Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde veldig tykt, krøllete hår fra liten av til det tapte seg som 15-åring etter jeg utviklet en spiseforstyrrelse (bulimi) som 13-åring. Jeg er 21 år nå, og savner håret mitt hver dag. Jeg har fulgt tips for å unngå å slite på håret, fra kosttilskudd til å droppe hårføner og hårbørste. Det holder seg likevel ikke fint: det blir noen krøller dagen det er nyvasket (så sant jeg ikke er hos mamma og hun grer og tørker håret mitt) og så blir det trist og puslete igjen.

Jeg ønsker ikke bruke masse penger på produkter, men er villig til å prøve et fåtall om det trengs. For jeg hater håret mitt nå så mye at jeg vil gråte. Jeg blir minnet på det når gamle bilder, spesielt de som henger på veggen til mormor og morfar, og jeg blir utrolig nedstemt av det. Hva gjør jeg? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde akkurat samme problemstilling som deg. Hadde tykt og krøllete hår, men fikk anoreksi og mast forresten 3/4 av håret mitt. Jeg har fått det tilbake! Ikke fullt, men er veldig fint nå egentlig, og ser sunt ut. Dette har jeg fått tilbake fordi jeg har holdt meg på normalvekt lenge nå, og vært veldig nøye på å få i meg nok næringstoffer, og da særlig proteiner og sunne fettstyrer. Sliter du med bulimi fortsatt?

Anonymkode: 897de...ae3

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde akkurat samme problemstilling som deg. Hadde tykt og krøllete hår, men fikk anoreksi og mast forresten 3/4 av håret mitt. Jeg har fått det tilbake! Ikke fullt, men er veldig fint nå egentlig, og ser sunt ut. Dette har jeg fått tilbake fordi jeg har holdt meg på normalvekt lenge nå, og vært veldig nøye på å få i meg nok næringstoffer, og da særlig proteiner og sunne fettstyrer. Sliter du med bulimi fortsatt?

Anonymkode: 897de...ae3

Jeg sliter fortsatt med bulimi, ja. Jeg vet at en kostholdsendring vil kunne bedre håret mitt, men det er vrient når jeg fortsatt sliter med spiseforstyrrelsen. Jeg prøver hardt å bli frisk, men som du sikkert vet er det ikke lett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...