AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #1 Skrevet 25. desember 2017 Noen naboer har en sønn som er ungkar å i 40 åra, vi var der i besøk å han kom innom for å få seg middag, noe han vistnok ofte gjør, plutselig begynner han å surmule fra kjøkkenet fordi han ville ikke ha dette til middag å at mora ikke hadde brus i kjøleskapet til ham, fikk vite at dette gjør han nokså ofte å bidrar ingenting matveien selv om de er pensjonister og han i full jobb, å samtidig spiser middag så å si hver dag der, tror jeg hadde klikket hadde dette vært mitt barn Anonymkode: 2d42c...cd2 3
Veslemøy22 Skrevet 25. desember 2017 #3 Skrevet 25. desember 2017 Hadde vært hakket værre hadde han atpåtil bodd der 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #4 Skrevet 25. desember 2017 Hvorfor er det bare menn som er slik ?. Har aldri hørt om kvinner som driver på slik. Anonymkode: d1728...92e 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #5 Skrevet 25. desember 2017 Ikke så ulikt ett av mine søsken, han nærmer seg 40 og klarer ikke ta ansvar for noe som helst selv. Jeg blir gal... Anonymkode: cdd47...ba9 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #6 Skrevet 25. desember 2017 Det er sikkert ikke bare bare å være evig ungkar og spellemann, men det får være grenser. Anonymkode: b17e2...b80 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #7 Skrevet 25. desember 2017 Advarsel til alle som skjemmer bort unga sine. Anonymkode: a3d11...beb 8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #8 Skrevet 25. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen naboer har en sønn som er ungkar å i 40 åra, vi var der i besøk å han kom innom for å få seg middag, noe han vistnok ofte gjør, plutselig begynner han å surmule fra kjøkkenet fordi han ville ikke ha dette til middag å at mora ikke hadde brus i kjøleskapet til ham, fikk vite at dette gjør han nokså ofte å bidrar ingenting matveien selv om de er pensjonister og han i full jobb, å samtidig spiser middag så å si hver dag der, tror jeg hadde klikket hadde dette vært mitt barn Anonymkode: 2d42c...cd2 Hvorfor bryr du deg egentlig? Er jo ikke din familie... Anonymkode: c7148...710 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #9 Skrevet 25. desember 2017 Tenker at dette er nok ganske mye foreldrenes feil.. Anonymkode: 42840...a1b 1
Nicathv Skrevet 25. desember 2017 #10 Skrevet 25. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det bare menn som er slik ?. Har aldri hørt om kvinner som driver på slik. Anonymkode: d1728...92e Jeg tror det er fordi menn i mye mindre grad har blitt oppdratt til å ta vare på seg selv, til å gjøre husarbeid, matlaging osv. Jenter får dette inn hver dag i oppveksten. Det gjør ikke gutter. (Jeg generaliserer selvsagt.) Da blir det mye vanskeligere å ta tak i sånt i voksen alder. Mødre må bli bedre til å oppdra gutter til å bli selvstendige individer som ikke er avhengige av en mor eller en kone/samboer for å holde orden på hjemmet sitt eller lage seg ordentlig mat. (Jeg skriver mødre fordi mange fedre ikke kan dette ordentlig selv.) Har dog inntrykket av at dette heldigvis holder på å bli bedre. Mannlige bekjente kan være litt ubrukelige iblant, men forholdene deres virker mye mer likestilte enn f.eks mine besteforeldres. 3
Gjest steinbukk79 Skrevet 25. desember 2017 #11 Skrevet 25. desember 2017 42 minutter siden, Nicathv skrev: Jeg tror det er fordi menn i mye mindre grad har blitt oppdratt til å ta vare på seg selv, til å gjøre husarbeid, matlaging osv. Jenter får dette inn hver dag i oppveksten. Det gjør ikke gutter. (Jeg generaliserer selvsagt.) Da blir det mye vanskeligere å ta tak i sånt i voksen alder. Mødre må bli bedre til å oppdra gutter til å bli selvstendige individer som ikke er avhengige av en mor eller en kone/samboer for å holde orden på hjemmet sitt eller lage seg ordentlig mat. (Jeg skriver mødre fordi mange fedre ikke kan dette ordentlig selv.) Har dog inntrykket av at dette heldigvis holder på å bli bedre. Mannlige bekjente kan være litt ubrukelige iblant, men forholdene deres virker mye mer likestilte enn f.eks mine besteforeldres. Litt uenig der altså, da jeg flyttet for meg selv var jeg aldri hjemme for og tigge mat osv, aldri blitt oppdratt til å klare meg selv, men det var befriende å komme seg ut M 38
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #12 Skrevet 25. desember 2017 Har en bror som er 22 år og fortsatt bor hjemme. Han blir vartet opp med alle måltider som mor tilbereder. Hun bruker som unnskyldning at dersom hun ikke lager maten, nei da får ikke gutten i seg mat. Men hun gjør ham bare en bjørnetjeneste. Anonymkode: b17e2...b80 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #13 Skrevet 25. desember 2017 Jeg tenker at det ikke er rart at denne mannen er ungkar..... Anonymkode: a885e...9e0 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #14 Skrevet 25. desember 2017 De er totalt som barn men allikevel i voksne kropper. Veldig ofte. Anonymkode: c8b0a...339
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #15 Skrevet 25. desember 2017 Hvis man går inn for å skape en mammadalt ved å sy puter oppunder armene til ungene sine. Er det det man får. Man må begynne tidlig å stille krav og gjøre folk selvstendig. Anonymkode: b726a...b4b
Nicathv Skrevet 25. desember 2017 #16 Skrevet 25. desember 2017 38 minutter siden, steinbukk79 skrev: Litt uenig der altså, da jeg flyttet for meg selv var jeg aldri hjemme for og tigge mat osv, aldri blitt oppdratt til å klare meg selv, men det var befriende å komme seg ut M 38 Men jeg skreiv jo at jeg generaliserer - det gjelder selvfølgelig ikke for alle menn
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #17 Skrevet 25. desember 2017 42 minutter siden, steinbukk79 said: Litt uenig der altså, da jeg flyttet for meg selv var jeg aldri hjemme for og tigge mat osv, aldri blitt oppdratt til å klare meg selv, men det var befriende å komme seg ut M 38 Jeg tror nok det er litt individuelt mtp. f.eks. personlighet. Selv om man ikke blir oppdratt til å klare seg selv, er jo gjerne det noe det fleste skjønner at de må gjøre etter hvert likevel, slik som du har. Verre er det med de som ikke skjønner dette uansett hvor voksne de blir. Anonymkode: cdd47...ba9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå