Gå til innhold

Kutte ut julegaver til voksne uten å si ifra først

Anbefalte innlegg

Skrevet

En fraksjon av svigerfamilien har bestemt seg for å kutte ut julegaver til voksne. Greit nok det, men det fant vi ut først etter at det var tomt under treet. Så vi har gitt dem og barna fine gaver, og altså ikke fått så mye som et julekort tilbake. Vi har ikke barn. 

Egentlig er det bare noen voksne (søsken) som er kuttet ut også, foreldre og besteforeldre fikk fortsatt gaver. 

Jeg er overrasket og litt irritert. Vi pleier ikke å få så voldsomme gaver av dem, tanken som teller osv, men nå har vi jo ikke blitt ofret en tanke engang. 

I det minste kan man avtale at man dropper gaver på forhånd. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: d8842...ded

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske frekt å ikke si fra på forhånd..Har dere et dårlig forhold? 

Anonymkode: 7cb53...59f

• Liker 4
Skrevet

At det er hyggelig å få en oppmerksomhet, gjerne noe personlig. Å at folk som ikke gidder å lage f. eks. Et kort eller noe til sine nærmeste egentlig er egoistiske

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske frekt å ikke si fra på forhånd..Har dere et dårlig forhold? 

Anonymkode: 7cb53...59f

Nei, vi møtes jevnlig, normalt forhold. 

Anonymkode: d8842...ded

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Å ikke si i fra er utrolig frekt.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Man burde si i fra.

Jeg hadde tatt tilbake det jeg hadde kjøpt til dem.

Skrevet

Det er frekt og dårlig gjort å ikke si fra.  

I min familie har vi blitt enige om å droppe gaver til de voksne, men siden mannen min og jeg er barnløse får vi alltid en liten oppmerksomhet tilbake.  Jeg har sagt til søsknene mine at det ikke er nødvendig, men de synes det er kjipt at vi bare gir uten å få noe tilbake siden vi ikke har barn de kan kjøpe gaver til.

Anonymkode: e1fb1...3af

• Liker 6
Skrevet

Frekt å ikke avtale dette på forhånd. Og så er det litt sært når de har barn og ikke dere. Da må jo dere kjøpe gaver til deres barn, men får ingenting fra dem.

Anonymkode: 7937b...e77

• Liker 1
Skrevet

Man bør absolutt avtale slikt på forhånd, ja. Men nå vet du det jo til neste år, i alle fall. 

Anonymkode: cc383...42a

Gjest Axl Rose
Skrevet

Idiotiske folk som tror jula er for barna. Nei vi feirer ikke jul kun for barnas del. Greit nok å ikke få og gi gaver når man har et dårlig forhold, men har dere et godt forhold så er det normalt å gi gaver. For noen spesielle mennesker..

Skrevet

Ja, det er litt rart. Men vil dem ikke selv at dere er informert om det? Det er da veldig ekkelt å få julegaver, uten at du har gitt noe tilbake. Hvordan reagerte dem da dere ga deres?

Det er litt kjipt å bruke mye tid og 80% av lønna på julegaver, men det er for meg verdt det når jeg vet at jeg får mange julegaver tilbake, i tillegg til spenningen og overraskelsene. Absolutt verdt tusenlappene jeg bruker! Hadde blitt svært skuffa om folk hadde droppet meg fra gavelista uten å nevne noe, og jeg likevel hadde brukt tid på å finne ut hva som passer dem, og penger jeg heller kunne brukt til å kjøpt noe til meg selv.

Skrevet

Vi opplevde det samme et år. Det verste var at jeg sa det manglet en gave når alle gavene var delt ut og pakken fra svoger og svigerinne manglet. Men det gjorde det ikke, de hadde bare bestemt seg for å slutte å gi oss uten å si i fra.
Ble litt satt ut. Det er greit at de vil slutte å gi, men det synes jeg man si i fra om.

Anonymkode: e4920...f0b

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor gir dere gaver? For å få noe tilbake? Gir du ikke gaver for at personer har en plass i ditt hjerte? Gleden av å gi, glede folk? Når ellers på året gleder du familien

Syns drt er feil fokus, om at man gir, for å få noe igjen

Anonymkode: fd232...15a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...