Gå til innhold

Så utrolig skuffet over gave fra samboer

Anbefalte innlegg

Ja... som overskriften sier. Jeg brukte evigheter og 3500 kr på gaven til samboeren min i år. Noe jeg visste han ville like men aldri ville tatt seg råd til selv. Han ble kjempeglad for den. Han visste også at jeg hadde brukt mye penger på gaven hans for han spurte meg om ca sum for å kunne legge seg rundt det samme.

Han er ikke så flink med gaver selv, så jeg ramset opp ting jeg ønsket meg for at han skulle ha noe å gå ut ifra. Han fikk til og med en liste etter eget ønske.

Julekvelden kommer og jeg er spent som få. Pakken fra ham inneholder to ting: en pocketbok han vet jeg nettopp har lest og en game of thrones plakat. ingen av disse to tingene stod på listen og jeg liker ikke plakater og har ingen interesse av å lese den boken to ganger. Til den nette verdi av ca 300kr. Han brukte 500-1000 kr per pers på resten av gavene han kjøpte i år.

Jeg klarte ikke skjule skuffelsen og han blr sur. «jammen du liker jo game of thrones og du likte jo boken» han mente dette beviste at han «fulgte med»

Han mener jeg er barnslig og jeg er såret. Han bruker uendelig med energi på alle andres gaver, men til meg er det tydeligvis bare å raske med seg noe. Føler meg dum, barnslig og nedprioritert.

Om det har noe å si så tjener han dobbelt så mye som meg. Vi har vært samboere i 3 år

Er jeg bare håpløs? 

Anonymkode: 3ce20...b11

• Liker 10
  • Hjerte 1

Fortsetter under...

Annonse

Tenker at han kjøpte det fordi han ville kjøpe noe som appellerer til deg og ikke bare et tilfeldig smykke eller noe uten noe symbolikk i. Han hadde vel glemt at du hadde lest boken eller tenkte det var gøy å lese to ganger, menn ser jo filmer de liker to ganger. Skjønner du ble skuffa med tanke på prisdifferansen, men jeg tenker heller det er ganske unormalt å bruke 3500 kr på en julegave.... men...

Anonymkode: bf4d3...5ca

• Liker 8
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Pakken fra ham inneholder to ting: en pocketbok han vet jeg nettopp har lest og en game of thrones plakat.

Jeg klarte ikke skjule skuffelsen og han blr sur. «jammen du liker jo game of thrones og du likte jo boken» han mente dette beviste at han «fulgte med»

Det er den dummeste unnskyldningen jeg har hørt for å kjøpe en bok som mottaker allerede har. Man kjøper da ikke dobbelt opp av en bok fordi man liker den!

• Liker 42

Dump han. Tydelig at han ikke bryr seg om deg, så da burde virkelig du ikke bruke energi på han. 

Bli ferdig med han, og gå videre. Makan for drittsekk. Den gaven var et klart tegn at gan gir f i deg og ikke verdsetter deg overhode.

• Liker 12

Kanskje du må forklare kjæresten din konseptet med bok? At når man leser en bok og liker den, så er ikke det det samme som å spise en sjokolade og like den og ønske å kjøpe den igjen. Skjønner godt du ble skuffet, synes det hørtes ut som en superlame gave... Hadde jo vært bedre å ikke få noe. 

Anonymkode: b1ba6...59f

• Liker 25
8 minutter siden, Peonjenta skrev:

Hvorfor kjøpte han en bok du allerede har lest???

Fordi han mente det var et tegn på at han følger med på hva jeg liker.... siden han hadde sett meg lese den. For meg gir det ingen mening

• Liker 24

På en måte får jeg litt vondt av deg, for det var en skikkelig skikkelig døv gave, men på den annen side, tenker jeg, slutt å syt! Du har samboer, du har noen å feire jul med, og du fikk til og med gave!! Syns kanskje dette ikke er verdt å sutre over om man prøver å sette ting litt i perspektiv. Men gaven var skikkelig teit, det er jeg faktisk enig i😊 

Anonymkode: 53585...087

• Liker 11
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi han mente det var et tegn på at han følger med på hva jeg liker.... siden han hadde sett meg lese den. For meg gir det ingen mening

Det gir nok ikke mening for de fleste andre heller.. 

Anonymkode: 08089...1d9

• Liker 27
  • Hjerte 1

Annonse

Annonse

Tydeligvis var gaveønskene dine laaaangt over budsjettet han hadde.

Anonymkode: bcc1e...b47

Han hadde da absolutt klart å finne noe mye bedre enn det der til den prisen! 

• Liker 26
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør det ikke for noen.  Hva skal man med to like bøker??    Det logiske ville vært å kjøpt noe av samme forfatter eller i samme sjanger.  For en merkelig type!

• Liker 25
  • Hjerte 1

3500 på julegave? Er vitterlig ikke rart folk ikke har råd til julematen når de bruker så sinnsykt med penger på julegaver. Total idioti spør du meg. 

Anonymkode: a3bfd...d09

Hvis folk har råd til begge deler (ev prioriterer det ene over det andre), hvorfor ikke? 

• Liker 12
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tydeligvis var gaveønskene dine laaaangt over budsjettet han hadde.

Anonymkode: bcc1e...b47

Er ofte slik når kjæresten har deg nederst på sin prioriteringsliste. Tydelig at typen til ts bryr seg langt mer om alle andre, da han brukte langt større summer på dem. 

Sier nok om at typen ikke er verdt å ta vare på. Må være utrolig tappende og vondt å holde seg i et forhold hvor typen bryr seg så lite, og nedprioriterer den han liksom skal elske.

Endret av QQbaby
  • Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...