Gå til innhold

Kastrering av hannkatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kattunge som skal kastreres om et par måneder. Leveres tidlig på morningen og hentes når jeg er ferdig på jobb. Kan den være alene hjemme dagen etter? Da må jeg jo på jobb igjen🙂

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hannkatter går det som regel bra med da det er et utrolig lite inngrep. Men få med nok smertestillende, hvertfall for 2-3 dager sånn at han ikke bryr seg om såret. Men jeg ville prøvd å få noen til å stikke innom. Å dersom han er veldig interessert i såret så bør han ikke være alene da han kan rive opp stingene eller slikke til det går betennelse i såret.

Anonymkode: 87c93...955

Skrevet

Du burde se an formen til katten, og selvsagt rådføre deg med veterinæren. De ser jo hvordan det har gått med katten i løpet av dagen. Jeg har to kastrerte hannkatter, og begge var kvikke og helt som vanlig kun en time eller to etter vi var hjemme igjen. Om jeg ikke husker feil får du uansett med deg smertestillende hjem som skal gis de kommende dagene.

Anonymkode: 77c98...937

Skrevet

Avhengig av hvor gammel han er, går det som regel veldig bra.
Unge monser som kastreres blir stappfulle av endorfiner og adrenalin etter inngrepet, som er veldig kort og krever lite narkose slik at katten som regel er helt propell etterpå.
Husker da minste vår ble kastrert da han var fem måneder gammel, han var helt i hundre da han kom hjem, ikke spesielt interessert i de manglende ballene, og ble kanskje bare litt mer sliten enn vanlig og sovnet tidligere. Ellers var han seg selv etterpå, ingen endringer.
Så lenge du er hjemme samme dag, skal det gå greit at du drar på jobb dagen etter, men se an formen på pus når du kommer så langt.

Skrevet

Kastrer på en fredag så har du to dager hjemme for å være på den sikre siden :)  Er så kjipt om de virker helt fine, og så begynner å slikke/bite på såret og må tilbake til dyrlegen igjen.

Anonymkode: bb685...81f

Skrevet

Takk for svar. Veterinæren ville vente til han er 6 måneder i hvertfall, så blir rundt den tid😊 Jeg blir selvsagt hjemme samme dag og ser an formen hans.

Problemet er at de stenger tidligere på fredager, og da rekker jeg ikke å hente ham før jeg er ferdig på jobb. Har en veldig lite fleksibel arbeidstid, så er avhengig av å kunne levere ham før og hente ham etter arbeidstid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...