AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #1 Skrevet 25. desember 2017 Er det ikke rart hvordan vi som veldig unge mennesker, bare barn egentlig, blir bedt om å ta store avgjørelser som får betydning for resten av livene våre? Vi blir f.eks. bedt om å velge skole, fritidsaktiviteter, venner og miljø, livsstil, etc. Alt dette har jo innvirkning på den fremtiden vi skaper for oss selv. Når vi er noen år eldre må vi velge videregående eller ikke videregående. Deretter må vi velge studie eller ikke studie, alt etter hvor interessen ligger. Og vi aaaaner jo ikke hva vi vil i fremtiden eller hvem vi er. Vi er ikke ferdig utvikla (nå tror jeg aldri vi helt blir det, vi slutter jo aldri å lære eller å endres som mennesker). Er 26 år allerede og jeg sliter med å finne ut hva jeg vil... ja jeg vet, 26 år allerede og ingen peiling på hva jeg skal gjøre med resten av livet mitt. Får litt angst av hele greia, tenker på det konstant. Særlig utdanningsmessig er dette et problem da jeg rett og slett ikke vet hva jeg vil jobbe med. Det er også et problem personlighetsmessig, da jeg ikke helt føler jeg har funnet "meg" enda. Noen råd/tips/egne erfaringer eller tanker? Anonymkode: a2013...274
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #2 Skrevet 25. desember 2017 Nei, beklager! Anonymkode: 3fa5e...761
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #3 Skrevet 25. desember 2017 Les Peer Gynt av Ibsen. Han skreller løken og finner ingen kjerne, eller moderne psykologi: Våre handlinger er situasjonsbestemte, og bunner ikke i noen dyp personlighet. Jeg råder deg til å kartlegge evner og anlegg, lese deg opp på hva arbeidsmarkedet trenger i fremtiden, og vil du ha god lønn så tar du et tradisjonelt mannsyrke, og glemmer greia med å finne deg selv. Å finne seg selv, er et håpløst prosjekt. Man defineres uansett som forbruker og skattebetaler 😉 Anonymkode: 9c6e3...0cc
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #4 Skrevet 25. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Les Peer Gynt av Ibsen. Han skreller løken og finner ingen kjerne, eller moderne psykologi: Våre handlinger er situasjonsbestemte, og bunner ikke i noen dyp personlighet. Jeg råder deg til å kartlegge evner og anlegg, lese deg opp på hva arbeidsmarkedet trenger i fremtiden, og vil du ha god lønn så tar du et tradisjonelt mannsyrke, og glemmer greia med å finne deg selv. Å finne seg selv, er et håpløst prosjekt. Man defineres uansett som forbruker og skattebetaler 😉 Anonymkode: 9c6e3...0cc Egentlig et ganske godt og utfyllende innlegg. Takk Anonymkode: a2013...274
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #5 Skrevet 25. desember 2017 Bare hyggelig ☺️ Anonymkode: 9c6e3...0cc
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #6 Skrevet 25. desember 2017 Du bruker angst feil, du aner ikke hva det er. Du er nervøs eller bekymret, det er det du er. Du har ikke angst. Anonymkode: 3f1d1...c68 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå