Gå til innhold

Usj, livet er urettferdig.. (negativt innlegg!!)

Lassie

Anbefalte innlegg

Usj... Fikk i dag vite at en kollega av meg er gravid. Hun har akkurat sluttet på pillene og har ikke rukket å ha mensen engang før det klaffet.. De rakk ikke begynne å prøve skikkelig før det klaffet.. Visst er jeg glad på deres vegne, det er jo godt for noen at det klaffer så fort..

Føler det bare så urettferdig for alle oss som prøver og prøver i månedsvis og noen i åresvis uten at noe skjer.. Hvorfor er det så urettferdig?!?! Grrr... Hva feil gjør vi da?? Såvidt jeg vet så kan både sambo og jeg hvordan man lager barn - likevel får vi det ikke til.. Det er så urettferdig. Livet mitt vil ikke føles komplett før jeg har et barn... Jeg har alt jeg noensinne har ønsket meg bortsett fra et barn.. Og det føles så urettferdig at noen av oss må slite mens andre får det til med en gang.

ikke noen hyggelige tanker dette her, men jeg måtte bare få det ut et sted. Både sambo og jeg føler denne dagen er en drittdag og at livet er urettferdig..

Har mistet en gang før, så derfor kjenner jeg det ekstra sterkt hver gang noen jeg kjenner blir gravide. Selvfølgelig er det bra for dem, og de fortjener det jo like mye som oss.. Det er bare så vondt å alltid være den som sitter igjen og får mensen hver jævla måned og aldri to blå....

Både sambo og jeg vet vi kan få siden vi begge skulle vært foreldre fra før, men likevel sliter vi med dette.. Kanskje fokuserer jeg for mye på det, men det er jammen ikke lett å la være når man ønsker det mer enn noe annet i verden...

Sukk..

Dere kjenner sikkert til følelsen alle sammen som har prøvd litt.. Det er slitsomt å ikke klare å glede seg 100% på andres vegne, og jeg gjør mitt beste for å ikke vise det til noen, men det er ikke lett å bli kvitt alle tankene som begynner å kverne rundt..

Ser ikke ut til at 2005 er mitt år slik som det har startet iallfall...

Lykke til alle prøvere, vi får håpe det snart blir vår tur også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene......

Jjeg også gråt da en veninde kom og fortalte hun var gravid etter så vidt å ha prøvd. Jeg er jo glad på mine venners vegne, men trenger bare å gråte litt.

En vakker dag er det min og din og alle andres tur.

Nå har du prøvd i 4-5 måneder,og stattestikken er jo god for å klaffe før det har gått ett år.

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjenne følelsen så alt for godt.. Vi er i PP15 nå, og ikke inærheten av 2 blå. Men vi gir oss ikke.

Vil bare gi deg en god :klem: og ønske dere lykke til.

Vi skal få det til ser du, vi som alle andre.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelsen er kjent ja. Min varte i kort tid, og har gått over i glede over de som skal ha barn.

Dette er faktisk helt normale følelser, sjalusi og misunnelse er temmelig vanlig, også når det gjelder dette.

Jeg tror du kommer deg videre og legger denne følelsen tilbake, for fornuften din kommer til å fortelle deg at din evnt. fruktbarhet er helt uavhengig av envt. andre personers graviditet.

Lykke til videre med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket deg hos legen? Selv om man KAN få det til, så betyr ikke det at det er like lett som for mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...