Gå til innhold

Hotelltips i Paris trengs :) (evt. tips om område)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på min første tur til Paris i april. Det blir da tur med datteren på 18 år som har store planer om kunstmuseer og kunstnerkvarteret (husker ikke i farten hva det heter). Hvor er det best å bo for å måtte dra minst mulig med buss og bane? Jeg skjønner vi ikke får alt i samme arrondissement. Noen tips til en nybegynner?

Gjest JeSuisLouise
Skrevet

St. Germain! Der er det så hyggelig :) Gåavstand til Notre Dame blant annet. 

Skrevet

Ett av mine favoritthoteller i Paris er Hotel Emile i Le Marais.  Dette er et lite design/boutiquehotell med veldig sentral beliggenhet i et hyggelig nabolag.  Dere får enkeltrom fra drøyt 100€ per natt (dobbeltrom koster fra 125€ per natt om dere vil dele rom) inkludert enkel frokost (baguetter, croissanter, marmelader, appelsinjuice og kaffe).   

Forutsatt at dere er i normalt god form er det gangavstand fra Hotel Emile til mange severdigheter.  For å nevne noen: Notre Dame, Bastille, Opera Garnier, Latinerkvarteret, Hotel de Ville, Pompidou senteret, Musee d Orsay og Louvre.  Jeg elsker å bevege meg rundt i Paris til fots.

Om dere ønsker å besøke severdigheter litt lenger unna er det bare å hoppe på Metroen.  Hotel Emile ligger rett over gata for metrostasjonen St. Paul som betjenes av linje 1 og tar dere direkte bl.a. til Place de la Concorde, Champs Elysees, Triumfbuen og La Defense.  Den har også overgang til linjer som tar dere til bl.a. Eiffeltårnet (overgang til linje 9 mot Pont du Sevres på Franklin D. Roosevelt) og Moulin Rouge og Sacre Cour/Montmartre (overgang til linje 2 mot Nation på Charles de Gaulle Etoile).  

• Liker 2
Skrevet

Liker bydelen "Passy," må ta metroen da ( er sentralt for det ) bodde på Haut de Passy..veldig sjarmerende gate, får også italiastemning der.. har litt særpreg.. men det har jo egentlig hele Paris.

Metroen er ganske lett og forstå seg på, veldig oversiktelig, og hele Paris blir "sentral"

Anonymkode: 03bbe...7c5

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser forresten TS(@*Ariel*) skriver at dere ønsker å ta minst mulig buss og bane.  Jeg har vært i Paris mange ganger, men har aldri tatt buss der, så det kan jeg ikke uttale meg om.  Banen, altså Metroen, har jeg derimot brukt masse og anbefaler den på det varmeste.  Linjene dekker hele byen, det er billig og når dere har satt dere inn i metrosystemet er er det veldig enkelt og greit.  

Metroen er en viktig del av Paris og en opplevelse man ikke må gå glipp av når man er i byen spør du meg.  Mange stasjoner er fint utsmykket både over og under bakken og det er ofte artister som spiller (og noen ganger danser) på de største stasjonene.  Og noen ganger på togene også.  Absolutt noe man må få med seg i løpet av et Parisbesøk.

• Liker 2
Skrevet

Sist jeg var i Paris så bodde vi på dette hotellet. Handsome Hotel Paris. Det er ikke store hotellet og rommene er ikke de største, men det er parisisk størrelse. Vi hadde vanlig standar på rommet. Størrelsen øker oppover på standaren.
Bildene på hjemmesiden stemmer ganske så godt vil jeg si.

Jeg er veldig fornøyd med det i alle fall og booker det gjerne neste gang jeg skal ned :)
Ligger i 1.distrikt og er ikke mange minuttene ned til Louvre og metroen. Ligger egentlig veldig greit til masse.

Når du kommer ned RER.banen ligger hotellet et steinkast unna. Kjempegreit!
Alle hotellgjestene får også utdelt en Samsungmobil som de fritt kan disponere under oppholdet. Den har også masse apper hvor man kan søke opp severdigheter, restauranter osv. Var veldig greit :)

Skrevet

Jeg er veldig fan av Montmartre og området rundt der. Metro må dere nesten bruke hvis dere skal se det Paris har å by på, alt ligger veldig spredt, men veldig enkelt tilgjengelig med metro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...