Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #1 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg har fått noen store rødvinsflekker på min hvite linduk. De er nå tørket, hvordan får jeg de bort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annema Skrevet 3. februar 2005 #2 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg bruker alltid Blenda (Blenda er i en klasse for seg). Er det flekker på en duk, dynker jeg i tillegg på litt bio-spray og vasker på minimum 60 grader, og har aldri hatt problemer med flekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #3 Del Skrevet 3. februar 2005 Ikke engang gamle rødvinsflekker? Har ikke turt å prøve enda, for jeg er redd for å ikke få dem bort. Derfor er de blitt to uker gamle.... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyibyen Skrevet 3. februar 2005 #4 Del Skrevet 3. februar 2005 Det er nettopp derfor jeg aldri har brukt min hvite linduk. Kjøpte en nydelig duk som nå, 7 år etter, fremdeles ligger i innpakningen... Jeg bare VET at den får masse flekker med en gang den skal brukes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 3. februar 2005 #5 Del Skrevet 3. februar 2005 Zalo eller Bioshout Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annema Skrevet 3. februar 2005 #6 Del Skrevet 3. februar 2005 Ikke engang gamle rødvinsflekker? Har ikke turt å prøve enda, for jeg er redd for å ikke få dem bort. Derfor er de blitt to uker gamle.... :oops: Noen flekker er litt vanskeligere enn andre...da er det bare å vaske de om igjen, men rødvinsflekker har jeg aldri hatt problemer med. Hvis linduken er hvit...så går det også an å henge den ut i solen (på sommeren når solen er "sterk") så vil flekken blekes...men først vaske. Det som gjør at det er litt vanskelig å få vekk rødvinsflekken, er at den får tørke og ligge og godgjøre seg over en viss tid. Søles det rødvin på duken her (og jeg ikke har tid å slenge duken i maskinen når jeg dekker av bordet...så legger jeg duken i kaldt vann...så fester ikke flekken seg på samme måte. Og så kjører jeg den en omgang i vaskemaskinen neste dag. Men altså - Blenda!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. februar 2005 #7 Del Skrevet 3. februar 2005 Julaften klarte min kjære far å velte hele rødvinsglasset utover min fine, hvite linduk og rett i fanget på min kjære så han fikk rødvin på sin hvite skjorte. Vi la både skjorten og duken i klorin. Der fikk det ligge å godgjøre seg lenge og vel og inn i vaskemaskinen på 60 grader og begge deler var like fint igjen til nyttårsaften (hvor det selvsagt ble nye rødvinsflekker på duken og ny omkang med klorin). Så lenge duken er hvit så er det ingen fare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #8 Del Skrevet 3. februar 2005 Min store, hvite linduk fikk masse rødvinsflekker. Jeg hev den i vaskemaskinen med en liten dose Vanish Oxi-action, og flekkene var helt borte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 3. februar 2005 #9 Del Skrevet 3. februar 2005 Legg duken i kaldt vann tilsatt blenda 1 døgns tid. Vask etter vaskeanvisning. Det er i allefall det jeg gjør på jobb når jeg fjerner rødvinsflekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 3. februar 2005 #10 Del Skrevet 3. februar 2005 Har god erfaring med den rosa boksen med pulver i.. Husker ikke hva den heter, men den fjernet rødvinsflekker fra den hvite bomullsduken min.. La den i bløt med sånn pulver i i noen timer.. og vasket den etterpå.. fungerer alltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pussicat Skrevet 4. februar 2005 #11 Del Skrevet 4. februar 2005 Samboeren min har det med å søle alt mulig på en bestemt bukse. Så da han sølte rødvin på en fest fikk jeg problemer med å få det av. Prøvde klorin, zalo, blenda og alt mulig. Men flekkene ville ikke bort. Til slutt måtte jeg se etter kjerring råd på nettet og da kom jeg borti et hvor det stod at jeg skulle ta hvitvin på rødvinsflekkene. Og det hjalp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 4. februar 2005 #12 Del Skrevet 4. februar 2005 Mange kjærringråd er supre når det gjelder å fjerne flekker. Til og med på arbeid bruker vi kjærringråd på flekker vi ikke klarer å få bort med flekkfjerning,rens eller detasjering. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå