Gå til innhold

Så utrolig skuffet over gave fra samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eem..skryt om meg selv? Fordi jeg er voksen nok til å ikke ta på vei pga en gave..? Forøvrig fant jeg ikke billettene før noen dager etterpå da jeg pakket ut vaffeljernet. Mannen var dog skuffet over at jeg ikke var skuffet og tok på vei..sikkert fordi han har lest om de hysteriske fintfølende kvinnene her inne. For meg betyr gaver null og niks, det er hva man gjør i hverdagen som betyr noe. Det virker som folk har sluttet å se betydningen BAK gaven..blir dere også sure når barna har laget gaver til dere? "Å buhu, vesle Casandra har tegnet med farger som ikke passer inn i interiøret vårt, bryr hun seg ikke om meg? Er jeg en dårlig mor som blir skuffet?" 

Skaff dere en betydningsfull hverdag, så får gavene mye mindre betydning. 

Anonymkode: 0c512...7b9

Det er vel akkurat betydningen bak gaven som er problemet her! Skjønner du ikke det? 

Anonymkode: 08089...1d9

• Liker 16
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, dette må jo være kødd!! :rulle: Enten det, eller han er autist.

Anonymkode: b503e...ce6

Dette tenkte jeg også. Det må feile mannen noe. Det er bare ikke normalt.

Anonymkode: c64b4...f95

• Liker 7
Skrevet

Kanskje det kommer en liten, rund gave på nyttårsaften? Håper for mannens skyld at dette bare er første del av en plan. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eem..skryt om meg selv? Fordi jeg er voksen nok til å ikke ta på vei pga en gave..? Forøvrig fant jeg ikke billettene før noen dager etterpå da jeg pakket ut vaffeljernet. Mannen var dog skuffet over at jeg ikke var skuffet og tok på vei..sikkert fordi han har lest om de hysteriske fintfølende kvinnene her inne. For meg betyr gaver null og niks, det er hva man gjør i hverdagen som betyr noe. Det virker som folk har sluttet å se betydningen BAK gaven..blir dere også sure når barna har laget gaver til dere? "Å buhu, vesle Casandra har tegnet med farger som ikke passer inn i interiøret vårt, bryr hun seg ikke om meg? Er jeg en dårlig mor som blir skuffet?" 

Tror ikke TS og alle andre skuffede kvinner blir SÅ skuffet hvis mennene deres er fantastisk oppmerksomme og omtenksomme ellers. Jeg tror veldig mange kvinner venter til jul og bursdag for å få et lite tegn på at mannen deres ser dem og gjør noe for dem. Da er det sykt skuffende når man bare enda en gang får bevist at mannen gir ganske faen i henne. 

Jeg har en mann som er veldig oppmerksom hele året. Gaver betyr ikke noe for meg og jeg blir ikke sur når mannen gir meg noe praktisk til jul og bursdag slik han pleier. Helt ærlig digger jeg det, for da slipper jeg å få ting jeg ikke har plass til. Tviler på jeg hadde tenkt slik om han var en egodust resten av året.

• Liker 12
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du er voksen nok til å ikke bli skuffet over at kjæresten din gjennom 3 år, ikke løfter en finger for å skaffe deg noe du faktisk ønsker deg, mens du selv har brukt en halv ukeslønn på hans gave? Og attpåtil ikke legger seg flat og beklager når han blir konfrontert? 

Hadde jeg kjøpt en skuffende gave til min samboer hadde jeg prøvd alt for å gjøre det godt igjen, jeg hadde hvetfall ikke blitt sur.

Syns det er komisk med folk som påstår at de er mer voksne enn andre, bare fordi man reagerer forskjellig. 

Og du kan ikke sammenligne å få en dårlig gjennomtenkt gave (en bok som kjæresten VET hun har lest - seriøst??) med en tegning fra et barn?🙄 det er jo som natt og dag.

• Liker 13
Skrevet

Rett og slett en tragisk gave. Han sier han har fulgt med? Hvorfor har han da ikke lest listen som han fikk?
Dersom dere fortsatt er sammen til neste jul, da finner du noe skvip til han. Type et blad han har fra før, en marsipangris (eller kanskje en slik tyggegris de har til hunder på rema, hvem liker vel ikke noe som piper når den klemmes?), fjordlandmiddag etter hans smak etc.

Ikke bruk over 500 kr på han. Og til bursdagens hans, en øl og en pizza.

Anonymkode: 68253...0e7

• Liker 5
Skrevet

Skal dette være typisk menn? Hva faen 😂 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også blitt skuffet! Men kan det være han ikke er så god på konseptet gave? Samboeren min var skikkelig håpløs. Her snakker vi julegave i januar, og bursdagsgave ble kjøpt mens jeg hadde selskap *skal bare ut en tur* og da var det bare 1 butikk som var åpen. Fikk gavekort fra denne, noe jeg absolutt ikke trengte eller hadde lyst på. Han hadde også spurt hva jeg ønsket meg. "Det er tanken som teller" har vært mantraet hans, og da har jeg måttet spørre han - ja hva var tanken bak dette? Sånne i siste liten gaver viser jo null omtanke, at man ikke har tatt seg bryet med å skaffe en ordentlig gave som mottaker blir glad for. Har man en liste å gå etter så er det jo ikke akkurat mye som kreves. 

Forklar samboeren din hvorfor du ble skuffet. 

Anonymkode: b9289...268

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva betyr det egentlig i det lange løp..? Herregud..jeg er så lei av gaver, og snakk om gaver! Ja, jeg skjønner at du syns gaven var teit og lite gjennomtenkt, men, det er fordi du selv har lagt lista veldig høyt med presangen du har gitt ham. Jeg ville ha ledd høyt om jeg fikk dette fra min mann. Jeg fikk et vaffeljern fra min mann det første året vi sammen..et vaffeljern!! Fordi han er så glad i vafler. Skulle jeg ha dumpet han? Jeg kunne valgt å bli skuffet og vondbråten, men jeg lo godt og lenge. Og tenkte at, jøss, det må jo bety at han faktisk tenker alvorlig på fremtiden, og ser meg i samme hus som seg selv. Hadde jeg fulgt rådene du får her inne, hadde jeg vært uten den snilleste, og mest omtenksomme mannen jeg kjenner, som er en fantastisk far for våre barn - i dag. Er forholdet mellom dere verdt å kaste bort pga en gave?? Vi har blitt et altfor alvorlig og materialistisk samfunn, hvor alt handler om å få få få få..gled deg heller over at du klarte å glede han. Og legg lista lavere neste gang..la gaven bli en bonus, og ikke noe du gjør eg avhengig av. 

Nå lå det riktignok billetter til NY inni vaffeljernet da..😛

Fy faen....  At det går an å sammenligne en allerede lest bok og en plakat med et vaffeljern. Ja, de hjernecellene dine må virkelig jobbe på overtid her, ser jeg... Og så får du attpåtil billetter til NEW YORK!!!! Nei, det går ikke an å sammenligne ditt tilfelle med TS. 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skaff deg selv litt perspektiv, så ser du selv hvor dum du virker.

Anonymkode: 23320...330

• Liker 16
Skrevet

Heisann, TS her!

Jeg ville bare si tusen takk for all støtten jeg har fått her inne. Ser flere har spurt om han er autist eller feiler noe. Han er både mentalt frisk og ellers oppegående, men han er ekstremt dårlig på gaver. I år har han overgått seg selv i elendig gave, men dog med gode intensjoner. 

Jeg tror flere har et poeng med dette med hva som er mitt kjærlighetsspråk. Mitt er nok gaver i større grad enn det er for ham. Han er mer opptatt av handlinger og det er jeg på mange måter enig med ham i. Vi har et veldig fint og godt samliv ellers, men vi er nok oppdradd ganske forskjellig. 

Jeg har vokst opp i en familie med lite kjærlighet og dårlig råd og hadde ikke verdens beste oppvekst. Det har kanskje gjort at jeg er mer opptatt av materielle ting. De få gangene jeg fikk noe da jeg var liten var stort sett den "kjærligheten" jeg opplevde. Han har vokst opp i en trygg og bunnsolid familie, så vi har nok litt ulikt syn på disse tingene. 

For meg er gaver viktig, og det vet han veldig godt. Vi har ikke felles økonomi, men har god oversikt over hva som foregår på hverandres kontoer. Jeg kan derfor si med sikkerhet at han ikke har dårlig råd. Spesielt med tanke på at han kjøper veldig dyre gaver til alle andre. Som sagt i HI, så tjener han dobbelt så mye som meg. 

Vi hadde også avtalt ca sum å bruke på hverandre, så da ble skuffelsen ekstra stor da han gikk så utrolig langt under det vi hadde avtalt. Hadde gaven vært gjennomtenkt, noe jeg ønsket meg eller noe i nærheten av det vi avtalte, så hadde jeg selvsagt ikke blitt skuffet. Jeg driver ikke millimetermål, men det var det at det var verken noe jeg ønsket meg eller særlig gjennomtenkt. 

På ønskelisten stod det både billige og dyre ting. Jeg ønsket meg blant annet smykker, kjøkkenutstyr, klær, sokker og en sølvring til 200kr

Han er ikke den type mann som gir meg gaver ellers i året, så da blir forventningene til jul og bursdag veldig store. Jeg er en sånn som kan finne på å kjøpe en gave til ham på en helt vanlig hverdag bare fordi jeg fant noe jeg visste han ville bli glad for. Han setter stor pris på dette og skryter mye til familie og venner om at jeg er så snill med ham og er flink til å overraske. Det føles sårt at han ikke gjengjelder dette når jeg har gjort det veldig klart for ham at disse tingene er viktig for meg. Han er også veldig klar over årsaken. Han legger ikke skjul på hvor kjekt han selv syntes det er at jeg er flink med gaver. Det går bare ikke inn at det hadde vært hyggelig å gjengjelde det.  Han er flink til å si fine ting til meg, og flink til å uttrykke at han er glad i meg både med ord og handlinger, men det føles litt urettferdig at han ikke er så flink til å se hva som er viktig for meg når jeg prøver så hardt å tilpasse meg ham og hans verden. 

Jeg skal ta en samtale med ham i løpet av de nærmeste dagene, men vet ikke helt hva mer jeg skal si.

Kanskje jeg bare må akseptere at gaver ikke er hans greie, men det er litt trist når han får meg til å føle at alle andre betyr mer enn meg når jeg ser hvor fine gaver han kjøper til andre. 

Anonymkode: 3ce20...b11

• Liker 13
Skrevet

Vedrørende hva du skal si, så synes jeg du sier det veldig fint i ditt siste innlegg her. 

Anonymkode: 56c59...c5d

• Liker 7
Skrevet
På 26.12.2017 den 0.40, QQbaby skrev:

Dump han. Tydelig at han ikke bryr seg om deg, så da burde virkelig du ikke bruke energi på han. 

Bli ferdig med han, og gå videre. Makan for drittsekk. Den gaven var et klart tegn at gan gir f i deg og ikke verdsetter deg overhode.

Enig.

Skrevet

Ser TS blankt avskriver noe i autismespektreret. Jeg ville ikke vært like så sikker. Men, spør ham hvorfor han kjøpte akkurat det du fikk, du TS. Så hører du hva han sier og tar saken derfra.

Sier det på den måten fordi jeg kjenner/kjente 2 stykker som utmerket godt kunne gjort nøyaktig det samme. De to er i nær slekt og har samme grad av høytfungerende autisme begge to. En i full jobb og gift for 3. gang. En bor hjemme hos sin mor fremdeles.

Anonymkode: d6ef1...7fd

• Liker 2
Skrevet
På 26.12.2017 den 18.24, Mippi skrev:

Tror ikke TS og alle andre skuffede kvinner blir SÅ skuffet hvis mennene deres er fantastisk oppmerksomme og omtenksomme ellers. Jeg tror veldig mange kvinner venter til jul og bursdag for å få et lite tegn på at mannen deres ser dem og gjør noe for dem. Da er det sykt skuffende når man bare enda en gang får bevist at mannen gir ganske faen i henne. 

Jeg har en mann som er veldig oppmerksom hele året. Gaver betyr ikke noe for meg og jeg blir ikke sur når mannen gir meg noe praktisk til jul og bursdag slik han pleier. Helt ærlig digger jeg det, for da slipper jeg å få ting jeg ikke har plass til. Tviler på jeg hadde tenkt slik om han var en egodust resten av året.

Enig, vi gir ikke julegaver en gang. Men han er så flink med andre ting hele året. Han kan gjerne glemme både bursdag og bryllupsdag for min del. Men hadde jeg hatt en som ikke var særlig oppmerksom hadde jeg lagt MYE mer i merkedager og gaver, det sier seg selv. En mann som ikke klarer å få dama si (og omvendt) til å føle seg verdsatt trenger å lære det, altså!

Jeg trykket på tråden og tenkte at det sikkert var en bortskjemt prinsesse, men ærlig talt. En bok som allerede er lest og en plakat på en serie hun liker... Det hadde vært bedre å ikke få noe! Han kunne kjøpt kinobilletter eller gavekort på HM eller hva som helst annet! Trengte ikke være noe dyrt, men LITT mer omtanke hadde gjort seg! Vanskelig å ikke se for seg at hun lett blir "kjerringa" som bare liksom ER der hvis de forblir sammen. At hun vil gå hele livet å hige etter kjærlighetserklæringer hun aldri får. Håper jeg tar feil.

• Liker 8
Skrevet

Å være dårlig på gaver, ligger IKKE i diagnosekriteriene til autisme.

Ellers blir jeg skikkelig fascinert over den gaven. Å bomme så totalt, men være så sikker på at det var bra, liksom.
Ser flere synes du skal dumpe ham - men ærlig talt... men han har en lang vei å gå. Kanskje gavekort er tingen neste gang?

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Dere visste hva slags sum ca som lå på bordet, han fikk ønskeliste med helt spesifikke ønsker som han bare kunne velge på rams fra og lettere blir det ikke, og han endte med en bok du har lest og en plakat...? "Javel, mange takk og hvor er den ekte gaven?" Liksom... Jeg synes faktisk at man kan i det minste prøve å ta seg litt sammen her, dette var altfor dårlig. Skjønner ikke hva han tenkte på med dette. Finnes tusen andre bedre gaver enn denne, faktisk hva som helst annet kunne vært bedre. 

• Liker 9
Skrevet
På 26.12.2017 den 0.29, AnonymBruker skrev:

Ja... som overskriften sier. Jeg brukte evigheter og 3500 kr på gaven til samboeren min i år. Noe jeg visste han ville like men aldri ville tatt seg råd til selv. Han ble kjempeglad for den. Han visste også at jeg hadde brukt mye penger på gaven hans for han spurte meg om ca sum for å kunne legge seg rundt det samme.

Han er ikke så flink med gaver selv, så jeg ramset opp ting jeg ønsket meg for at han skulle ha noe å gå ut ifra. Han fikk til og med en liste etter eget ønske.

Julekvelden kommer og jeg er spent som få. Pakken fra ham inneholder to ting: en pocketbok han vet jeg nettopp har lest og en game of thrones plakat. ingen av disse to tingene stod på listen og jeg liker ikke plakater og har ingen interesse av å lese den boken to ganger. Til den nette verdi av ca 300kr. Han brukte 500-1000 kr per pers på resten av gavene han kjøpte i år.

Jeg klarte ikke skjule skuffelsen og han blr sur. «jammen du liker jo game of thrones og du likte jo boken» han mente dette beviste at han «fulgte med»

Han mener jeg er barnslig og jeg er såret. Han bruker uendelig med energi på alle andres gaver, men til meg er det tydeligvis bare å raske med seg noe. Føler meg dum, barnslig og nedprioritert.

Om det har noe å si så tjener han dobbelt så mye som meg. Vi har vært samboere i 3 år

Er jeg bare håpløs? 

Anonymkode: 3ce20...b11

OMG. Hadde ikke orket å kaste bort en dag mer på en så håpløs tenåring. Buy, buy, aldri mer.

😳😦🙄😤😡😡

Anonymkode: c8473...07c

• Liker 1
Skrevet
På 26.12.2017 den 17.17, Pysa skrev:

Kanskje det kommer en liten, rund gave på nyttårsaften? Håper for mannens skyld at dette bare er første del av en plan. 

På film: ja.

Norske «menn»: nei.

• Liker 8
Skrevet

Synes det virker rart at det skal være autisme. Min bror med autisme virkelig researcher forut for gaver. 

Jeg setter heller knappen på en vanlig kar som er litt perfeksjonistisk, og som gikk for en dårlig personlig gave framfor et gavekort du faktisk kan bruke. Og som kanskje har dårlig råd, siden han brukte så lite på gaven sett imot hvor mye du fortalte at du ville bruke.

Anonymkode: d9d21...0de

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OMG. Hadde ikke orket å kaste bort en dag mer på en så håpløs tenåring. Buy, buy, aldri mer.

😳😦🙄😤😡😡

Kjøp, kjøp, aldri mer?:klo:

Anonymkode: acb77...a5f

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...