomster av marsipan eller sukker. Selv har jeg sansen for de to sukkersvanene som er på bryllupskaken fra Pascal.

Eller f.eks roser av sukker.

Skrevet

Vi skal ha sugarpaste roser og sjokoladesnirkler til pynt, i tilleg til et hvitt sugarpaste bånd rundt (skal ha sjokoladekake)

Skrevet
Her er et eksempel på callaliljer i marsipan som kaketopp.
Skrevet
Vi skal ha sugarpaste roser og sjokoladesnirkler til pynt' date=' i tilleg til et hvitt sugarpaste bånd rundt (skal ha sjokoladekake)[/quote']

Høres flott ut! :-)

Skrevet

Vi dropper også kakefiguren, har ikke helt sansen...

Kaken vår skal pyntes med friske blomster som tas igjen fra brudebuketten, antagelig roser.

Skrevet
Kaken vår skal pyntes med friske blomster som tas igjen fra brudebuketten' date=' antagelig roser.[/quote']

Det er også helt nydelig - stilfullt og elegant, etter min mening! :rosasmil:

Skrevet

Hmm... Blir nesten litt usikker her... Hmm.. Syns liksom at kaketoppen hører med då. Vil ha ein litt søt ein. Syns dei ironiske er litt harry..

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Jeg har fått beskjed om at dersom du kommer med en fin blomst (f.eks. som går igjen i brudebuketten) til bakeriet dagen før, så kan de "karamellisere" den og ha den på toppen. Det blir vistnok KJEMPEFINT!

Skrevet

Hmm.. Det hørtes spennande ut... Men vi skal ha ei kakebake-dame til å bake for oss, og ho gjer nok ikkje slikt trur eg.. Jaja.. Eg får ta ein kikk på ymse bokhandlarar...

Ingen som bestiller på nett då?

Skrevet

Vi hadde heller ingen kaketopp. Bare på kransekaken, og den kom svigermor med. Noe måtte jo hun og få bestemme :wink:

Men vi pyntet kaken i samme farger som buketten min var i. Kjempe fint...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...