Gå til innhold

Svigermor-tråd på selveste julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

De bor langt unna oss. Sees sjelden. De er vanligvis opptatt av barna når vi treffes. Men denne gangen - hun sitter bare i sofaen. Tar ikke initiativ til noe, og aller minst til å være sammen med barna. De er små. Voksne sitt ansvar. Relasjonene bør jo pleies litt, spesielt når man ikke treffes i hverdagen. Jeg er så skuffet. Jeg har tegnet og lekt med barna i hele dag for å gi de gode juleminner. Kost meg. Lei meg fordi svigermor ikke vil gjøre lignende ting. Hun har strikket og surfet på Facebook.

Anonymkode: 93787...a74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkt på om hun er sliten?

Bruker hun vanligvis tid på ungene så virker det jo ut som om det er no som stopper henne nå..

• Liker 11
Skrevet

Ja, har tenkt tanken. Men på selveste julaften så tar man seg sammen, for barna.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har tenkt tanken. Men på selveste julaften så tar man seg sammen, for barna.

Ikke hvis man ikke klarer.

• Liker 22
Skrevet
14 minutter siden, Forundret.. skrev:

Tenkt på om hun er sliten?

Bruker hun vanligvis tid på ungene så virker det jo ut som om det er no som stopper henne nå..

Det tenkte jeg også.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, slitenhet og sykdom skyldes jo selvfølgelig at man ikke tar seg sammen. Så dumme vi er, som ikke tenkte så langt. Bra du er så smart!

Anonymkode: 449fd...da4

• Liker 16
Skrevet

Du høres jo ut som en glitrende svigerdatter som ikke spør hvordan svigermor har det når hun oppfører seg annerledes enn til vanlig, men heller lager en tråd på KG for å klage.

• Liker 23
Skrevet

Spør henne hvordan hun har det. Det er jo dine barn, ikke svigermors, så selvfølgelig er de ditt ansvar og ikke hennes. 

Anonymkode: 3c704...69f

• Liker 12
Skrevet

Barna mine har hatt en fin julaften :) takker være mannen min og meg. 

Takk til dere for lite konstruktive svar. Fortsatt god jul :) 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barna mine har hatt en fin julaften :) takker være mannen min og meg. 

Takk til dere for lite konstruktive svar. Fortsatt god jul :) 

Ts, det er faktisk ganske vondt for barn å vokse opp med mye bitterhet, innestengt sinne og passiv aggresjon. Oppsøk hjelp.

• Liker 17
Skrevet
1 time siden, Forundret.. skrev:

Ikke hvis man ikke klarer.

Min svigermor har flere diagnoser, er ufør og diagnosene hennes er såpass alvorlige og mange at hun støtt og stadig er innlagt, kan ikke innta mat og væske osv.

Ikke engang hun sitter sånn.

Hun klarer ikke løfte og være våken en hel dag, men hun engasjerer seg helt tydelig i det hun klarer og mer til. Hun gleder seg til besøk, og tilrettelegger så barnet skal ha det bra der. 

«Sliten» er neppe grunnen her altså.

Anonymkode: 36095...095

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min svigermor har flere diagnoser, er ufør og diagnosene hennes er såpass alvorlige og mange at hun støtt og stadig er innlagt, kan ikke innta mat og væske osv.

Ikke engang hun sitter sånn.

Hun klarer ikke løfte og være våken en hel dag, men hun engasjerer seg helt tydelig i det hun klarer og mer til. Hun gleder seg til besøk, og tilrettelegger så barnet skal ha det bra der. 

«Sliten» er neppe grunnen her altså.

Anonymkode: 36095...095

Du vet at folk er forskjellige eller?!

Anonymkode: 0bde7...6d8

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ah, du er en sånn en ja (murvegg).

• Liker 8
Skrevet

I fjor ble min svigermor full før gaveåpningen... Skulle ønske hun strikket og holdt kjeft, I stedet lagde hun tenåringsdrama og fikk alle samtaler til å dreie seg om henne og avbrøt barna høylydt og oppførte seg som en idiot. 

Neste gang hun feirer med oss så blir det med totalt alkoholforbud. Jeg er sur ennå. 

Anonymkode: c9a45...1e1

• Liker 3
Gjest fruktfest
Skrevet

Skriver litt sent her, men er jo synd at det ble slik denne gangen.. Det er kanskje ikke alt som er like lett å legge vekk, og at det var en grunn til at hun var slik nå. Synes ikke man kan forvente at en skal ta seg sammen, spesielt uten å vite eventuelt hva som er galt. Du kan jo spørre om det er noe som er i veien, eller invitere henne til å bli med i aktivitetene sammen med barna. Som sagt, skriver jo litt sent, men tenker litt sånn hvis dere eventuelt skal være der over flere dager :) 

Skrevet

Jeg har klart meg denne jula (så langt) uten å klikke på svigermor (det har aldri skjedd før altså). Og i morgen drar hun:bolledeig:

Hun er egentlig grei altså, men jeg kjenner jeg har litt problemer med å tilbringe mer enn bare noen timer sammen med henne. I hvertfall når hun er på besøk hos oss. Hun skal alltid vaske når hun kommer, og gjør sjeldent noe annet og hun får meg til å føle meg som gjest i mitt eget hjem. 

Når hun kom for noen dager siden hadde jeg allerede vasket hele huset. Når hun kom begynte hun allikevell å vaske alt på nytt, og har liksom vasket i mesteparten a  huset 3 - 4 ganger siden hun kom. Hun MÅ vaske alle gulv og flater hver dag. I tillegg så føler jo ikke vi at vi kan sette oss ned når svigermor vasker hos oss.

I dag (på julaften) holdt hun på til kl 17 med å vaske før samboeren min endelig sier til henne at nå får hun sette seg ned å slappe av resten av kvelden. Da fant hun ren og tørr klesvask hun kunne sitte å brette. 

Hver eneste gang etter hun har dratt er det alltid ting vi må lete en stund etter for å finne, fordi hun selvfølgelig reorganiserer i skuffer og skap. 

Jeg blir totalt sprø av all vaskingen. Jeg klarer ikke være takknemmelig for det heller. Jeg liker å bli tilbudt hjelp og kan fint ta imot, men når hun bare går i gang slik uoppfordret så tar jeg det heller som en fornærmelse. På en annen side så føler jeg at omfanget av vaskingen hennes går over stokk og stein og jeg ser vel på det som litt sykelig. Jeg har vært med henne på besøk hos andre og hun begynner også uoppfordret med husarbeid der.

Anonymkode: 4dd55...0e8

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har klart meg denne jula (så langt) uten å klikke på svigermor (det har aldri skjedd før altså). Og i morgen drar hun:bolledeig:

Hun er egentlig grei altså, men jeg kjenner jeg har litt problemer med å tilbringe mer enn bare noen timer sammen med henne. I hvertfall når hun er på besøk hos oss. Hun skal alltid vaske når hun kommer, og gjør sjeldent noe annet og hun får meg til å føle meg som gjest i mitt eget hjem. 

Når hun kom for noen dager siden hadde jeg allerede vasket hele huset. Når hun kom begynte hun allikevell å vaske alt på nytt, og har liksom vasket i mesteparten a  huset 3 - 4 ganger siden hun kom. Hun MÅ vaske alle gulv og flater hver dag. I tillegg så føler jo ikke vi at vi kan sette oss ned når svigermor vasker hos oss.

I dag (på julaften) holdt hun på til kl 17 med å vaske før samboeren min endelig sier til henne at nå får hun sette seg ned å slappe av resten av kvelden. Da fant hun ren og tørr klesvask hun kunne sitte å brette. 

Hver eneste gang etter hun har dratt er det alltid ting vi må lete en stund etter for å finne, fordi hun selvfølgelig reorganiserer i skuffer og skap. 

Jeg blir totalt sprø av all vaskingen. Jeg klarer ikke være takknemmelig for det heller. Jeg liker å bli tilbudt hjelp og kan fint ta imot, men når hun bare går i gang slik uoppfordret så tar jeg det heller som en fornærmelse. På en annen side så føler jeg at omfanget av vaskingen hennes går over stokk og stein og jeg ser vel på det som litt sykelig. Jeg har vært med henne på besøk hos andre og hun begynner også uoppfordret med husarbeid der.

Anonymkode: 4dd55...0e8

Ocd/ tvangshandling kanskje?!

Anonymkode: 0bde7...6d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...