anno1998 Skrevet 25. desember 2017 #1 Del Skrevet 25. desember 2017 Noen som har kjørt opp i Fredrikstad/Sarpsborg, gjennom Hafslund Trafikkstasjon, som kan fortelle litt om hvordan det er? Hvilke ruter dere fikk, evt sensor osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #2 Del Skrevet 25. desember 2017 Kjørte opp der tre ganger faktisk. Jeg mener fortsatt at førse gangen jeg kjørte opp var den beste gangen, den andre gangen så visste jeg at jeg kom til å stryke i det øyeblikket jeg møtte sensor og tredje gang fikk jeg en sensor som snakka i telefon, jeg vimsa i trafikken og stod alikevel. Mye rart på Hafslund altså. Anonymkode: 4da3d...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno1998 Skrevet 25. desember 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 25. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kjørte opp der tre ganger faktisk. Jeg mener fortsatt at førse gangen jeg kjørte opp var den beste gangen, den andre gangen så visste jeg at jeg kom til å stryke i det øyeblikket jeg møtte sensor og tredje gang fikk jeg en sensor som snakka i telefon, jeg vimsa i trafikken og stod alikevel. Mye rart på Hafslund altså. Anonymkode: 4da3d...f0d hvorfor visste du det når du så sensor andre gangen? var han sint, er han kjent for å være "strykejern"? Og er det slik at det er lov å ta med kjørelærer? For da tror jeg jeg vil bli mindre nærvøs og mer sikker på at det blir en rettferdig behandling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 25. desember 2017 #4 Del Skrevet 25. desember 2017 Første gangen så kjørte jeg Borgenhaugen, Rokkeveien, Skjeberg, ut på e6, gjennom Sarpsborg sentrum og ut lyskrysset og så rett til Hafslund trafikkstasjon. Da strøk jeg. Andre oppkjøring så kjørte jeg i Fredrikstad, men husker ikke hvor jeg begynte og alle steder der, men kjørte den veien mot Sarpsborg som har mange rundkjøringer(109 veien...?) Da besto jeg. Hadde en kvinnelig sensor. Veldig hyggelig og oppmuntrende dame. Navnet hennes legger jeg ikke ut her da. Men en lita og nett dame med blondt hår. Vær Ops på lyskryss hvor der er piler ,så du ikke begynner å kjøre med en gang du ser der blir grønt lys på din side , mens du egentlig skal svinge til høyre f.eks. min feil første gang. Visste om det, men glemte det fordi jeg var så nervøs. Lykke til hvis du skal kjøre opp snart 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno1998 Skrevet 25. desember 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 25. desember 2017 1 minutt siden, wintergirl skrev: Første gangen så kjørte jeg Borgenhaugen, Rokkeveien, Skjeberg, ut på e6, gjennom Sarpsborg sentrum og ut lyskrysset og så rett til Hafslund trafikkstasjon. Da strøk jeg. Andre oppkjøring så kjørte jeg i Fredrikstad, men husker ikke hvor jeg begynte og alle steder der, men kjørte den veien mot Sarpsborg som har mange rundkjøringer(109 veien...?) Da besto jeg. Hadde en kvinnelig sensor. Veldig hyggelig og oppmuntrende dame. Navnet hennes legger jeg ikke ut her da. Men en lita og nett dame med blondt hår. Vær Ops på lyskryss hvor der er piler ,så du ikke begynner å kjøre med en gang du ser der blir grønt lys på din side , mens du egentlig skal svinge til høyre f.eks. min feil første gang. Visste om det, men glemte det fordi jeg var så nervøs. Lykke til hvis du skal kjøre opp snart 😊 Kan jeg spørre hvorfor du strøk første gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 25. desember 2017 #6 Del Skrevet 25. desember 2017 Akkurat nå, anno1998 skrev: Kan jeg spørre hvorfor du strøk første gang? Fordi jeg kjørte på grønt,men det var rød pil den veien jeg skulle. Glemte alt akkurat da, selv om jeg visste det. Det var vel hovefeilen som tok meg. Hun måtte gripe inn med å bruke bremsen selv. Småfeil er ikke farlig, men det jeg gjorde - STRYK! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #7 Del Skrevet 25. desember 2017 6 minutter siden, anno1998 skrev: hvorfor visste du det når du så sensor andre gangen? var han sint, er han kjent for å være "strykejern"? Og er det slik at det er lov å ta med kjørelærer? For da tror jeg jeg vil bli mindre nærvøs og mer sikker på at det blir en rettferdig behandling Var bare en følelse jeg fikk når jeg så sensor. Ikke noe strykejern etter hva jeg vet, men jeg møtte han og bare visste at jeg kom til å stryke. Tror ikke du får lov til å ha med deg kjørelærer, meningen er at du skal kjøre alene og en kjørelærer kan uansett ikke si noe om hva sensor avgjør. Første gangen jeg kjørte så var det fra Hafslund, over til 109 i retning Fredrikstad. Hver eneste rundkjøring måtte jeg igjennom. Den andre husker jeg ikke så mye av, alt jeg husker er sensor. Den siste så kjørte jeg hovedsakelig i Sarpsborg, ned ved togstasjonen, ryggeøvelsen den gangen var midt i sentrum, skulle være lukeparkering, men det var ikke nok biler til det (heldigvis). Anonymkode: 4da3d...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMHuser Skrevet 25. desember 2017 #8 Del Skrevet 25. desember 2017 Jeg strøk på den på Hafslund, mye grunnet nervøsitet og at sensor var litt for mye på "hugget". Linda Botten ettellerannet het min sensor. Jeg måtte ha en spesiell sensor siden jeg kjører med venstre fots gass og rattkule med alle funksjoner i den, så du får nok ikke henne så sant du er "normal" Nesten to måneder senere hadde jeg oppkjøring i Oslo, og den klarte jeg Tro ikke at du kjenner veiene godt selvom du er fra rundt Fredrikstad/Sarpsborg, det var en dum feil jeg gjorde, jeg trodde jeg kjente alle veier. Så! Hafslund nei, Oslo ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno1998 Skrevet 25. desember 2017 Forfatter #9 Del Skrevet 25. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var bare en følelse jeg fikk når jeg så sensor. Ikke noe strykejern etter hva jeg vet, men jeg møtte han og bare visste at jeg kom til å stryke. Tror ikke du får lov til å ha med deg kjørelærer, meningen er at du skal kjøre alene og en kjørelærer kan uansett ikke si noe om hva sensor avgjør. Første gangen jeg kjørte så var det fra Hafslund, over til 109 i retning Fredrikstad. Hver eneste rundkjøring måtte jeg igjennom. Den andre husker jeg ikke så mye av, alt jeg husker er sensor. Den siste så kjørte jeg hovedsakelig i Sarpsborg, ned ved togstasjonen, ryggeøvelsen den gangen var midt i sentrum, skulle være lukeparkering, men det var ikke nok biler til det (heldigvis). Anonymkode: 4da3d...f0d måtte du på en måte rygge inn i en gate? ikke i en parkeringsplass liksom men baklengs og inn i en gate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayah Skrevet 25. desember 2017 #10 Del Skrevet 25. desember 2017 Trafikkstasjonen, opp mot Hafslund, ut på Haugeveien (?) forbi Bede til Skjeberg, over togovergangen i stasjonsbyen, ut på E6 derfra og av igjen ved Quality, derfra til Greåker og tilbake igjen til Sarpsborg gjennom sentrum. Sensor var en rolig, stillferdig mann. Bestod. Kjørte opp i desember 2008. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #11 Del Skrevet 25. desember 2017 2 minutter siden, anno1998 skrev: måtte du på en måte rygge inn i en gate? ikke i en parkeringsplass liksom men baklengs og inn i en gate Jepp, var utrolig heldig med den der. Ikke noe trafikk, bare en bil i parkeringsoppsettet. Latterlig enkelt når jeg ser på det nå i dag. Det viktigste er er å ta det med ro, bruk speilene og husk blindsonen. Ikke tro du kjenner områdene, brems opp med høyresvinger og la sensor se du bruker bakspesilet. Anonymkode: 4da3d...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #12 Del Skrevet 25. desember 2017 Kjørt opp her to ganger, på to forskjellige førerkort. Bestod begge ganger på første forsøk. Ene gangen var jeg nordover opp til Råde, andre gangen mot Sarpsborg og over Greåker og rundt der. Var ikke på E6. Merking og lyskryss er viktig å få med seg, fart inn i rundkjøring (det er mange her) og ikke kjør på rødt lys over togoverganger og Kråkerøybrua selv om bommen er åpen og de andre kjører eller tuter på deg. Da stryker du (trur det var 4-5 i trinnet mitt som strøk på dette). Ikke følg på "lokale regler" her. Er det ikke to felt, vær den dritten som ligger og sperrer i midten denne gangen selv om vi alle kommer til å hate deg litt da. Anonymkode: f774f...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #13 Del Skrevet 1. januar 2018 Hadde oppkjøring der for 2 år siden. Kvelte bilen tre ganger og rygga helt elendig da jeg skulle rygge og parkere. Er for meg et under at jeg klarte å bestå, men tydeligvis var jeg trafikksikker da. Sensor sa vel og merke at det «ikke var særlig overbevisende», men jeg fikk hvertfall ikke inntrykk av at han var en av de strenge sensorene Han hjalp meg også bra med spørsmålet jeg fikk før oppkjøring. Så tror jeg var ganske heldig med en snill sensor. Rute: Fra Hafslund og ut på rv. 111, og inn mot Borge kirke Deretter landevei mot Borge kirke Fra Borge kirke og til Begbyhallen Rygging og parkering på Begbyhallen Fra begbyhallen og inn mot Fredrikstad bibliotek Og fra biblioteket til trafikkstasjonen via rv. 111 veldig grei rute, uten motorvei. Anonymkode: 63783...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå