himmeloghav Skrevet 25. desember 2017 #1 Skrevet 25. desember 2017 Jeg har bare hengsler til å henge på vegg, men jeg har gipsvegg, og stoler ikke på at den greier å holde den store tven på veggen.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #2 Skrevet 25. desember 2017 Du burde vel google litt rundt etter tv-produsentens nettsider? De har vel laget en fot som passer til akkurat den tv-modellen sin. Anonymkode: 1753f...77a
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #3 Skrevet 25. desember 2017 Tver og fot pleier å bli solgt sammen. Du får se på finn.no om noen har hengt tven på veggen og vi kvitte seg med foten. Men du må vel ha samme modell og merke på tv? Anonymkode: deb09...c0a 2
TMB Skrevet 26. desember 2017 #4 Skrevet 26. desember 2017 Når man henger TV på veggen så skrur man ikke i gipsplatene, men igjennom gipsen og inn i stenderne på baksiden. Da kan du henge opp en 100-tommer uten problemer.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #5 Skrevet 26. desember 2017 3 timer siden, TMB skrev: Når man henger TV på veggen så skrur man ikke i gipsplatene, men igjennom gipsen og inn i stenderne på baksiden. Da kan du henge opp en 100-tommer uten problemer. Jeg prøvde å henge opp en vegghylle med to spikre. La på bøker og annet. Den falt ned. Det er hulrom i veggen. Flattven er gammel modell og tyngre enn nyere modeller. Tror ikke det finnes fot til den ifølge dem jeg får den av. Anonymkode: 65968...537
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #6 Skrevet 26. desember 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Du burde vel google litt rundt etter tv-produsentens nettsider? De har vel laget en fot som passer til akkurat den tv-modellen sin. Anonymkode: 1753f...77a Poenget er vel at flatskjermer kommer i to utgaver, en til å henge på vegg og en som kan stå på fot. Det er forskjellig utseende på dem ser det ut. De som henger på vegg har glass utover rammen. Dette er en gammel flatskjerm. Anonymkode: 65968...537
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #7 Skrevet 26. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget er vel at flatskjermer kommer i to utgaver, en til å henge på vegg og en som kan stå på fot. Det er forskjellig utseende på dem ser det ut. De som henger på vegg har glass utover rammen. Dette er en gammel flatskjerm. Anonymkode: 65968...537 Vår TV kom med fot, men vi har valgt å henge den på veggen. Det er helt vanlig. Anonymkode: 21f20...7bc
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #8 Skrevet 26. desember 2017 5 timer siden, TMB skrev: Når man henger TV på veggen så skrur man ikke i gipsplatene, men igjennom gipsen og inn i stenderne på baksiden. Da kan du henge opp en 100-tommer uten problemer. Hvis man har stendere på riktig sted i veggen bak TV'en vel og merke. Dersom stenderne er langt vekk fra der det passer å ha TV'en, så kommer man ikke så langt, og bør heller gå for en fot. Anonymkode: e8be0...d5e
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #9 Skrevet 26. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde å henge opp en vegghylle med to spikre. La på bøker og annet. Den falt ned. Det er hulrom i veggen. Flattven er gammel modell og tyngre enn nyere modeller. Tror ikke det finnes fot til den ifølge dem jeg får den av. Anonymkode: 65968...537 Ta kontakt med en skikkelig AV forhandler, f. eks. Caverion eller Atea hvis du ikke finner fot hos vanlige forhandlere. De kan være litt dyrere siden de egentlig driver med bedriftsløsninger, men ofte har de tilbehør osv. til en rekke forskjellige skjermer. Dersom din skjerm har VESA "skruepunkter" som også mange billigere forbrukerskjermer har i dag (en standard som sier hvor skruehullene bak på TV'en skal være plassert i forhold til hverandre), så kan det godt tenkes at de greier å finne en generell fot til skjermen som kan festes i disse skruehullene. Anonymkode: e8be0...d5e
Tillion Skrevet 26. desember 2017 #10 Skrevet 26. desember 2017 https://www.komplett.no/product/974427/tv-lyd-bilde/tv-video/bord-og-veggfeste/newstar-table-stand-37-70?offerId=KOMPLETT-310-974427 https://www.komplett.no/product/955509/tv-lyd-bilde/tv-video/bord-og-veggfeste/konig-bordstand-for-tv?offerId=KOMPLETT-310-955509 https://www.dustinhome.no/group/hardware/lyd-bilde/tv-og-tilbehor/tv-tilbehor/fester/bordstativer/
TMB Skrevet 28. desember 2017 #11 Skrevet 28. desember 2017 På 26.12.2017 den 22.16, AnonymBruker skrev: Hvis man har stendere på riktig sted i veggen bak TV'en vel og merke. Dersom stenderne er langt vekk fra der det passer å ha TV'en, så kommer man ikke så langt, og bør heller gå for en fot. Anonymkode: e8be0...d5e Stendere står hver 60 cm, og veggfestene er laget slik at de er breder enn 60 cm og man kan skru mange steder på de. Så jo, det vil funke uansett. 1
himmeloghav Skrevet 30. desember 2017 Forfatter #12 Skrevet 30. desember 2017 (endret) På 26.12.2017 den 22.16, AnonymBruker skrev: Hvis man har stendere på riktig sted i veggen bak TV'en vel og merke. Dersom stenderne er langt vekk fra der det passer å ha TV'en, så kommer man ikke så langt, og bør heller gå for en fot. Anonymkode: e8be0...d5e Hvordan finner man stendene? Hva er startprisen på fot til eldre Samsung flat TV 40 tommer? Jeg har fått et tilbud på 500 kr av en som vil selge meg en brukt fot. Han sier den skal passe min TV. Vet ikke om jeg kan stole på han, men det passer med breddemålet. Endret 30. desember 2017 av himmeloghav
himmeloghav Skrevet 30. desember 2017 Forfatter #13 Skrevet 30. desember 2017 På 28.12.2017 den 5.48, TMB skrev: Stendere står hver 60 cm, og veggfestene er laget slik at de er breder enn 60 cm og man kan skru mange steder på de. Så jo, det vil funke uansett. Hvordan finner jeg stendene?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #14 Skrevet 31. desember 2017 På 28.12.2017 den 5.48, TMB skrev: Stendere står hver 60 cm, og veggfestene er laget slik at de er breder enn 60 cm og man kan skru mange steder på de. Så jo, det vil funke uansett. Javel. Hos meg har jeg en lettvegg med to skyvedører inn i, som fyller hele hulrommet i veggen (man skyver dørene inn i veggen) og der er det altså ikke stendere. Disse nyere løsningene har jeg sett i flere leiligheter. Anonymkode: e8be0...d5e
TMB Skrevet 31. desember 2017 #15 Skrevet 31. desember 2017 14 timer siden, himmeloghav skrev: Hvordan finner jeg stendene? Med en stendersøker, eller banke med hendene og høre forskjell i lyd... Men stendersøker er å anbefale. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Javel. Hos meg har jeg en lettvegg med to skyvedører inn i, som fyller hele hulrommet i veggen (man skyver dørene inn i veggen) og der er det altså ikke stendere. Disse nyere løsningene har jeg sett i flere leiligheter. Anonymkode: e8be0...d5e Men da hadde du vel ikke kunne ha skrudd opp noe TV der stendere eller ei? Må ha ganske grei lengde på skruene uansett og da ville jo de ha blokkert for der døra glir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå