Gå til innhold

Har løyet til daten. Angrer veldig nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. vi begynte å snakke rundt september og har kun møttes en gang men begge har vist helt tydelig intresse for hverandre og han sier hele tiden at han liker meg kjempegodt og har følelser for meg. Det samme gjelder meg. Det er bare en ting som som er veldig kjipt. Og det er at i begynnelsen fortalte jeg at jeg hadde en litt høyere stilling i selskapet jeg jobber for. Pluss at jeg bor et annet sted enn jeg sa. Jeg tror jeg gjorde det fordi han har alt på stell og fasade og jeg trodde kanskje at hvis jeg hadde en litt mer fancy jobb og større leilighet så ville intressen hans blitt enda større. Jeg vet det var dumt. Føler jeg må være åpen om det nå. Vi skal møtes i min by første helgen i januar. Men er det best å innrømme dette foran han eller skal jeg gjøre det på telefon eller Messenger før vi skal møtes ? Og tror dere han dropper meg etter dette?

Hilsen rådvill

Anonymkode: 13814...b8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok ha droppet deg for det. Å gi 2 betydelige løgner så raskt ville fått meg til å tenke "hva annet lyver hun om?".
Løgner i dating blir alltid oppdaget før eller senere, på en eller annen måte.

Anonymkode: ea49e...ccd

• Liker 18
Skrevet

Fortell han det på telefon før dere møtes, og beklag for at du løy. 

Om han velger å droppe deg, så har han all rett til det etter dette. 

Anonymkode: 83de5...01a

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville ha innrømmet det ansikt til ansikt. Si det akkurat som det er og legg deg helt flat.

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar dere. Det blir flaut men jeg må jo bare. Han har gitt uttrykk for at han vil besøke meg i leiligheten og da vil han jo oppdage den "feil" adressen.. Vet det er dumt gjort og at jeg har ødelagt så utrolig mye for meg selv om dette får han til å gå. Men skal legge meg helt flat og innrømme det..

TS

• Liker 4
Gjest andysowhat
Skrevet

løgn skaper kaos, og den eneste måten du blir kvitt kaos på er å fortelle sannheten.

Når det er sagt, så er det mye positivt som kan komme ut av denne situasjonen. Du har stelt i stand en situasjon som virkelig er en god test om denne mannen du har falt for er en god person eller ikke, samtidig som at du får muligheten til å vise at du er villig til å endre atferd og er villig til å gjøre ting annerledes for å få ting riktig, selv om du har gjort noe feil i starten. En sann person vil nok gjennkjenne dette og selv vite hvor tungt det er å gjøre dumme, teite ting, og vil ta hensyn til situasjonen.

Lykke til videre! :) Tenk positivt!

Skrevet

Si at du ikke ønsket å fortelle sannheten fordi du ikke visste hvem/hvordan han var så tidlig og at du gjorde det fordi han ikke skulle kunne spore deg opp/stalke/lete etter info fordi det har du dårlig erfaring med fra tidligere

• Liker 10
Skrevet
25 minutter siden, andysowhat skrev:

løgn skaper kaos, og den eneste måten du blir kvitt kaos på er å fortelle sannheten.

Når det er sagt, så er det mye positivt som kan komme ut av denne situasjonen. Du har stelt i stand en situasjon som virkelig er en god test om denne mannen du har falt for er en god person eller ikke, samtidig som at du får muligheten til å vise at du er villig til å endre atferd og er villig til å gjøre ting annerledes for å få ting riktig, selv om du har gjort noe feil i starten. En sann person vil nok gjennkjenne dette og selv vite hvor tungt det er å gjøre dumme, teite ting, og vil ta hensyn til situasjonen.

Så fint svar :blomst: takk! Er jo det jeg innerst inne håper skal skje at han skal se at jeg lar samvittigheten ta overhånd og virkelig angrer. Jeg er ingen løgner vet jeg, men det blir vanskelig å bevise det så raskt selvfølgelig.. Han må jo velge å stole på meg i så fall. Får bare ta det som det kommer og la det være den kjipe lærepengen hvis han går..

TS

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, andysowhat skrev:

Så hvis man ikke aksepterer å bli løyet for er man ikke en god person...? Å lyve på seg status er virkelig noe av det mest overfladiske og idiotiske jeg vet om, når man i tillegg opprettholder denne løgnen i månedsvis og bare tilstår når man ikke kan unngå å bli avslørt - det sier mye om en persons verdier. 

Anonymkode: 013f4...f6b

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei.. vi begynte å snakke rundt september og har kun møttes en gang men begge har vist helt tydelig intresse for hverandre og han sier hele tiden at han liker meg kjempegodt og har følelser for meg. Det samme gjelder meg. Det er bare en ting som som er veldig kjipt. Og det er at i begynnelsen fortalte jeg at jeg hadde en litt høyere stilling i selskapet jeg jobber for. Pluss at jeg bor et annet sted enn jeg sa. Jeg tror jeg gjorde det fordi han har alt på stell og fasade og jeg trodde kanskje at hvis jeg hadde en litt mer fancy jobb og større leilighet så ville intressen hans blitt enda større. Jeg vet det var dumt.

Hvordan kan han forstå hva stilling du har i et firma? Det kan han bare ikke uansett. Du har en jobb,og hva den innebærer betyr da null og nada for et eventuelt forhold. Ingen er helt ærlige i en date setting uansett, og det bør ikke ha noe å si overhodet er mitt syn. Har det noe å si, ja da er det vel ikke liv laga uansett. For meg ville hva du er som person alt å si, uanset jobb eller bosted. Dette sammen med dine verdier og interesser er det som teller utifra det jeg står for iallefall. Er vedkommende så enkel at han ikke forstår dette, ja da er han ikke deg verdt.

• Liker 3
Gjest andysowhat
Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så hvis man ikke aksepterer å bli løyet for er man ikke en god person...? Å lyve på seg status er virkelig noe av det mest overfladiske og idiotiske jeg vet om, når man i tillegg opprettholder denne løgnen i månedsvis og bare tilstår når man ikke kan unngå å bli avslørt - det sier mye om en persons verdier. 

god og åpen person er ofte synonymer i kampen mot kaos. Unnskyld om jeg lagde missoppfatninger. 

Tja om man konkludrer med at en person er overfladisk og idiotisk fordi de lyger, så vet jeg ikke om du gjør en riktig deduksjon. (altså du konkluderer med for få fakta tilstede.) Jeg vet at jeg som person lygde svært ofte og jeg gjør det fortsatt nå som jeg tenkte på det. Men jeg vet at løgnen i segselv får meg til å portrere megselv til andre som svært overfladisk, fordi get real jeg er en svært dårlig skuespiller.

Men grunner for at jeg lyger... hmm tja... Jeg løyg til fattern her om dagen om jeg feiret jul alene eller ikke. Jeg svarte han at jeg feiret jul med venner, som er en komplett løgn. Sannheten er at jeg er alene fordi jeg har hatt kraftig tilbakegang på traumene mine og ikke ønsker å ødelegge noen sin julaften for at jeg skal være inkompetent ubrukelig å ødelegge alles julaftner. ^^ Dessuten unner jeg andre mennesker gode hverdagsøyeblikk uten at jeg skal totalt ødelegge de, og vis jeg er blunt ærlig så vet jeg at jeg ofte ødelegger menneskers hverdager med bekymringer og ting som egentlig ikke er så vesentlig.

Men for all del om 13år med mobbing, utestegning, vold i hjemmet, byttet bosted 14 ganger løpet av livet, ikke føle tilhørlighet til egen familie, byttet ut venner flere ganger enn det jeg har fingre og tær å telle på, vil jeg tenke er gode grunner for å lyge om mye rart. Bare føl hvor mye jeg ødela denne samtalen ved å være ærlig. :) Men såklart om dette gjør meg overfladisk. Så er det helt greit ^^

På samme grunnlag kan jeg tenke meg at TS løyg. Kanskje hun har en stor frykt for å bli avvist fordi hun har blitt avvist mange ganger før i livet. I såfall vil jeg si at det at hun løyg i det hun møtte denne mannen var svært riktig, fordi pga den løgnen så har hun klart å oppføre seg på en ordentlig måte, fremtil at hun vet at denne personen er en person hun kan være åpen med og stole på. Samtidig så er jeg ganske fornøyd med at TS ikke forteller hvorfor hun løyg til denne mannen og er 100% ærlig. Jeg tror grunnen til det er en ellers grim historie, og akkurat nå så var jeg heller interessert i å hjelpe mennesker og tenke på litt positive ting overfor å sette meg inn i mine dypeste mørkeste tanker. :) 

Men når det er sagt, fortsett å utforske ting som irriterer deg. Du vet aldri hvilken lærdom du får. :) Lykke til videre! :nissegutt::nissegutt:

Endret av andysowhat
Skrevet
10 minutter siden, andysowhat skrev:

Men grunner for at jeg lyger... hmm tja... Jeg løyg til fattern her om dagen om jeg feiret jul alene eller ikke. Jeg svarte han at jeg feiret jul med venner, som er en komplett løgn. Sannheten er at jeg er alene fordi jeg har hatt kraftig tilbakegang på traumene mine og ikke ønsker å ødelegge noen sin julaften for at jeg skal være inkompetent ubrukelig å ødelegge alles julaftner. ^^ Dessuten unner jeg andre mennesker gode hverdagsøyeblikk uten at jeg skal totalt ødelegge de, og vis jeg er blunt ærlig så vet jeg at jeg ofte ødelegger menneskers hverdager med bekymringer og ting som egentlig ikke er så vesentlig.

ha ha ha samme her, har "løyet" angående dette selv. Eller rettere sagt ikke fortalt sannheten som er at jeg for pokker ikke vil feire jul sammen med andre fordi jeg ikke har lyst til det, Jeg er ikke ensom, jeg er alene nå. Og andre sine juletradisjoner er sikkert veldig bra, men de er ikke mine. Så jeg feiret julaften dønn alene, skulle nesten tro at det var avgrunnen for meg slik familien reagerte. Men jeg slappet av, koste meg og har det veldig bra :) . Men sier jo ikke direkte til noen at det var slik, for jeg vil bare ikke la de tro at jeg ikke ville ha noe med de å gjøre, takket for omsorgen men jeg er voksen og kan da for pokker gjøre hva jeg vil.

• Liker 1
Gjest andysowhat
Skrevet
1 minutt siden, Duftavsommerregn said:

ha ha ha samme her, har "løyet" angående dette selv. Eller rettere sagt ikke fortalt sannheten som er at jeg for pokker ikke vil feire jul sammen med andre fordi jeg ikke har lyst til det, Jeg er ikke ensom, jeg er alene nå. Og andre sine juletradisjoner er sikkert veldig bra, men de er ikke mine. Så jeg feiret julaften dønn alene, skulle nesten tro at det var avgrunnen for meg slik familien reagerte. Men jeg slappet av, koste meg og har det veldig bra :) . Men sier jo ikke direkte til noen at det var slik, for jeg vil bare ikke la de tro at jeg ikke ville ha noe med de å gjøre, takket for omsorgen men jeg er voksen og kan da for pokker gjøre hva jeg vil.

En som velger å være alene ble kalt for hermitter eller eremit engang i tiden. (skal gjette at eremit passer deg bedre.) Det er desverre et ord som har død ut, og aksepten rundt det å være hermit/eremit er vel også borte i mange kulturer selv om du finner de i enkelt personer og enkelt miljøer. Så vet du hva du kan kalle/definere degselv for. ;) Ja, jeg ble plaget litt av 2 telefoner og jeg syns det var litt kjipt å pakke julegavene opp alene så jeg bestemte meg å pakke de opp senere, ellers har det vært helt supert. Lagde meg 1kg Kalkun! :sikle: Men nå havner vi litt av topic her! 

Skrevet
2 minutter siden, andysowhat skrev:

En som velger å være alene ble kalt for hermitter eller eremit engang i tiden. (skal gjette at eremit passer deg bedre.) Det er desverre et ord som har død ut, og aksepten rundt det å være hermit/eremit er vel også borte i mange kulturer selv om du finner de i enkelt personer og enkelt miljøer. Så vet du hva du kan kalle/definere degselv for. ;) Ja, jeg ble plaget litt av 2 telefoner og jeg syns det var litt kjipt å pakke julegavene opp alene så jeg bestemte meg å pakke de opp senere, ellers har det vært helt supert. Lagde meg 1kg Kalkun! :sikle: Men nå havner vi litt av topic her! 

Jeg pakket opp gavene med familie som jeg faktisk har, men valgte å være alene  julaften, ikke fordi jeg direkte valgte dette selv. Men fordi jeg faktisk er alene akkurat nå på grunn av et samlivsbrudd, og jeg ikke vil feire andre sin jul, og jeg koste meg virkelig:) . Neste år kan jeg ha truffet en ny ektefelle, om ikke? Ingenting å frykte å feire julen helt alene for min del, men som sagt jeg er ikke ensom på noen måte, bare alene for øyeblikket, og dette er mitt valg. Og jeg sier ikke dette rett ut til familien, som tror at jeg er på avgrunnens rand :)  Jeg er voksen og velger det jeg vil, livet er for kort nå til å dulle med andre sine ønsker.

Skrevet
40 minutter siden, andysowhat skrev:

Tja om man konkludrer med at en person er overfladisk og idiotisk fordi de lyger, så vet jeg ikke om du gjør en riktig deduksjon. (altså du konkluderer med for få fakta tilstede.) Jeg vet at jeg som person lygde svært ofte og jeg gjør det fortsatt nå som jeg tenkte på det. Men jeg vet at løgnen i segselv får meg til å portrere megselv til andre som svært overfladisk, fordi get real jeg er en svært dårlig skuespiller.

Nå vrir du veldig på ordene mine. Jeg skrev at å lyve på seg status, som er det TS har gjort, er overfladisk og idiotisk, ikke at det å lyve i seg selv pr definisjon gjør deg til en overfladisk og idiotisk person. At det finnes situasjoner hvor løgner kan være en forsvarbar/riktig løsning er en helt annen diskusjon man kan ta i en annen tråd.

Gjest andysowhat
Skrevet
3 minutter siden, Duftavsommerregn said:

Jeg pakket opp gavene med familie som jeg faktisk har, men valgte å være alene  julaften, ikke fordi jeg direkte valgte dette selv. Men fordi jeg faktisk er alene akkurat nå på grunn av et samlivsbrudd, og jeg ikke vil feire andre sin jul, og jeg koste meg virkelig:) . Neste år kan jeg ha truffet en ny ektefelle, om ikke? Ingenting å frykte å feire julen helt alene for min del, men som sagt jeg er ikke ensom på noen måte, bare alene for øyeblikket, og dette er mitt valg. Og jeg sier ikke dette rett ut til familien, som tror at jeg er på avgrunnens rand :)  Jeg er voksen og velger det jeg vil, livet er for kort nå til å dulle med andre sine ønsker.

"avgrunnens rand" Det var et ord uttrykk jeg ikke har hørt før. Forklar! :D

aah, fillern jeg som håpet på at du var litt mer enn en engangs eremitt! 

John locke kommenterte det engang: 

"Det beste for individet er det beste for samfunnet."

(nå tar jeg det litt ut av kontekst.) Men han sier at det er en sammenheng mellom at en person må ha det bra, for at samfunnet skal ha det bra. Fordi samfunnet er bygd opp av individer. Så om noen skal ha nytte av deg sommerregn, så må du fort gjøre litt som du vil også, ellers kommer du nok ikke til å ha det bra med degselv! Så hvordan kan du da være nyttig for andre? helt enig! :) 

Skrevet
2 minutter siden, andysowhat skrev:

"avgrunnens rand" Det var et ord uttrykk jeg ikke har hørt før. Forklar! :D

aah, fillern jeg som håpet på at du var litt mer enn en engangs eremitt! 

John locke kommenterte det engang: 

"Det beste for individet er det beste for samfunnet."

(nå tar jeg det litt ut av kontekst.) Men han sier at det er en sammenheng mellom at en person må ha det bra, for at samfunnet skal ha det bra. Fordi samfunnet er bygd opp av individer. Så om noen skal ha nytte av deg sommerregn, så må du fort gjøre litt som du vil også, ellers kommer du nok ikke til å ha det bra med degselv! Så hvordan kan du da være nyttig for andre? helt enig! :) 

He he he for familien var det fryktelig at jeg skulle være helt alene :)  Men jeg ønsker jo det selv, jeg er jo alene i livet nå etter et langt ekteskap. Jeg ønsker ikke andre sine juletradisjoner, jeg trives godt i eget selskap og har mange venner. Men jeg vil bare føle på det å være helt alene, og koste meg med det. Det betyr ikke at det er en tilstand som varer livet ut, kan godt være det, uten at jeg frykter det. Nå er det min tid, jeg velger helt selv hva jeg vil :) Skal reise ræven av meg det neste året til steder jeg vil oppleve, farlig !!!!! Joda, og dør jeg gjør jeg det med et stort smil :)  Finner jeg meg en kvinne, må jeg tilpasse meg, og det kommer jeg sikkert til å gjøre, men tar det når den tiden kommer. Har passert alderen der alt er farlig, og må ta hensyn til alle andre. Sier jo ikke dette rett ut, for jeg vil ikke være støtende for noen i familien som jeg faktisk elsker. Men nå er tiden inne for å gjøre helt andre ting.

Gjest andysowhat
Skrevet (endret)
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå vrir du veldig på ordene mine. Jeg skrev at å lyve på seg status, som er det TS har gjort, er overfladisk og idiotisk, ikke at det å lyve i seg selv pr definisjon gjør deg til en overfladisk og idiotisk person. At det finnes situasjoner hvor løgner kan være en forsvarbar/riktig løsning er en helt annen diskusjon man kan ta i en annen tråd.

Tja... Prøver du å si at løgn bassert på kriminalitet, noen former for skam, sjalusi og uvitenhet er overfladisk og idiotiskt? Så er jeg enig. 

Men andre former for løgn vil jeg si er ganske riktig. Men hvorfor du vil snakke om slike løgner som er bassert på kriminalitet, noen former for skam, sjalusi og uvitenhet nå skjønner jeg ikke, TS nevner da ingenting om løgner som kan kategoriseres innenfor overnevnte kategorier. ^^

Med mindre det er noe jeg ikke forstår utifra teksten til TS såklart. Men hun var svært tydelig og konsekvent i det hun skrev.... Hmm... ??

Endret av andysowhat
Skrevet

Med mindre du er eksepsjonelt pen, så hadde jeg droppa deg. Et seriøst forhold hadde nok vært utelukket.

Gjest andysowhat
Skrevet
11 minutter siden, Duftavsommerregn said:

He he he for familien var det fryktelig at jeg skulle være helt alene :)  Men jeg ønsker jo det selv, jeg er jo alene i livet nå etter et langt ekteskap. Jeg ønsker ikke andre sine juletradisjoner, jeg trives godt i eget selskap og har mange venner. Men jeg vil bare føle på det å være helt alene, og koste meg med det. Det betyr ikke at det er en tilstand som varer livet ut, kan godt være det, uten at jeg frykter det. Nå er det min tid, jeg velger helt selv hva jeg vil :) Skal reise ræven av meg det neste året til steder jeg vil oppleve, farlig !!!!! Joda, og dør jeg gjør jeg det med et stort smil :)  Finner jeg meg en kvinne, må jeg tilpasse meg, og det kommer jeg sikkert til å gjøre, men tar det når den tiden kommer. Har passert alderen der alt er farlig, og må ta hensyn til alle andre. Sier jo ikke dette rett ut, for jeg vil ikke være støtende for noen i familien som jeg faktisk elsker. Men nå er tiden inne for å gjøre helt andre ting.

Vet du hva sommerregn. Det høres ut som til meg at du er veldig i harmoni med egne følelser. Stol på de så kommer du nok til å gjøre dette veldig bra! :) Følelser er dypt logiske, som absolutt sender deg i riktig retning. Spesielt når man har mye erfaring under beltet! Lykke til med reisen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...