Gå til innhold

Så utrolig skuffet over gave fra samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var virkelig en elendig gave. 

• Liker 12
Skrevet

Haha, dette må jo være kødd!! :rulle: Enten det, eller han er autist.

Anonymkode: b503e...ce6

• Liker 20
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja... som overskriften sier. Jeg brukte evigheter og 3500 kr på gaven til samboeren min i år. Noe jeg visste han ville like men aldri ville tatt seg råd til selv. Han ble kjempeglad for den. Han visste også at jeg hadde brukt mye penger på gaven hans for han spurte meg om ca sum for å kunne legge seg rundt det samme.

Han er ikke så flink med gaver selv, så jeg ramset opp ting jeg ønsket meg for at han skulle ha noe å gå ut ifra. Han fikk til og med en liste etter eget ønske.

Julekvelden kommer og jeg er spent som få. Pakken fra ham inneholder to ting: en pocketbok han vet jeg nettopp har lest og en game of thrones plakat. ingen av disse to tingene stod på listen og jeg liker ikke plakater og har ingen interesse av å lese den boken to ganger. Til den nette verdi av ca 300kr. Han brukte 500-1000 kr per pers på resten av gavene han kjøpte i år.

Jeg klarte ikke skjule skuffelsen og han blr sur. «jammen du liker jo game of thrones og du likte jo boken» han mente dette beviste at han «fulgte med»

Han mener jeg er barnslig og jeg er såret. Han bruker uendelig med energi på alle andres gaver, men til meg er det tydeligvis bare å raske med seg noe. Føler meg dum, barnslig og nedprioritert.

Om det har noe å si så tjener han dobbelt så mye som meg. Vi har vært samboere i 3 år

Er jeg bare håpløs? 

Anonymkode: 3ce20...b11

Det er ikke enkelt å kjøpe gaver til kjærester. Man vil gjøre noe romantisk, men ikke klisjé, og personlig, men nyttig. Her bommet han på gavene, men tanken var jo god,  siden han hadde fått med seg hvilke bøker og filmer du liker. Så så helt gale var det ikke, selv om gaven var feil". Kanskje du kan bytte pocketboka i en som du vil ha (regner med at den kan byttes)? Plakaten vet jeg ikke hva du kan gjøre med. Men den kan kanskje selges eller noe? 

Jeg skulle ønske kjæresten var bedre på å kjøpe gaver til meg. Men jeg er hans første kjæreste, og jeg vet han synes det er vanskelig. Han har også hintet til at vi kanskje heller skal gi hverandre opplevelser enn så mye fysiske gaver. Han er ikke veldig materialistisk av seg. 

Anonymkode: d9d21...0de

• Liker 3
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så for deg ville det vært naturlig å kjøpe en bok du visste kjæresten din allerede hadde lest, o

Okidoki.

Anonymkode: f9b3f...aea

Var ikke det jeg skrev.

Skrevet
5 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Var ikke det jeg skrev.

Hvorfor klippet du bort resten av innlegget mitt som viste til at de hadde blitt enige om å bruke ti ganger mer på hverandres julegave enn det den "utakknemlige" kjæresten fikk?

Ville du følt deg komfortabel med at kjæresten din hadde brukt flere tusen på en ting du virkelig ønsket deg og du i retur hadde gitt ham eller henne en bok i paperback som vedkommende allerede hadde lest?

Anonymkode: f9b3f...aea

• Liker 20
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, dette må jo være kødd!! :rulle: Enten det, eller han er autist.

Anonymkode: b503e...ce6

Dersom historien er sann så er nok antagelsen din helt korrekt.

Anonymkode: b40bd...e23

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner ikke greia med å skulle bli enig om pris. En eks av meg sa at alle i vennegjengen gjorde det. Jeg har aldri vært ute for det, og ble ærlig talt ganske fornærma. Jeg gikk veldig motvillig med på det. Og det ble et stort issue, faktisk. Eksen skulle som ts liksom sjekke hvor mye som var brukt. Jeg synes sånt smaker av millimeter-rettferdighet. 

Når det er sant, ja, det er litt rart når man er såpass langt unna hverandre i pris, men da kan du jo kjøpe en rimeligere gave selv neste gang? Det er ikke gitt at en bestemt sum er rett. 

Anonymkode: d9d21...0de

• Liker 1
Skrevet

Minner meg om "Jul med Mr. Bean" :D Typen din er ikke tilfeldigvis fra England?

• Liker 8
Skrevet

Du må nesten snakke med han. Pris har ikke noe med julegaver å gjøre, men når han gir deg bøker som du (og han) vet du har lest så går det muligens på autopilot hos han. Jeg synes du skal realitetsorientere han, uten at penger et et tema.

Anonymkode: 07dbd...173

• Liker 9
Skrevet

Det kan være klar tegn, han bil ikke forsette forholdet. 

• Liker 4
Skrevet
23 minutter siden, Mream skrev:

Det kan være klar tegn, han bil ikke forsette forholdet. 

Nah, heller et tegn på at ts troller, eller at typen til ts har en overraskelse i bakhånd. 

Skrevet
1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Nah, heller et tegn på at ts troller, eller at typen til ts har en overraskelse i bakhånd. 

Ja, det er alt mulig. 

Gjest supernova_87
Skrevet

Hva faen. 

Enough said.

Okei nei: :laugh:

Enda mer: Skjønner at du føler de barnslig som reagerer! ... Men skjønner enda mer at du reagerer og blir sår! For hva faen?

Skrevet

Dette er hva jeg tenker:

• Du fant en gave du visste han ville like og som kostet 3500 kr. Det er ikke alltid så lett å finne slike gaver man kan overraske kjæresen med. Det er ingen logikk i at bare fordi du fant en fin gave akkurat i år, så vil du få noe tilsvarende tilbake. Hva man gir og hva man får er to separate hendelser. 
  • Folk har forskjellig kjærestespråk. Noen viser kjærelighet ved verbalt fortelle partner, andre viser kjærlighet fysisk eller ved å gjøre tjenester for den andre - mens andre gjør det ved å vise gaver. Kanskje det å gi partneren gaver ikke er en del av din samboers kjærlighetsspråk?
  • Selv om du er skuffet så var mest sannsynlig gaven godt ment - hvis dere til daglig har et velfungerende forhold og dere er glad i hverandre. Det er sikkert flere grunner til at han endte opp med akkurat denne gaven. Du ga han forslag over ting du ønsket deg, men det kan hende det likevel var vanskelig for han. For eksempel det å ønske seg et smykke - det er gjerne et hav å velge i og det kan være vanskelige. Eller at ønskene var utenfor hans budsjett. For igjen - selv om du kjøpte en dyr gave i år, så syns jeg ikke det er rimelig å forvente å få noe til samme pris tilbake. At han skulle kjøpe inn ting han ikke engang visste om du likte bare for å komme opp i samme pris. 
  • Hvorfor han kjøpte samme bok som du allerede har gir ikke mening, men det virker som at det var godt ment. 

Anonymkode: 47181...c34

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, QQbaby skrev:

Dump han. Tydelig at han ikke bryr seg om deg, så da burde virkelig du ikke bruke energi på han. 

Bli ferdig med han, og gå videre. Makan for drittsekk. Den gaven var et klart tegn at gan gir f i deg og ikke verdsetter deg overhode.

For en forferdelig og egoistisk måte å tenke på. Burde virkelig skamme deg, burde du. Håpet dette gnager på deg hele året frem til neste jul, og kanskje du klarer å gå i deg selv i løpet av den tiden. 

Nei uff, dette var ufyselig og vondt å måtte lese på en første juledag. At det finnes så følelsesløse mennesker, nå ble jeg lei meg.

Anonymkode: 4e7fa...f38

• Liker 7
Annonse
Skrevet

Men hva betyr det egentlig i det lange løp..? Herregud..jeg er så lei av gaver, og snakk om gaver! Ja, jeg skjønner at du syns gaven var teit og lite gjennomtenkt, men, det er fordi du selv har lagt lista veldig høyt med presangen du har gitt ham. Jeg ville ha ledd høyt om jeg fikk dette fra min mann. Jeg fikk et vaffeljern fra min mann det første året vi sammen..et vaffeljern!! Fordi han er så glad i vafler. Skulle jeg ha dumpet han? Jeg kunne valgt å bli skuffet og vondbråten, men jeg lo godt og lenge. Og tenkte at, jøss, det må jo bety at han faktisk tenker alvorlig på fremtiden, og ser meg i samme hus som seg selv. Hadde jeg fulgt rådene du får her inne, hadde jeg vært uten den snilleste, og mest omtenksomme mannen jeg kjenner, som er en fantastisk far for våre barn - i dag. Er forholdet mellom dere verdt å kaste bort pga en gave?? Vi har blitt et altfor alvorlig og materialistisk samfunn, hvor alt handler om å få få få få..gled deg heller over at du klarte å glede han. Og legg lista lavere neste gang..la gaven bli en bonus, og ikke noe du gjør eg avhengig av. 

Nå lå det riktignok billetter til NY inni vaffeljernet da..😛

Anonymkode: 0c512...7b9

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For en forferdelig og egoistisk måte å tenke på. Burde virkelig skamme deg, burde du. Håpet dette gnager på deg hele året frem til neste jul, og kanskje du klarer å gå i deg selv i løpet av den tiden. 

Nei uff, dette var ufyselig og vondt å måtte lese på en første juledag. At det finnes så følelsesløse mennesker, nå ble jeg lei meg.

Anonymkode: 4e7fa...f38

andre

Anonymkode: 4c028...e7a

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

3500 på julegave? Er vitterlig ikke rart folk ikke har råd til julematen når de bruker så sinnsykt med penger på julegaver. Total idioti spør du meg. 

Anonymkode: a3bfd...d09

Men du vet vel ikke hva folk har råd til? Jeg bruker mye penger på BÅDE mat og gaver. 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner godt at du ble skuffet. Hvorfor i alle dager spurte han om hva du ønsket deg da? Å i tilleg fikk han en LISTE. Burde ikke være så vanskelig å plukke ut en ting fra den lista vel. Så dette handler ikke om at han ikke er flink til å kjøpe gave, dette handler om at han ikke bryr seg om deg. Jeg brukte vel rundt 900 på gave til min samboer, det var det jeg hadde råd til men samtidig noe jeg visste han ville digge. Han derimot brukte vel sikkert oppunder 4000 på den til meg, konsertbilletter og en kjøkkenmaskin jeg hadde siklet på, bare fordi han ville at jeg skulle ha det, jeg har aldri sagt at jeg ønsker meg så dyre ting til jul. 

Kjæresten din er en fjott. Plakater kjøper man til 10 åringer å hvorfor i alle dager kjøpe en bok du har fra før? 

Anonymkode: 50e36...d2a

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt at du ble skuffet. Hvorfor i alle dager spurte han om hva du ønsket deg da? Å i tilleg fikk han en LISTE. Burde ikke være så vanskelig å plukke ut en ting fra den lista vel. Så dette handler ikke om at han ikke er flink til å kjøpe gave, dette handler om at han ikke bryr seg om deg. Jeg brukte vel rundt 900 på gave til min samboer, det var det jeg hadde råd til men samtidig noe jeg visste han ville digge. Han derimot brukte vel sikkert oppunder 4000 på den til meg, konsertbilletter og en kjøkkenmaskin jeg hadde siklet på, bare fordi han ville at jeg skulle ha det, jeg har aldri sagt at jeg ønsker meg så dyre ting til jul. 

Kjæresten din er en fjott. Plakater kjøper man til 10 åringer å hvorfor i alle dager kjøpe en bok du har fra før? 

Anonymkode: 50e36...d2a

Hahahaha..og akkurat nå sitter kanskje din samboer og er vondbråten fordi han fikk en gave til "bare" 900 av deg. Jeg skjønner ikke hvorfor dere er så opptatt av beløp?? Det er så lite attraktivt!

Anonymkode: 0c512...7b9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...