AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #1 Skrevet 25. desember 2017 Lurer på om det generelt er mye tøffere å være småbarnsmamma til to små gutter enn til to små jenter/ evt. en av hvert kjønn?. Er mor til to gutter på 2,5 år og 4 år og er til tider utslitt. Mye hoiing, herjing, krangling og trass hver dag. Høyt lydnivå og aktivitetsnivå. Anonymkode: 1ee0f...326
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #2 Skrevet 25. desember 2017 Mye styr med en jente og en gutt og 😂 sikkert det samme med 2 jenter. Alle barn er forskjellig. Så det vil alltid variere det. Aktive begge to. Anonymkode: 310b7...663
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #3 Skrevet 25. desember 2017 Jeg har to gutter på cirka samme alder som deg, TS, og jeg holder i hvert fall på å gå til grunne... 😅 Anonymkode: 2b7eb...248
Tiuren01 Skrevet 25. desember 2017 #4 Skrevet 25. desember 2017 Har to gutter selv, på seks og snart tre år. Det kan være rimelig hektisk til tider, men det er eldste som er mest utfordrende. Han har AD/HD. Yngste er en del lettere å ha med å gjøre, selv om han kan være typisk snart treåring han også av og til.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #5 Skrevet 25. desember 2017 Tre sønner her, to av dem var som TS beskriver da de var små, den tredje var en tenksom, forsiktig liten fyr som likte å lese og tegne. Jentene mine har ikke vært like ville som de to gutta, men det var nok aktivitet og ståk i dem også Småbarn er generelt herlige og slitsomme. Anonymkode: cd1eb...985
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #6 Skrevet 25. desember 2017 Tror det har mest med personlighet å gjøre. Jeg har tre stykk. To gutter og en jente. Jada, guttene har hatt sine utfordringer de også, men de er en drøm i forhold til søsteren sin når det kommer til oppførsel og det å kreve oppmerksomhet. Anonymkode: a4db9...de1 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #7 Skrevet 25. desember 2017 Jeg har tvillinggutter og når de var på den alderen så var det veldig slitsomt. Men ting har roet seg veldig mye. Det er vel generelt slitsomt å være småbarnsmor. Anonymkode: 4daf1...6c3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #8 Skrevet 25. desember 2017 To jenter, minste kun baby, men eldste på fire er en tornado. Min observasjon av henne og hennes venner - gutter som jenter - er at aktivitetsnivå og type interesse (sysle rolig med ting for seg selv eller herje og involvere hele verden) ikke er kjønnsbetinget i denne alderen. Mulig det blir det senere. Anonymkode: efe5f...07e 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #9 Skrevet 25. desember 2017 Jeg har en av hver, og så langt er mine som natt og dag på veldig mange måter. Jenta er yngst og fyller snart to år, og når storebror var på hennes alder var han langt mer rolig av seg. Det begynte ikke før 1-2 år etterpå at han ble mer voldsom og superenergisk. Fortsetter jenta vårt i dette tempoet, blir nok hun desidert den mest «slitsomme» av ungene. Anonymkode: 5025c...727
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #10 Skrevet 25. desember 2017 Jeg har alltid hørt at jenter er mer utfordrende, så dette var nytt for meg. Jeg har prøvd begge deler, og hos meg var guttene mye roligere enn jentene. Anonymkode: 4fd07...9d0
Suss80 Skrevet 25. desember 2017 #11 Skrevet 25. desember 2017 Ut fra min erfaring, deriblant med egne barn, så er guttene mer fysisk aktiv der det blir en god del bråk og støy, mens jentene er roligere i leken og kan pusle mer. De krever imidlertid mer emosjonelt og psykisk, med mere stahet, bestemthet og der de helst ikke skal bli fortalt ting. Jentene tolker og krangler gjerne mer, mens guttene er mer easy going. Ikke uten grunn at det ofte blir krasj mellom svigerdatter og svigermor 😁 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #12 Skrevet 25. desember 2017 Jeg har to jenter, de er voksne nå. De hadde mange fine stunder sammen i oppveksten, sjelden nå idag. De tåler så og si ikke hverandre lenger. Midt i mellom så står jeg og er fortvilet og like glad i begge to. Anonymkode: c44cb...c67
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #13 Skrevet 25. desember 2017 Jeg har en av hver, og hadde minste gutten kommet først, hadde han blitt enebarn!!! Fy fader for ett støynivå. Voldsom lek, og kan ikke sitte i ro ett øyeblikk. Søsteren derimot, er ganske rolig, likter å pusle med ting, og snakker med normal stemme. selv om hun kan trasse og være frekk hun også. Men i hverfall med mine er det stort forskjell på dem, og jeg hadde nok ikke orket å få ett barn til, hvis gutten hadde kommet først. Jeg blir sliten bare av tanken på å skulle ha to slike gutter.... Anonymkode: c0061...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #14 Skrevet 25. desember 2017 Jente og gutt, alltid vært rolige. Helt enormt rolige har de vært. Kunne ta dem med over alt fra de var bittesmå, alt fra teaterforestillinger, kino, restaurantbesøk, flydd alene til utlandet med dem da yngste var 6 mnd osv.. de da var små satt de for det meste på gulvet og kunne pusle med det samme i timesvis. Ingen krangling eller slossing. Jeg elsket å lese for dem, og begynte veldig tidlig med det. ☺️ Anonymkode: a5415...58c 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #15 Skrevet 26. desember 2017 Jeg har to gutter, en av dem er kjempedeilig og kan sitte lenge i sitt eget selskap. Den andre gutten er stikk motsatt og må underholdes alltid. Føler det avhenger mest av personlighet. Bestevenninna mi har to jenter på samme alder og de har like høyt aktivitetsnivå, men de hyler en del mer enn gutta mine, og mens guttene mine blir sinte sutrer hennes jenter om de blir sure. Anonymkode: 0edb5...10b
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #16 Skrevet 26. desember 2017 Jobber på et sted det er populært å arrangere bursdager for barn. Kan i hvertfall si det er stor forskjell på guttebursdag og jentebursdag! Jentene sitter rolige mens de spiser og har ikke det samme støynivået som guttene har. Det er mer slitsomt med guttegrupper enn jentegrupper. Har ofte lurt på om det har med oppdragelse å gjøre? Lar foreldrene guttene herje mer uten å si fra? Anonymkode: 0df71...a93 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #17 Skrevet 26. desember 2017 Tre barn her og jenta har vært mest aktiv og utfordrende , mine gutter har vært rolige og enkle Anonymkode: 98a7b...433
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #18 Skrevet 26. desember 2017 I barnehagen min ser jeg det går på personlighet. Den ene jenta.....Holy Moses for et temperament. Har aldri hatt det sånn med min gutt. Hun sliter ut foreldrene helt med viljen sin Andre igjen er mer sjenert og innadvendt, og gutta er like forskjellige. Anonymkode: 01c3a...88d
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #19 Skrevet 26. desember 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber på et sted det er populært å arrangere bursdager for barn. Kan i hvertfall si det er stor forskjell på guttebursdag og jentebursdag! Jentene sitter rolige mens de spiser og har ikke det samme støynivået som guttene har. Det er mer slitsomt med guttegrupper enn jentegrupper. Har ofte lurt på om det har med oppdragelse å gjøre? Lar foreldrene guttene herje mer uten å si fra? Anonymkode: 0df71...a93 Og min opplevelse har vært motsatt. Guttebursdagene kunne forsåvidt være litt 'ville de også, men jentene gikk dem en høy gang. Anonymkode: a4db9...de1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #20 Skrevet 26. desember 2017 Har to gutter på 6 og 8, har vært et mareritt til tider når di var mindre med herjing,høyt lydnivå og skyhøyt aktivitetsnivå,men di var hvertfall alltid i godt humør. Ser på nabojentene som er mindre at der går det i sutring,drama queen tendenser og mye grining.Så vet ikke hva som er værst.. Anonymkode: 46349...689
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå