AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #1 Del Skrevet 25. desember 2017 Jeg har ikke vasket sminkekostene mine på flere måneder. Jeg vet at det er utrolig ekkelt, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det. Men det jeg lurer på nå er om de jeg bruker daglig som ikke har blitt vasket på alt for lenge bare er søppel eller bare trenger å vaskes veldig godt? Anonymkode: 77d81...260 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #2 Del Skrevet 25. desember 2017 Kjære deg, de er bruk og kast. Du klarer aldr å vaske dem fri for bakterier. Det kan gå bra, inntil du får en alvorlig infeksjon du ikke vil ha. Anonymkode: ebccb...63d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 25. desember 2017 #3 Del Skrevet 25. desember 2017 Jeg vasker dem i litt sjampo, det fungerer bra. Helt bakteriefrie blir de neppe, men de blir i alle fall frie for sminkerester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sonic Skrevet 25. desember 2017 #4 Del Skrevet 25. desember 2017 Sminkekoster bør byttes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #5 Del Skrevet 25. desember 2017 Jeg vasker mine annenhver uke i mild shampo. Har hatt mange av mine i 10 år. De holder seg godt, som nye. Anonymkode: 47da0...03d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #6 Del Skrevet 25. desember 2017 Du kan få en alvorig infeksjon om du ikke vasker de. Har du ikke sett videoen på Facebook, av henta som nesten ble lam i ansiktet? Anonymkode: ff78c...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #7 Del Skrevet 25. desember 2017 Æsj, sånt bruker jeg minst mulig av. Begrenser seg til øyeskygge og rouge, og de kostene vasker jeg hver uke. 100% bakteriefrie blir de jo ikke av det, men jeg har ikke råd til å kjøpe nye hele tiden. Har vurdert å dynke dem i desinfiseringsvæske etter sjampovask, men de blir kanskje ødelagte av det? Anonymkode: 07a26...09f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 25. desember 2017 #8 Del Skrevet 25. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke vasket sminkekostene mine på flere måneder. Jeg vet at det er utrolig ekkelt, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det. Men det jeg lurer på nå er om de jeg bruker daglig som ikke har blitt vasket på alt for lenge bare er søppel eller bare trenger å vaskes veldig godt? Anonymkode: 77d81...260 Vasker bare kostene mine kanskje 3-4 ganger i året. Bruker zalo, da blir de HELT rene. Du trenger ikke kaste de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 25. desember 2017 #9 Del Skrevet 25. desember 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan få en alvorig infeksjon om du ikke vasker de. Har du ikke sett videoen på Facebook, av henta som nesten ble lam i ansiktet? Anonymkode: ff78c...a56 Jeg har vasket kostene mine bare noen få ganger i året i 30 år. Tror ikke jeg blir lam i ansiktet hvis jeg ikke har blitt det til nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #10 Del Skrevet 25. desember 2017 26 minutter siden, Peonjenta skrev: Jeg har vasket kostene mine bare noen få ganger i året i 30 år. Tror ikke jeg blir lam i ansiktet hvis jeg ikke har blitt det til nå. Skal faktisk ikke mye til. Streptokokker har høy smittefare, så sannsynligheten for at Det kan skje er ikke akkurat minimal heller. Anonymkode: ff78c...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #11 Del Skrevet 26. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke vasket sminkekostene mine på flere måneder. Jeg vet at det er utrolig ekkelt, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det. Men det jeg lurer på nå er om de jeg bruker daglig som ikke har blitt vasket på alt for lenge bare er søppel eller bare trenger å vaskes veldig godt? Anonymkode: 77d81...260 Bare vask dem godt, du. I tillegg kan du ev. kjøpe heptan på apoteket og dyppe børsten forsiktig nedi etter at de er vasket, og så tørke av på papir. Makeupartister bruker heptan som en rask måte å rense koster på når man skal sminke mange. Du trenger ikke både vaske og bruke heptan hele tiden, men det kan jo være greit å rense dem skikkelig denne gangen.:) Anonymkode: 502c7...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GT-R Skrevet 27. desember 2017 #12 Del Skrevet 27. desember 2017 På 26.12.2017 den 0.54, AnonymBruker skrev: Skal faktisk ikke mye til. Streptokokker har høy smittefare, så sannsynligheten for at Det kan skje er ikke akkurat minimal heller. Anonymkode: ff78c...a56 Men det kan jo likegodt skje med en kost som nylig har blitt vasket. Man kan jo ikke vite når og hvor man får bakteriene på kosten. Tenker at de samme bakteriene ligger i pudderet/øyenskyggen siden man dypper kosten i de, og man kjøper jo ikke ny sminke hver uke. Vasker kostene mine en gang i uka, men når en tenker over det er det jo uansett bakterier i selve sminka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå