AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #1 Skrevet 25. desember 2017 Hei! Jeg vil gjerne legge om kostholdet mitt, er deprimert og vil prøve å bedre dette gjennom kosthold. Vet jeg ikke blir helt frisk av det, men tenker det ikke kan skade å se om det blir bedre. Men jeg er helt blank! Kostholdet mitt er helt villt nå. Har noen tips til gode blogger/kokebøker med oppskrifter som kan hjelpe meg? Eller annen info? Anonymkode: 33891...406
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #2 Skrevet 25. desember 2017 Alle oppskriftene her er bra for depresjon, søk på det i bloggen, han skriver mye om det. Anonymkode: d8445...bf6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #3 Skrevet 25. desember 2017 Bare for å gi deg et håp, så kan du gjøre mye med kosthold ift å bedre depresjon. Spis mindre sukker, spis sunn næringsrik mat, spis jevnt, spis mye egg, cottage cheese, gresk yoghurt,nøtter, fet fisk, kjøtt , frukt og grønt, olivenolje, innmat, spis nok fett, spis grove kornprodukter, lag gode næringsrike smoothier, spis bananer, spis nok proteiner til hvert måltid, unn deg noe godt av og til, men fokuser på å få i deg den sunne næringsrike maten. Også TREN! Kan ikke si hvor mye det har hjulpet meg, minst en time fysisk aktivitet daglig og gjerne et par økter med styrketrening i uken. Jeg blir iallefall mer motivert til å spise sunt når jeg trener. Ikke sett opp et strengt regime, men spis god sunn næringsrik mat fire ganger daglig, tren og kos deg innimellom. Og ta vitamintilskudd og omega 3. Dette er mine gode råd og har hjulpet meg enormt! Blodsukkersvingninger påvirker psykisk helse mye mer enn man tror og å endre kostholdet gjorde en enorm forskjell for meg. Jeg ble sukkeravhengig når jeg var på mitt mest depressive og spise sykt mye sjokolade og snop og det gjorde at jeg ble enda verre, fikk masse angst og følte meg enda mer crap. Det er tøft å endre vaner men tenk på det som nødvendig medisin for kroppen og hjernen! Lykke til😊 Anonymkode: 1aa83...93b 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #4 Skrevet 25. desember 2017 Anbefaler kosttilskuddet 5-htp Og grønn mat, salat osv hjelper. Rødt kjøtt skal visst fungere motsatt igjen. Anonymkode: 46136...d84
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #5 Skrevet 25. desember 2017 Unngå sukkerholdig mat og ketchup og boksmat (som f.eks sånne joikaboller). Les boka sjarmen med tarmen. Psyken har ofte en sammenheng med tarmen faktisk. Anonymkode: b3734...0a2
Djungelvrål Skrevet 25. desember 2017 #6 Skrevet 25. desember 2017 Omega 3, grønne og røde grønnsaker, fugl og fisk stedet for rødt kjøtt, frukt, ren mat, dvs mat som er laget fra bunnen av. Grove korn, egg, nøtter. Minst mulig sukker og junkmat.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #7 Skrevet 26. desember 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle oppskriftene her er bra for depresjon, søk på det i bloggen, han skriver mye om det. Anonymkode: d8445...bf6 Det ville gjort meg mer deppa o.O Anonymkode: ae989...292 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #8 Skrevet 26. desember 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ville gjort meg mer deppa o.O Anonymkode: ae989...292 Kanskje men selleri er faktisk en superfood og fungerer ekstremt godt for syre base balansen i kroppen. Drikk heller sellerijuice enn melk. Personlig er jeg overbevist om at melk gjør folk syke. Anonymkode: f522f...cb6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #9 Skrevet 26. desember 2017 Synes selv sunn mat og bevegelse hjelper. Linda Stuhaug har mye godt og enkelt Anonymkode: 123bf...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #10 Skrevet 26. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje men selleri er faktisk en superfood og fungerer ekstremt godt for syre base balansen i kroppen. Drikk heller sellerijuice enn melk. Personlig er jeg overbevist om at melk gjør folk syke. Anonymkode: f522f...cb6 Syrebalansen? Mener du at det er noe galt med syrebalansen til folk som ikke ligger på intensiven? Anonymkode: ff01e...981
Blod Skrevet 27. desember 2017 #11 Skrevet 27. desember 2017 Tråden er flyttet til kosthold, trening og sport. Blod, mod
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #12 Skrevet 27. desember 2017 På 26.12.2017 den 6.01, AnonymBruker skrev: Kanskje men selleri er faktisk en superfood og fungerer ekstremt godt for syre base balansen i kroppen. Drikk heller sellerijuice enn melk. Personlig er jeg overbevist om at melk gjør folk syke. Anonymkode: f522f...cb6 Selleri er selvsagt sunt, men det med syre/base-balanse er jo bare humbug. Jeg har ikke sett en troverdig kilde på at dette har noe for seg. Og til deg som linket til sellerijuicen: Nei, medicalmedium.com er ikke en troverdig kilde. Anonymkode: ca24f...eeb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå