AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #1 Del Skrevet 25. desember 2017 Leiligheten jeg flyttet inn i var delvis møblert med hvitevarer. Viftefunksjon i ovnen fungerte ikke når jeg flyttet inn, så jeg har latt være å steke ting. Kort tid etter sluttet badevifta å fungere. Lufter med vinduet åpent ved dusj. Så er også internett inkl i leiepris men nettet har vært helt eller delvis nede siden jeg flyttet inn i juni. Av og til fungerer det litt! Har sagt fra men ikke en dritt skjer! På toppen av det hele fant jeg mugg og nå må jeg ut.. Har 3 mnd oppsigelse. Kan husvert skylde på meg at ovnen og vifta på badet ikke fungerer? har latt være å si fra da ingenting skjer uansett (han bor langt unna). Jeg bor der med barn og må ut. Har en ny leilighet klar. Anonymkode: 8ab10...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #2 Del Skrevet 25. desember 2017 Vel, du må jo i hvert fall sørge for å si opp skriftlig før månedsskiftet. Om du kan flytte på dagen og dermed bryte kontrakten er jeg mer usikker på. Det høres jo ut som et høl og du har min sympati, men hvis du ikke har klaget til huseier så han har hatt mulighet til å utbedre er jeg ikke sikker på om det holder til å kreve kontrakten hevet. Om han kan skylde på deg er vanskelig å si, men hvis det har blitt ødelagt av helt vanlig bruk er det jo ikke din skyld. Men her også lønner det seg å si fra og ikke bare etterlate seg noen ødelagte ting så du risikerer at han prøver å skylde på deg. Et siste tips er å si at du ønsker å flytte så fort som mulig. Det er ofte lettere å få leietakere i januar enn i mars, så du skal ikke se bort fra at eier sier ja til det. Anonymkode: 52e3e...19a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #3 Del Skrevet 26. desember 2017 Kontakt leieboerforeningen og få hjelp derfra. Du må dokumentere manglene ved leiligheten. Anonymkode: 2998a...896 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #4 Del Skrevet 26. desember 2017 Ville nok aktet meg angående baderomsvifte som du ikke sier i fra om at er ødelagt for så å klage på mugg. Som leieboer har du ansvar for leieobjektet, og det inkluderer å si i fra om slike ting som ikke fungerer eller blir ødelagte, særlig når det kan føre til skader på leiligheten, slik som fukt og mugg. Anonymkode: a167c...53a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #5 Del Skrevet 26. desember 2017 Du sier jo at du har sagt fra men det skjer ikke en dritt? Men du har altså ikke sagt fra om vifta og ovnen allikevel? Ja da kan utleier skylde på deg. Man skal rapportere feil og mangler ved leiligheten så fort man oppdager de, det pleier også å stå i kontrakten at leietaker har selv ansvar for å besiktige leiligheten og rapportere om feil og mangler. Anonymkode: 257b0...341 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #6 Del Skrevet 26. desember 2017 Du skal rapportere mangler i leiligheten selv om utleier ikke gjør en dritt. Så om du har oppdaget mugg, å ikke sagt ifra, så kan utleier holde deg ansvarlig for skader muggen har gjort fordi det har fått utvikle seg. Anonymkode: ffed7...6ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 26. desember 2017 #7 Del Skrevet 26. desember 2017 18 hours ago, AnonymBruker said: Leiligheten jeg flyttet inn i var delvis møblert med hvitevarer. Viftefunksjon i ovnen fungerte ikke når jeg flyttet inn, så jeg har latt være å steke ting. Kort tid etter sluttet badevifta å fungere. Anonymkode: 8ab10...c62 Har levd i over 50 år uten komfyrvifte og baderomsvifte. Det har folk gjort før oss i mange tusen år også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #8 Del Skrevet 26. desember 2017 2 timer siden, T-Rex skrev: Har levd i over 50 år uten komfyrvifte og baderomsvifte. Det har folk gjort før oss i mange tusen år også. Så var det også en en helt annen naturlig ventilasjon i boliger i gamledager fordi byggene ikke var tette. Fuktigheten slipper ikke ut av nyere bygg på samme måte. Anonymkode: eb9d0...01c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 26. desember 2017 #9 Del Skrevet 26. desember 2017 Just now, AnonymBruker said: Så var det også en en helt annen naturlig ventilasjon i boliger i gamledager fordi byggene ikke var tette. Fuktigheten slipper ikke ut av nyere bygg på samme måte. Anonymkode: eb9d0...01c Du kan vel ha et poeng der. Det jeg ville fram til, var at et ikke akkurat er verdens undergang om noen funksjoner feiler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 27. desember 2017 #10 Del Skrevet 27. desember 2017 Det er lite sannsynlig at du må kjøpe en ny ovn og fikse viften selv om du ikke sa ifra. Hvordan skal man i det hele tatt kunne ødelegge en stekeovn uten å knuse den med slegge? Det ville jo ikke gjort noen forskjell om du sa ifra eller ikke. Det må erstattes uansett. Dersom den ikke-fungerende baderomsviften er skyld i muggen, så har du nok et lite problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #11 Del Skrevet 27. desember 2017 På 26.12.2017 den 11.26, T-Rex skrev: Har levd i over 50 år uten komfyrvifte og baderomsvifte. Det har folk gjort før oss i mange tusen år også. Vedkommer ikke saken vedrørende utleie etter dagens standard. Anonymkode: 2998a...896 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå