Gå til innhold

Er det farlig å spise for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært alene og deppa idag, og som følge av det har jeg trøstespist mye

Magen min er stappfull og det gjør vondt å bevege seg. Jeg er kvalm og føler meg utrolig ekkel. Likevel klarer jeg ikke stoppe, jeg bare propper i meg masse, og det er ikke noe sunt heller. Null selvkontroll, slik har jeg aldri vært tidligere!!

Er det farlig å spise for mye? Jeg er egentlig redd for å ha spist for mye dritt som ikke er bra å blande i magesekken... Venter bare på å kaste opp nå egentlig.

Anonymkode: d3a20...9df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring mentalhelse på 116123

Anonymkode: b7e56...c6d

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring mentalhelse på 116123

Hva kan de hjelpe meg med? Tør ikke ringe etter hjelp..

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva kan de hjelpe meg med? Tør ikke ringe etter hjelp..

Du kan snakke med noen, for det er tydelig at du trenger hjelp kjære deg. Du burde også gå til fastlegen i romjula og få deg en henvisning til psykolog. Hos psykolog kan du få verktøyene du trenger til å takle vanskelige ting psykisk uten å bruke mat for det. 

Skrevet

Ja, det er farlig å spise for mye. I verste fall kan det gå hull på magesekken, selv om det skal en god del til.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan snakke med noen, for det er tydelig at du trenger hjelp kjære deg. Du burde også gå til fastlegen i romjula og få deg en henvisning til psykolog. Hos psykolog kan du få verktøyene du trenger til å takle vanskelige ting psykisk uten å bruke mat for det. 

Ærlig talt, hva er dette for et sinnsvakt råd. Trenger ikke gå til psykolog og oppsøke hjelp fordi man spiser mye. Eller har su kanskje fordommer mot overvektige?

Spre hatet ditt en annen plass, og dropp nedverdigende kommentarer som «kjære deg».

Trådstarter er det ikke noe galt med, alle kan trøstespise eller skeie ut en gang i blant.

Anonymkode: 153c9...520

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ærlig talt, hva er dette for et sinnsvakt råd. Trenger ikke gå til psykolog og oppsøke hjelp fordi man spiser mye. Eller har su kanskje fordommer mot overvektige?

Spre hatet ditt en annen plass, og dropp nedverdigende kommentarer som «kjære deg».

Trådstarter er det ikke noe galt med, alle kan trøstespise eller skeie ut en gang i blant.

Overspising er tegn på at noe er psykisk eller fysisk galt

Anonymkode: 2038e...117

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det farlig å spise for mye?

Det er mulig, men det skjer ekstremt sjeldent. Dette skjer visstnok bare hvis man fortsetter å spise selv om man har begynt å brekke seg, eller dersom man gang på gang på gang har overspist.
Jeg vil tro at det ikke er første gang du trøstespiser, men hvis du har drevet med overspising gjentatte ganger så bør du be legen om psykolog og terapi.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Overspising er tegn på at noe er psykisk eller fysisk galt

Anonymkode: 2038e...117

Overspising på en dag? Hadde det vært over noen uker forstår jeg om folk hadde reagert. Men her snakker vi en episode med overspising. Det tror jeg mange har gjort og opplevd uten at de er fysisk eller psykisk syke. 

Folk burde virkelig vært flinkere før de konkluderer med sykdom i hytt og gevær.

• Liker 1
Skrevet

Vil tro det går fint, men om du er deppet over tid, ville jeg tatt kontakt med fastlegen eller en psykolog. Skal ikke gå rundt alene og være deprimert :(

Anonymkode: 68006...70d

Skrevet

Du kan ta det helt med ro når det gjelder "fysisk" fare - magen kan ikke sprekke, du kaster opp lenge før det. Det er ikke farlig å kaste opp heller. Det er heller ikke farlig å spise forskjellige ting, det er faktisk viktig å spise masse forskjellig for å få i oss alt vi trenger av næring. Ingenting du har lyst til å spise, er "dritt".

Å trøstespise er heller ikke farlig, de fleste gjør det til en viss grad, men du kan ikke belage deg på å takle alle nedturer med mat. 

Det som er farlig, er å dyrke skremmende tanker, som feks at det er noe galt med en selv, at man liker å spise dritt og at man mangler selvkontroll. Det fører fort til at man legger seg til uvaner, som feks å fortsette å spise etter at man er proppmett og blitt kvalm, eller enda verre, spise for mye og så kaste opp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...