Gå til innhold

Så utrolig skuffet over gave fra samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg synes dere er en flokk med materialistiske høns.

Jeg har kjøpt utenlandstur til dama eller et smykke til 3-4000 og kanskje fått igjen en "filleting" prismessig. Hva så? Kanskje hun hadde det travelt før jul. Jeg har aldri vurdert å dumpe henne pga av det. Da måtte jeg vært ganske barnslig.

Andre ganger har hun slått til med veldig bra gaver til meg, mens jeg har tatt enkle løsninger. 

Endret av Isambard
  • Liker 1
Skrevet

Her hadde jeg tatt tilbake gaven jeg hadde gitt ham:fnise: Skjønner så godt at du er skuffa! 

• Liker 5
Skrevet
På 26.12.2017 den 0.29, AnonymBruker skrev:

Ja... som overskriften sier. Jeg brukte evigheter og 3500 kr på gaven til samboeren min i år. Noe jeg visste han ville like men aldri ville tatt seg råd til selv. Han ble kjempeglad for den. Han visste også at jeg hadde brukt mye penger på gaven hans for han spurte meg om ca sum for å kunne legge seg rundt det samme.

Han er ikke så flink med gaver selv, så jeg ramset opp ting jeg ønsket meg for at han skulle ha noe å gå ut ifra. Han fikk til og med en liste etter eget ønske.

Julekvelden kommer og jeg er spent som få. Pakken fra ham inneholder to ting: en pocketbok han vet jeg nettopp har lest og en game of thrones plakat. ingen av disse to tingene stod på listen og jeg liker ikke plakater og har ingen interesse av å lese den boken to ganger. Til den nette verdi av ca 300kr. Han brukte 500-1000 kr per pers på resten av gavene han kjøpte i år.

Jeg klarte ikke skjule skuffelsen og han blr sur. «jammen du liker jo game of thrones og du likte jo boken» han mente dette beviste at han «fulgte med»

Han mener jeg er barnslig og jeg er såret. Han bruker uendelig med energi på alle andres gaver, men til meg er det tydeligvis bare å raske med seg noe. Føler meg dum, barnslig og nedprioritert.

Om det har noe å si så tjener han dobbelt så mye som meg. Vi har vært samboere i 3 år

Er jeg bare håpløs? 

Anonymkode: 3ce20...b11

Det må jo være no lureri med det. Ingen er vel så håpløse...?

• Liker 1
Skrevet
På 26.12.2017 den 0.29, AnonymBruker skrev:

Ja... som overskriften sier. 

Blablabla.

Er jeg bare håpløs? 

Har du satt deg ned og bladd i boka?

Skrevet
31 minutter siden, Isambard skrev:

Jeg synes dere er en flokk med materialistiske høns.

Jeg har kjøpt utenlandstur til dama eller et smykke til 3-4000 og kanskje fått igjen en "filleting" prismessig. Hva så? Kanskje hun hadde det travelt før jul. Jeg har aldri vurdert å dumpe henne pga av det. Da måtte jeg vært ganske barnslig.

Andre ganger har hun slått til med veldig bra gaver til meg, mens jeg har tatt enkle løsninger. 

Men selv om gaven fra din kjære kanskje var "filleting" prismessig så var den vel ikke helt jævlig, som jeg vil kalle gaven til ts?

• Liker 10
Skrevet

Herregud x) Jeg hadde selv blitt skuffa.

Jeg kjøper som regel dyre gaver, men tenker likevel som så at så lenge det er noe mottaker blir glad for, er ikke prisen så nøye. For så klisjè som det høres ut, så er det tanken som teller. Du hadde ikke akkurat blitt mere glad om samme driten hadde kostet fire ganger mer.

Han har tydeligvis ikke lagt noe tanker bak denne gaven. Her virker det som om han bare vil bli ferdig med shoppinga.

Jeg sliter dessverre med det samme som deg :P En samboer som er dårlig til å følge med, så jeg får som regel gaver som bare blir liggende, mens han får fantastiske gaver som jeg har spart til lenge fordi jeg vet at det er det han mest vil ha.

• Liker 3
Skrevet

Huff. Må nesten le. Skjønner godt at du er skuffet. Han må jo føle seg som en idiot etter å ha fått gaven av deg. Hadde jeg vært i hans sko, hadde jeg overrasket deg med noe skikkelig fint nå når du ikke forventer det. Vasket hele huset og lagd masse deilig mat i tillegg til å gi deg en ordentlig gave. Hadde følt meg så ussel.

Anonymkode: c8faf...b8f

• Liker 3
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje jeg bare må akseptere at gaver ikke er hans greie, men det er litt trist når han får meg til å føle at alle andre betyr mer enn meg når jeg ser hvor fine gaver han kjøper til andre. 

Det er jo litt rart at han bare er dårlig på å kjøpe gave til deg.. Skjønner at du blir skuffet og føler deg nedprioritert da! Synes godt du kan ta opp det med ham. Min kjæreste er heller ikke så flink med gaver, men han er jo da også dårlig på å kjøpe gaver til andre enn meg.

Anonymkode: bdb28...a67

• Liker 5
Skrevet

Jeg har vært sammen med en autist (Asperger). Makan til personlige og gjennomtenkte gaver har jeg aldri fått siden! Han la merke til små detaljer. Ting jeg sa jeg likte i forbifarten. Og så ble jeg kjempeoverrasket og glad når jule-/bursdagsgaven ble oppakket. 

Anonymkode: 784b3...c2d

• Liker 8
Skrevet

Så han var veldig fornøyd med det han fikk av deg, og fornøyd med det han ga deg? Og det bryr han midt i ryggen at du ble lei deg?? 

Jeg tror jeg ville bedt om å få tilbake den gaven, si at du ønsker å heller gi han noe i den prisklassen og sjangeren han valgte ut for deg. Og så kan du enten lagre gaven til han eller bytte den hvis mulig og kjøpe noe til deg selv. 

Han må ta inn over seg at han ikke har holdt sin del av "avtalen" dere imellom, og at gaven han ga deg var helt utrolig dårlig. Hvem trenger en bok de alt har lest? Og en plakat!!? Greit til en ti-åring, men ikke til en voksen. 

SI at du vil ha gaven tilbake, og at du kommer til å gi han en bok han elsker og en plakat, siden han synes det er en så bra gave. 

Du må på en eller annen måte "slå han i hodet med noe hardt" metaforisk, sånn at han tar inn over seg at han har bomma så totalt at det kvalifiserer for opptil flere diagnoser! Enten brukte han opp hele budsjettet før han kom til deg, eller så driter han i hva du egentlig vil ha og er bare fornøyd med det han fikk fra deg. 

• Liker 4
Skrevet
På 26.12.2017 den 0.36, AnonymBruker skrev:

Tenker at han kjøpte det fordi han ville kjøpe noe som appellerer til deg og ikke bare et tilfeldig smykke eller noe uten noe symbolikk i. Han hadde vel glemt at du hadde lest boken eller tenkte det var gøy å lese to ganger, menn ser jo filmer de liker to ganger. Skjønner du ble skuffa med tanke på prisdifferansen, men jeg tenker heller det er ganske unormalt å bruke 3500 kr på en julegave.... men...

Anonymkode: bf4d3...5ca

En trenger vel ikke en ny bok for hvergang en skal lese den samme boken

Anonymkode: b913a...249

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, Forundret.. skrev:

Har du satt deg ned og bladd i boka?

?

Skrevet

Jeg har vondt av dere begge to. Vi kommer også fra helt forskjellige familitradisjoner, der mine bare gir enkle gaver til en liten krets, og nå har kokt ned til at det omtrent bare er besteforeldrene som gir barnebarna gaver. Hos hennes gjeng er det litt verre, der mange gir flere gaver til hverandre, bare for å få haugen under treet. 

Prøv å se for deg forholdet, hvis du fjerner alle gavesituasjoner. Er han fortsatt en god mann? Kan dere bli enige om å bare gi hverandre penger, eller spleise på en felles opplevelse?  Kan du kjøpe gaven din selv, slik jeg har hørt mange historier om. 

Ganske mange mannfolk har et litt traumatisk forhold til jula, og jeg tror gjerne han må ha hatt en slags hjertekrampe, når han handlet disse fine gavene :-)

Anonymkode: dd7e6...098

• Liker 3
Skrevet

Hahaha :ler::ler::ler: Det er straffen for å gjøre julaften om til en kapitalistisk høytid.

Skrevet

Hjernekrampe, skulle det være. 

Anonymkode: dd7e6...098

• Liker 1
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Stjernekikkeren skrev:

Men selv om gaven fra din kjære kanskje var "filleting" prismessig så var den vel ikke helt jævlig, som jeg vil kalle gaven til ts?

Den var ikke helt jævlig, bare passe mislykket. Jeg synes alle skal ha litt slakk og en dugelig tabbekvote i et forhold. 

• Liker 1
Skrevet

Ser for meg at han følte det ikke ble personlig nok med listen, og skulle prøve å være smooth.

Kan han på en eller annen måte ha høye skuldre for inntektsforskjellen mellom dere?  Kan nettopp snakket ditt om hvor viktig gaver er for deg ha resultert i en brainfart?

Har du boka fra før, eller lånt?  (Og visste han det hvis du fortsatt har den.)  Er plakaten kjøpt på samme sted som boka, eller ikke?

Halmstrå kanskje, men KAN jo hende han prøvde.

• Liker 2
Skrevet

Han virker ikke helt oppegående, men helt ærlig er det rimelig trist når julegaver mellom to mennesker blir gjenstand for et regnestykke. Bli enige om bare et julekort neste år kanskje, det er langt hyggeligere.

Anonymkode: 4f34d...c89

• Liker 1
Skrevet

Er så glad for at familien min ikke legger så mye i gavene. Vi ligger på 150-200kr pr gave og kun til nærmeste familie. De som tjener mest i familien gir 500-1000kr per gave, men det er ikke noe krav.

• Liker 1
Skrevet

Mulighet for at

På 15.12.2017 den 6.11, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du med han for at han kommer så hardt?

Anonymkode: 471f0...b51

han blar opp en diamantring på nyttårsafen for å fri eller? 

Anonymkode: 00fa0...0f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...