Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på ganske desperat jakt etter ny jobb, av diverse grunner. Det første er en elendig lønn (langt lavere enn forespeilet), et uutholdelig åpent kontorlandskap og en ledelse som ikke er spesielt god og ekstremt uorganisert. I tillegg er ledelsen såpass gammel at de er langt over pensjonsalder, og nekter å snakke om hva fremtiden bringer. Jeg har rett og slett ikke råd til å fortsette å jobbe der, og jeg har begynt å mistrives alvorlig.

For noen uker siden sendte jeg derfor aktivt ut en horde søknader. Jeg har bl.a. fått et engasjement som er frilans over et par måneder, for litt ekstra penger. I tillegg har jeg fått hele tre intervjuer den første uken etter nyttår.

Et av intervjuene er før arbeidstid, så den er grei. De to andre er i arbeidstiden, og attpåtil med noe reisevei. Opplæringen til frilansstillingen er også i arbeidstiden, og tar tre timer. Jeg har sendt ut en del søknader rett før jul, så det er også mulig at det kommer flere.

Problemet blir unnskyldninger mht. jobb. Jeg kan ikke si at jeg har legetimer og tannlegetimer, da det er for mange til det (jeg har i tillegg hatt legitime tannlege- og legetimer). Jeg tror uansett hva jeg finner på av unnskyldninger så kommer sjefen til å lukte lunta. 

Det er selvsagt mulig å forsøke å få andre tidspunkt, og skvise dem inn til lunsj el.l. Aller helst vil jeg ha før eller etter jobb, men jeg vet ikke om disse bedriftene faktisk har lengre åpningstider.

Synes dette er veldig kinkig. Vil jo ikke risikere å bli sparket eller gitt mindre oppgaver på jobb fordi sjefen forstår jeg er på vei ut. 

Andre i samme situasjon?

Anonymkode: 68c12...579

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk permisjon, eller ta ut ferie/avspasering. Eller si sannheten. 

Anonymkode: 5a85f...5e4

• Liker 4
Skrevet

Finn noen som har god økonomi, som du kan bli sammen med inntil du får egen økonomi på skinnene igjen :)

Skrevet

Kan du ikke bare være ærlig å si at du har søkt ny jobb? Si at du føler de nye jobbene passer deg bedre etc? Og at du må gripe denne muligheten? Det burde jo sjefene dine forstå.

skjønner uansett at situasjonen din er kinkig, da jeg er litt i samme båt selv. Kviet meg for å fortelle sjefen at jeg hadde søkt ny jobb, men kastet meg ut i det til slutt. (Med tanke på at jeg muligens trenger referanse.) Var ubehagelig, men det gikk bra. 😅 

Skrevet

Du risikerer trøbbel om du lyver om legetimer eller lignende. Det vil i så fall bli definert som ugyldig fravær, og kan være grunn til oppsigelse eller avskjed. 
Her må du bare be om å få fri uten lønn, eller bruke feriedager. Du trenger ikke begrunne hvorfor du vil ha fri, bare si at du har en privat avtale. 

• Liker 4
Skrevet

Nå har jeg nettopp oppdaget noe!

Jeg skal til intervju hos et bemanningsbyrå for en av stillingene. Så ser jeg av adressen at de har samme adresse som vårt kontor. Jeg søkte opp kontaktpersonen på FB og syntes det var noe kjent. Han er venn med resepsjonisten på FB og jeg har sett ham i kontorfellesskapet!

Nå må jeg forsikre meg om at jeg ikke blir sett der av sjefen, iom. at hun ofte er tidlig på jobb.

Kan jeg være sikker på at han holder tett?

:rodme:

TS

Anonymkode: 68c12...579

Skrevet

Hvorfor bryr du deg om at nåværende arbeidsgiver mener hvis du er helt sikker på at du skal slutte uansett?

Anonymkode: 18b5c...e6b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...