Gå til innhold

Så utrolig skuffet over gave fra samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Peonjenta skrev:

Det gjør det ikke for noen.  Hva skal man med to like bøker??    Det logiske ville vært å kjøpt noe av samme forfatter eller i samme sjanger.  For en merkelig type!

Enig. Syns det er veldig merkelig, og å skylde på at han er mann funker ikke. Jeg kjenner ikke en person (hverken mann eller kvinne) som tror det er noen hensikt å kjøpe en bok mottaker allerede har og har lest. 

Anonymkode: 08089...1d9

• Liker 13
Skrevet

Skjønner at du ble skuffa, men for meg virker det som om han rett og slett bare er helt for jævlig dårlig til å kjøpe julegaver. 

Han sier jo selv at han kjøpte det fordi han fulgte med på hva du likte. Selv om han bomma totalt, så tror jeg han prøvde så godt han kunne. 

Anonymkode: fd689...23b

• Liker 6
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Hadde jeg vært han ville jeg aldri kjøpt en gave til deg igjen.

Utakknemlige mennesker fortjener ikke gaver.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du ble skuffa, men for meg virker det som om han rett og slett bare er helt for jævlig dårlig til å kjøpe julegaver. 

Han sier jo selv at han kjøpte det fordi han fulgte med på hva du likte. Selv om han bomma totalt, så tror jeg han prøvde så godt han kunne. 

Men helt konge på å kjøpe gaver til alle andre, som er langt dyrere.

Er du mann fordi du absolutt må forsvare den dustete typen til trådstarter?

• Liker 14
Skrevet
2 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Hadde jeg vært han ville jeg aldri kjøpt en gave til deg igjen.

Utakknemlige mennesker fortjener ikke gaver.

Det er da ikke naturlig å bli takknemlig bare fordi noen har kjøpt en gave fordi de føler at de må. 

Mener du man skal bli takknemlig bare fordi man får noe, uansett hva det er? Uansett hvor lite giver bryr som? 

Anonymkode: 08089...1d9

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, QQbaby skrev:

Men helt konge på å kjøpe gaver til alle andre, som er langt dyrere.

Er du mann fordi du absolutt må forsvare den dustete typen til trådstarter?

Nei, jeg er ikke mann. Prøvde bare å se det fra en annen side enn det alle dere andre gjorde. 

• Liker 2
Skrevet

Dette med julegaver gjør ikke noe annet enn lager krangel, skuffelser og folk få gsver de ikke trenger eller ikke vill ha og givere løper rundt som stressede høns hele desember.  Avskaff gavehysteriet nå!

Anonymkode: 18d45...23b

• Liker 6
Skrevet

Spiller han Playstation eller lignende. Spørre han om han hadde blitt glad for et spill han har i hylla og er lei av.

Anonymkode: e35f1...661

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er ikke mann. Prøvde bare å se det fra en annen side enn det alle dere andre gjorde. 

Så du mener det er greit å bruke 300 på samboer, kjøpe en bok hun alt har, og kjøpe gaver til 1000 kroner til alle andre.

Hvordan i helvete er det å sette pris på kjæresten? Hvordan er det ikke et tydelig signal om at man gir f i og nedprioriterer samboeren til de grader? Bare lurer.

• Liker 23
Gjest NotNaomi
Skrevet

Syns det er så dumt å henge seg opp i pris.  De fleste setter pris på en gave som er gjennomtenkt eller personlig . Og alle ønsker seg ikke dyre ting .

Jeg forstår ikke logikken i å kjøpe ny utgave av en bok en har lest . Noen bøker kan en lese flere ganger , og noen vil en eie fremfor å låne . Men regner med at du eide pocketbok ? 

Tror nok gavene ihvertfall var godt ment . Men med litt mer innsatts og innsikt så hadde han vel kjøpt noe av det på ønskelista . Men ville aldri ha sagt noe negativt til en giver ! Syns det er viktig å vise at en setter pris på gaver .

Så kan en heller snakke sånn generellt om gaver , hva en virkelig vil ha osv en annen gang . 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3500 på julegave? Er vitterlig ikke rart folk ikke har råd til julematen når de bruker så sinnsykt med penger på julegaver. Total idioti spør du meg. 

Anonymkode: a3bfd...d09

Hvor står det at TS ikke har råd til julemat?

Anonymkode: 84a40...5e4

• Liker 15
Skrevet

Spør hvorfor han spurte hva du ønsket deg. 

Jeg ville også vært skuffet. Og jeg ville vært ærlig om at han bommet med gavene, at jeg setter pris på forsøket, men at han bommet. 

Også hadde jeg kjøpt meg noe fint i romjula. 

Jeg ble også skuffet i år. 

Jeg hadde en ring på langfingeren som jeg mistet, en jeg var svært glad i. Han spurte meg om ringstørrelse og eksempler på ringer jeg ønsket meg. 

Jeg fikk et nettbrett. Jeg har et jeg bruker litt, som virker og må lades ofte. Men all den tid jeg kun bruker det i sofaen og ikke ønsket meg nytt (og langt fra så dyrt) så ble jeg litt skuffet, men jeg føler ikke jeg kan si annet enn tusen takk. 

Men jeg bestilte meg en sølvring til 400 kroner før jeg la meg. Gave til meg selv. 

Anonymkode: 56c59...c5d

• Liker 16
Skrevet

Wow, lurer på hvilken dame han brukte de pengene han egentlig skulle bruke på deg.

dette høres ikke bra ut.

føler han brukte penger på noe som steippeklubb, hvorfor skulle han ellers kjøpe noe så billig .

Anonymkode: f1880...fa2

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror faktisk han oppriktig la hjertet sitt i dette og trodde det var en kjempe betydningsfull gave for deg. Men det er jo fullstendig skivebom når du har lest boka før, og en plakat hører tenårene til. Han har rett og slett misforstått skikkelig hvorfor man leser bøker (sannsynligvis aldri lest noe selv?) og hva som faktisk betyr noe (ikke en plakat som ender i kjellerboden eller søpla og hvertfall ikke på veggen).

Anonymkode: bf4d3...5ca

• Liker 10
Annonse
Skrevet

Han har rett og slett misforstått skikkelig hvorfor man leser bøker (sannsynligvis aldri lest noe selv?)

Du tuller nå? Han har vel gått på barneskolen? Da vet han hvordan "det fungerer med bøker". Skal være noe alvorlig galt med en person for å ikke forstå dette.

Anonymkode: c51e5...a4b

• Liker 12
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja... som overskriften sier. Jeg brukte evigheter og 3500 kr på gaven til samboeren min i år. Noe jeg visste han ville like men aldri ville tatt seg råd til selv. Han ble kjempeglad for den. Han visste også at jeg hadde brukt mye penger på gaven hans for han spurte meg om ca sum for å kunne legge seg rundt det samme.

Han er ikke så flink med gaver selv, så jeg ramset opp ting jeg ønsket meg for at han skulle ha noe å gå ut ifra. Han fikk til og med en liste etter eget ønske.

Julekvelden kommer og jeg er spent som få. Pakken fra ham inneholder to ting: en pocketbok han vet jeg nettopp har lest og en game of thrones plakat. ingen av disse to tingene stod på listen og jeg liker ikke plakater og har ingen interesse av å lese den boken to ganger. Til den nette verdi av ca 300kr. Han brukte 500-1000 kr per pers på resten av gavene han kjøpte i år.

Jeg klarte ikke skjule skuffelsen og han blr sur. «jammen du liker jo game of thrones og du likte jo boken» han mente dette beviste at han «fulgte med»

Han mener jeg er barnslig og jeg er såret. Han bruker uendelig med energi på alle andres gaver, men til meg er det tydeligvis bare å raske med seg noe. Føler meg dum, barnslig og nedprioritert.

Om det har noe å si så tjener han dobbelt så mye som meg. Vi har vært samboere i 3 år

Er jeg bare håpløs? 

Anonymkode: 3ce20...b11

Jeg håper dette ikke er en historie fra virkeligheten. Jeg har en venn la oss kalle ham mr x - det kan være filmer bøker eller ting de syns selv er fantastisk og så er de ikke vant til å gi gaver og så syns de bare det at de gir en gave er liksom en stor stor greie.

men i dette tilfelle så kan det ha andre grunner som forklarer at din samboer ikke har hatt tid til juleforberedelser i år; enten pga mye jobb eller pga bekymringer eller pga økonomi eller pga dårlig tid eller pga feks siste utvei; utroskap.

Så jeg ville bare tatt det med ro men jeg syns det var en ELENDIG « gave».

Anonymkode: 90f9d...ead

Skrevet

Noen er bare så udugelige med gaver. Spesielt noen menn. Så irriterende når de har koner og kjærester som bruker mye tid og krefter på å finne fine gaver til dem. 

Faren min er sånn. Mamma finner alltid smarte gaver som han blir superfornøyd med. Han klarer så vidt å finne en konvolutt å legge penger inn i hvert år. 

Rart å gi penger når de har felles økonomi 😂😂 

Hadde også vært skuffet hvis jeg var deg. Han høres ut som en fjomp. Lat 

Anonymkode: eab77...a5e

• Liker 5
Skrevet

Ja du er et håpløst troll.

Anonymkode: d8743...355

Skrevet

Jeg synes dette er en fin anledning til å være "voksen". Man klager ikke på gaver, rett og slett. 

Kjøp en marsipangris til ham neste år. Kanskje han kjøper noe dyrt da. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...