Gå til innhold

Manipulerer barnet for å få viljen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

En i familien vår forsøker å manipulere barna og bruker dem for å få viljen sin. Hvis hen foreksempel vet vi ikke kan delta på et arrangement så sier hen til barna høyt og foran alle at det må spørre mamma og pappa om vi kan dra sammen på dette veldig morsomme arrangementet hvor barnet blir lovet sjokolade og gaver hvis det blir noe. Det er også når hen vil ha besøk eller sitte barnevakt, ber barnet spørre. Barnet er for lite til å forstå noe og blir lei seg når vi sier nei. Barnet vet ikke at denne personen ikke får lov å passe eller ta med det på noe alene. Ender i stor skuffelse og stor frustrasjon. Nå i julen har vi møttes to ganger, lille julaften og i dag. Det blir flere og flere slike forsøk på manipulering. Hvordan håndterer vi dette? 

Anonymkode: 1ad8c...12c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten

a) dropp å møte denne personen

eller

b) si tydelig at nå må hen slutte å mase (slik barnet deres sikkert har fått høre når det maser).

Anonymkode: 31cc5...8d9

Skrevet

Jeg var ganske ung når jeg fikk vite av mamma og pappa at en voksen person i familien ikke alltid snakket sant, og ikke alltid tenkte seg om. At vedkommende ikke var slem eller løy med vilje, men at vedkommende sier mye som ikke stemmer og ikke er riktig. 

Det var en litt tilsvarende situasjon. Jeg var ikke gammel før jeg skjønte at mamma og pappa hadde helt rett og ikke  lot meg skuffe mer. Selv om det kom løfter om tusenfryd og alt mulig, og godterier på en hverdag med beskjed om å ikke si noe til mamma, så gikk jeg til mamma og bad henne gjemme godteriet til lørdag. 

Anonymkode: f996e...950

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...