Gå til innhold

Gal eks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gal eks, han har psykisk mishandla meg i mange år. Vi har allikevel feira jul sammen for min datters del, men da med andre tilstede. Han har i år fått låne et hus av en venn og inviterte meg og min datter, jeg sa at det var uaktuelt. Og i år skulle jeg og min datter feira sammen, han har aldri stilt opp for henne det er jeg som stort sett har tatt alt ansvar. Han ble sur, men jeg sa han kunne få ha henne senere i jula. Dagen før lillejuaften fikk han dattera til og invitere han hjem til oss. Jeg prøvde og si det ikke passa, men så tenkte jeg oki får svelge den kamelen da.

Han kom lillejulaften og jeg ordna grøt. Han hadde da ikke med seg gavene til min datter så måtte komme på dagen på julekvelden også. Da han kom tok han til og legge ut om at han ikke hadde leilgihet(han har ikke jobb og bor hos noen). Jeg sa at dette ikke var noe å ta opp på julekvelden, Han ble da drittsur og sa jeg var ufølsom, jeg sa at dette var ikke noe hans datter skulle belemres med. Han dro hjem i sinne og glemte noe jeg hadde gitt han. Han sa han kom tilbake en time etter og henta det, men det ble lengre enn det og jeg måtte utsette julemiddagen pga dette.

Min datter fikk noe som skulle monteres og han snakka med henne på telefon og sa han kunne komme dagen etter. Jeg sendt han en mld og sa at han fikk vente til andre dagen fordi jeg også trengte og slappe av, noe jeg vet jeg ikke klarer når han er her. Jeg fikk da i mld at om jeg ikke slutta og trakkasere han kom han til og ringe politiet. Jeg sa i mld at han gjerne kunne treffe sin datter, men at det da måtte vere hjemme hos han.

Han låner dette huset av sin venn i jula og er nå redd han kommer til og mase på meg i hele jula. Og at han spiller min datter opp mot meg og si at jeg er vrang og vanskelig, det har han gjort før. Jeg har nesten hatt nervøst sammenbrudd av han før, men ifølge han er jeg den vanskelige. Det har nå vært stille siden han ikke bor i nærheten lenger. Hva gjør jeg? Jeg kjenner jeg ikke klarer og slappe av og sender jeg em mld til han, så bare bruker den han mot meg. Jeg vil bare ikke ha han i mitt hus. Hva gjør jeg???? han skal ikke få ødelegge jula mi....

Anonymkode: 844f3...bb9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det beste du kan gjøre er å få istand en skikkelig samværsavtale, og holde dere til den. 

Anonymkode: b4642...929

• Liker 6
Skrevet

Er det din eller deres datter? Du skriver konsekvent at hun er din og i så fall så er det jo ingen grunn til all denne ståheien. 

Anonymkode: d934b...b3e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det beste du kan gjøre er å få istand en skikkelig samværsavtale, og holde dere til den. 

Anonymkode: b4642...929

Dette! Jo vanskeligere samarbeid, jo klarere avtale og mindre rom for endringer. Ingen bytte av dager, ingen sms'er med endringer i siste liten. Har han gitt din datter en ting som må monteres, så monterer du. Dra til familie eller venner og skru av mobilen. Det skal ikke være nødvendig med kontakt før neste gang han skal ha samvær i henhold til avtale.

Har dere ikke noen skikkelig avtale, ta kontakt med fvk og lag en. Hvis han ikke møtet kan du gå alene likevel.

For din og ikke minst din datters skyld er det på tide å få slutt på dill, dall og drama. Men du må være konsekvent.

Anonymkode: ee4ef...16e

• Liker 5
Skrevet

Samværsavtale som de andre skriver her, og holdt dere til den. Om du ikke ønsker han i ditt hjem, så er han ikke velkommen. Du gir han jo mulighet til at datteren skal komme til han, så han har ingenting å gjøre i ditt hus når han ikke er invitert. Det virker jo her som han lager unnskyldninger for å komme innom, glemmer ting og gir gaver som han senere må komme og montere.. Det kan han montere hjemme hos seg når han har datteren, eller så får du gjøre det eller høre om noen andre kan hjelpe. 

Anonymkode: 87b49...a10

• Liker 3
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en gal eks, han har psykisk mishandla meg i mange år. Vi har allikevel feira jul sammen for min datters del, men da med andre tilstede. Han har i år fått låne et hus av en venn og inviterte meg og min datter, jeg sa at det var uaktuelt. Og i år skulle jeg og min datter feira sammen, han har aldri stilt opp for henne det er jeg som stort sett har tatt alt ansvar. Han ble sur, men jeg sa han kunne få ha henne senere i jula. Dagen før lillejuaften fikk han dattera til og invitere han hjem til oss. Jeg prøvde og si det ikke passa, men så tenkte jeg oki får svelge den kamelen da.

Han kom lillejulaften og jeg ordna grøt. Han hadde da ikke med seg gavene til min datter så måtte komme på dagen på julekvelden også. Da han kom tok han til og legge ut om at han ikke hadde leilgihet(han har ikke jobb og bor hos noen). Jeg sa at dette ikke var noe å ta opp på julekvelden, Han ble da drittsur og sa jeg var ufølsom, jeg sa at dette var ikke noe hans datter skulle belemres med. Han dro hjem i sinne og glemte noe jeg hadde gitt han. Han sa han kom tilbake en time etter og henta det, men det ble lengre enn det og jeg måtte utsette julemiddagen pga dette.

Min datter fikk noe som skulle monteres og han snakka med henne på telefon og sa han kunne komme dagen etter. Jeg sendt han en mld og sa at han fikk vente til andre dagen fordi jeg også trengte og slappe av, noe jeg vet jeg ikke klarer når han er her. Jeg fikk da i mld at om jeg ikke slutta og trakkasere han kom han til og ringe politiet. Jeg sa i mld at han gjerne kunne treffe sin datter, men at det da måtte vere hjemme hos han.

Han låner dette huset av sin venn i jula og er nå redd han kommer til og mase på meg i hele jula. Og at han spiller min datter opp mot meg og si at jeg er vrang og vanskelig, det har han gjort før. Jeg har nesten hatt nervøst sammenbrudd av han før, men ifølge han er jeg den vanskelige. Det har nå vært stille siden han ikke bor i nærheten lenger. Hva gjør jeg? Jeg kjenner jeg ikke klarer og slappe av og sender jeg em mld til han, så bare bruker den han mot meg. Jeg vil bare ikke ha han i mitt hus. Hva gjør jeg???? han skal ikke få ødelegge jula mi....

«Lånt et hus»...?

Som i «bor til normalt i en brakke»?😳

Anonymkode: 6cbe4...36a

Skrevet

Hvorfor har ikke exen din jobb? Får han seg jobb føler han seg nok bedre. Skrudde folk som går ledige blir spik spenna gærne etterhvert..

Anonymkode: cfec8...fdb

Skrevet

Stor juleklem til TS som gjør så godt hun kan og prøver å verne om barnet sitt. En flink og snill mamma er du! 

Anonymkode: e08ec...6d9

• Liker 4
Skrevet

ikke la han kjøre over deg slik. ikke bare inviterer han seg hjem til deg, men på den måten sørger han også får at du ikke får legge dine egne planer.  hva om du f.eks skulle på date lillejulaften?  lett måte å spolere det.

han skal ikke diktere noe som helst som har med deg å gjøre.
dattera si kan han møte hos seg selv, uten at du skal være noe involvert annet enn levering og henting.

lag en skikkelig avtale.

har selv en psykopatisk far, og slik som dette ødelegger så mye for både mor og unger.

Anonymkode: c8e4a...007

Skrevet

Jepp han er dessverre far til barnet. Ga ham beskjed om at han ikke hadde noe i min leilighet å gjøre. I dag hadde han vært her mens jeg var på jobb. Hadde tatt fra hverandre en hylle, fordi det i følge han var råtten. Nå står hylla ute på trappa, jeg har ikke bil til og kjøre den bort. Er ikke det at han tok fra hverandre hylla, men at han nok en gang går inn i min leilighet uten lov. Ja dattera var der og hylla var på hennes rom, men blir så sinna at han tar seg tilrette. 

• Liker 1
Skrevet

Og ja skal få en samværsavtale, men han har ikke bodd i Oslo en stund så da har vi hatt "fri" fra han. Ønsker nå og overleve julen uten at han ødelegger den helt. Han jobber ikke fordi han er ufør. Ts her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...