Gå til innhold

Hvorfor har muslimer så dårlig menneskesyn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er dumt at religion skal ødelegge for folk. Jeg blir likevel intressert i det som er annerledes. Hva gjør man lurt i?? På mitt oppvekstssted så ekskluderer folk muslimer helt. De skal ikke inn i vennekretsen fordi de på sikt bare er ute etter å ta over vår verden. 

Kjenner mange som er venn og kjæreste med dem. Det er oppegående folk, mens jeg føler meg naiv og sett ned på. 

Jeg ble betatt av en for et par år siden, men bare det at han var muslim gjorde meg skeptisk. Leser jo om alt som oppstår når barn kommer i bildet osv. Alt annet var perfekt. Derfor var det så typisk at denne jævla religionen må eksistere og stå i veien. :(

Har ikke vært forelsket i ettertid. Bare småbetatt, men han var i forhold. 

Anonymkode: 0e752...017

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er nok heller kulturelle enn religiøse forhold som tar knekken på forholdet i de fleste tilfeller. Om noen er «dypt religiøs» kommer det frem ganske så fort, verre er det når en hel slekt blander seg inn i to menneskers kjærlighetsliv. 

Endret av Gjøksuppe
  • Liker 2
Skrevet

Tvert om, muslimer flest har bedre menneskesyn enn den gjengste nordmann.

Anonymkode: cb951...d50

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ForklR. Hvorfor står da muslimer for flest terroraksjoner? Hvorfor har de æresdrap? Hvorfor kan menn gifte seg med vestlige, mens kvinnene i slekta må holde seg til muslimske menn? Gifte bort unge jenter. Dekke seg til (noen steder er det frivillig). 

Omskjæring? Dette eksisterer ikke i vesten. 

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder det også ovenfor kvinner syns du? De blir solgt som en hvillen som helst vare. De må gå i ninja-drakter og ser ut av noen små hull. Det er lov å drepe kvinner i æresdrap. osv osv. For et flott menneskesyn du!

Anonymkode: bdb7d...66f

• Liker 6
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Gjelder det også ovenfor kvinner syns du? De blir solgt som en hvillen som helst vare. De må gå i ninja-drakter og ser ut av noen små hull. Det er lov å drepe kvinner i æresdrap. osv osv. For et flott menneskesyn du!

Tror du virkelig at dette er representativt for den vanlige muslim?

Anonymkode: a57b8...c1e

• Liker 5
Skrevet

Kanskje folk er helt ubeskrivelig psykotisk lei religion?

Etter 1100 år med kristendommen feks?

Hva med en pause? Feks?

• Liker 1
Skrevet

Du sier muslimer hat et så dårlig menneskesyn, samtidig sier du at folk fra bygden din ikke vil ha dem som venner eller noe? Høres ut som flere hr dårlig menneskesyn her. 

Anonymkode: af63e...c96

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier muslimer hat et så dårlig menneskesyn, samtidig sier du at folk fra bygden din ikke vil ha dem som venner eller noe? Høres ut som flere hr dårlig menneskesyn her. 

Anonymkode: af63e...c96

Grunnen til at "mine" folk ikke vil inkludere dem er fordi de ser på dem som farlige og bare har ett mål; være hyggelig med deg slik at de kan tvunne deg rundt lillefingeren og få deg til å konverteere.

rister på hodet når de ser at de ber i moske osv. 

Skrevet
30 minutter siden, LISJ skrev:

Hva med en pause? Feks?

Hvordan føles det å være 1100 år gammel? 

Anonymkode: 970e6...26e

Skrevet
38 minutter siden, LISJ skrev:

Hva med en pause? Feks?

Du skriver så jævla irriterende.

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at "mine" folk ikke vil inkludere dem er fordi de ser på dem som farlige og bare har ett mål; være hyggelig med deg slik at de kan tvunne deg rundt lillefingeren og få deg til å konverteere.

rister på hodet når de ser at de ber i moske osv. 

Eier ikke folk ryggrad i hjembygda di? Jeg har hatt muslimer tett rundt meg i snart 20 år. Ingen har så mye som forsøkt å få meg til å konvertere, og hadde noen forsøkt, så er det jo ikke slik at man ikke har egne tanker og meninger, og må si ja til det. 

Muslimer misjonærer ikke på samme måte som mange kristne. De maser ikke om å frelse folk, men har som regel stor respekt for andres livssyn. 

Anonymkode: ab7c9...58c

• Liker 1
Skrevet

Det er vel heller de som dømmer alle muslimer over samme kam som har et dårlig menneskesyn. 

Anonymkode: a57b8...c1e

• Liker 3
Skrevet

Jeg er asiater (sør og sørøst) og selv vi er skeptiske mot (noen) muslimer.

Jeg tror problemet er hvordan kulturen deres er veldig åpen for kvinneundertrykkelse, noe som ikke passer godt i Europa/vesten. 
Det er også skummelt det med Sharia loven og, blir jo fortsatt praktisert i noen land og mange muslimere i England vil ha sharia loven der. Andre folk som hinduister, jøder, buddhister osv. respekterer og integrerer i landet, verstefall segregert men tvinger ikke vår religion på andres fjes, men jeg skjønner ikke hvorfor muslimene presser deres religion og kultur i vesten, det er jo derfor det er økt skeptisk kun mot dem.

Nå sier ikke det gjelder alle muslimer, jeg har muslimske venner (forsåvidt fleste kvinner), og de er hyggelige og integrerte men er redd for de som er veldig religiøse og de som vil ''forandre'' vesten. Var nylig en imam som oppfordrer muslimske menn å få barn med vestlige kvinner for å ''ta over verden'' liksom :( 

Anonymkode: 26358...fb3

• Liker 1
Skrevet

Er ikke bare muslimer som har dårlig menneskesyn.

Anonymkode: 83bf9...169

• Liker 1
Skrevet
På 24.12.2017 den 21.28, AnonymBruker skrev:

Er kvinnen undertrykt? I så tilfelle hvorfor aksepterer hun det? Hvorfor forlater hun ikke denne undertrykte tilstanden? Er hun ikke i stand til å ta selvstendige avgjørelser? Organisere seg, tenke, delta i politikken og debatten, gidder hun ikke ta denne kampen, hvorfor skal i så tilfelle noen andre ta den for henne? 

Er egentlig litt usikker på denne undertrykte kvinnegreia. Norge har sannsynlig en av verdens mest liberale samfunn når det kommer til likestilling mellom kjønnene, like forbannet pågår det en kjønnskamp ut av milde helvet også her. Er nesten så en kan stille spørsmål ved hvorfor konstruktivt det er at kvinnen alltid skal betrakte seg selv som  et offer.  

Skrevet

Kjenner ca 15 muslimer.Alle dem har ett fint syn på sine medmennesker.  Trist at der så mange ekstreme fanatiker i det muslimske trusamfunn.

Skrevet
7 minutter siden, RoH skrev:

Er kvinnen undertrykt? I så tilfelle hvorfor aksepterer hun det? Hvorfor forlater hun ikke denne undertrykte tilstanden? Er hun ikke i stand til å ta selvstendige avgjørelser? Organisere seg, tenke, delta i politikken og debatten, gidder hun ikke ta denne kampen, hvorfor skal i så tilfelle noen andre ta den for henne? 

Du har åpenbart ikke så mye peiling på hvordan det menneskelige sinnet fungerer. 

Hvis jeg hadde hatt frie tøyler, kunne jeg fått deg til å tilstå en hvilken som helst forbrytelse. Og det helt uten å berøre deg fysisk. Hvordan tror du det er mulig? Man velger jo selv, gjør man ikke?

Anonymkode: f424b...1b2

Skrevet

De har vel først og fremst et dårlig kvinnesyn, selv om det også selvsagt kan regnes som menneskesyn.

Men de kommer fra ekstremt patriarkalske kulturer, som er så inngrodd i ryggmargen at de er ikke klar over det selv. 

For meg er det ingen forskjell på dårlig rase-syn og dårlig kvinnesyn. Kjønnsapartheid og rase-apartheid, samme greia.

Norge boikottet Sør-Afrika på grunn av deres apartheid. Norge burde også boikotte land med kjønnsapartheid.

Anonymkode: f424b...1b2

Skrevet

Det er fordi muslimske barn blir indoktrinert til å hate alle familien sier de skal hate på grunn av arhundrer med krangler og uoverenstemmelser, i tillegg til å bli matet med falske fakta under dekke av religion. Det har ikke mye med kuktur å gjøre igrunn. Kun ren og skjær nedarvet og opplært idioti.

Anonymkode: 31c6f...4b4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...