Gjest 10na Skrevet 8. august 2002 #1 Del Skrevet 8. august 2002 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1157566 Er det virkelig mulig å gi pårørende en slik kritikkverdig behandling i vår velferdsstat?? Helt utrolig og etter min mening helt uakseptabelt. 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 8. august 2002 #2 Del Skrevet 8. august 2002 Jepp, 10na, dette var helt vanvittig! Hva tenker de med? Sitter her og grøsser.. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 8. august 2002 #3 Del Skrevet 8. august 2002 Ja det er helt utrolig! Og det verste at alt er at dette ikke er det eneste tilfellet. 10na :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 8. august 2002 #4 Del Skrevet 8. august 2002 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, jeg blir så forb.....! At det går an i det hele tatt ? Her sitter politikere i dette rike oljelandet vårt og styrer det så på snørra ??????????? til de grader ? Dette er direkte pinlig og skammelig. De kunne prøvd å ha litt empati. Det sier seg selv at moren ikke klarer dette. Hun er vel ikke supermann heller ? Har lyst til å grine. Føler virkelig med henne..... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 8. august 2002 #5 Del Skrevet 8. august 2002 Huff av meg, stakkars familie. Det er jo klart at kommunen kun tenker på å spare penger! Skulle tro det var mulig å beholde nattevakten, i allefall. Og eventuelt gjøre den om til en sovende vakt. Tenk på all den energien som skal til, bare for å kjempe om retten til å bevare hjelpen... Stakkars mor :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Venus, ikke innlogget Skrevet 8. august 2002 #6 Del Skrevet 8. august 2002 :o Begrepet velferdstat er slett ikke det samme som velferdsamfunn !!! Man kan tydeligvis ikke vente seg for mye når man er fremmedgjort i sitt eget "samfunn". Uten navn. Man er jo kun et tall. Vi er alle bare brikker i den store sammenhengen. Forventer man for mye, blir skuffelsen desto større. Politikere f.ex:-de "meler kun sin egen kake" - - når det kommer til stykket... Men håpet får allikevel ingen ta ifra oss !!! :D Som sagt: Velferdstat er noe helt annet enn et velferdsamfunn, - - noe vi ikke kan påberope oss at vi har - i Norge i dag. Venus. :kgsmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Usikker, ikke innlogget Skrevet 9. august 2002 #7 Del Skrevet 9. august 2002 Hva tenker de med? De tenker med den kroppsdelen de sitter på! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 9. august 2002 #8 Del Skrevet 9. august 2002 Det vi ser her er en av øvelsene i NM i ansvarsfraskrivelse. Det finnes desverre mange slike øvelser i Norge. Ansvarsfraskrivelse fra funksjonshemmede Ansvarsfraskrivelse fra eldre og pleietrengende Ansvarsfraskrivelse fra syke som står i behandlingskø Ansvarsfraskrivelse fra oppvekstmiljø til barn og unge, skole osv. Som sagt det er mange øvelser i dette NM. Og det er mange deltakere: Stortinget vedtar lover og regler og mange flotte reformer. (Jo jeg mener reformene i mange tilfeller er flotte) Forran hver valg får vi høre om ALT de skal gejnnomføre nå, politikerne. OG de vedtar villig vekk - uten å hekte penger på vedtakene. Så stortinget er nesten nr. 1 i alle øvelser. Flotte vedtak - 0 penger. Vi har gjort vårt, og det er ikke vår skyld - kommunen har skylda. Og kommunene henger med hodet. Pengesekken er for liten, sies det, mens flotte kommunale bygg reises. Det koster for meget og vi må spare. Staten gir oss ikke noek penger (og det er nok en kjerne av sannhet her) Uansett - taperne i ansvarsfraskrivelse er de som vi ofte leser om, enkeltpersoner som sviktes. OG det er urettferdig. Jeg kommer til å kreve svar av politikere som sier at på det nåværende tidspunkt bla bla bla, til de gir meg svar på hva de konkret vil gjøre mes slike saker. Jeg er nemlig en velger, og jeg kan ombestemme meg i neste valg hvis ikke svarene blir gode nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knut Skrevet 9. august 2002 #9 Del Skrevet 9. august 2002 Det komplett idiotiske og sørglige fakta i denne sammenheng er jo att disse egotripper inkrever vores surt opptjente penger på linje eller verre enn dei verste torpedoer,for å gi oss velferdsstaten. Hva med et straffesystem for uduglige byrokrater og politikere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå