Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hvilket klokkeslett?

Anonymkode: 16097...593

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser i 18-tida, så ca 20?

Skrevet

Spiser 17, så rundt 19.

Anonymkode: 2ba01...1b3

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spiser 17, så rundt 19.

Samme her 😊

Skrevet

Åpnet de før frokost :arwen:
Ronja

Anonymkode: bb0b4...8f9

Skrevet

I dag spiser vi rundt 6 og åpner etter middag. I morgen blir det vel etter frokost...? Eller før? Vet ikke. Samboeren min er irsk og vi feirer vår første jul sammen, og feirer både 24. og 25. så blir gaver i kveld og i morgen tidlig. 

Har ikke barn så blir bare når det passer for oss :P

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser 17, så rundt 19.

Signerer denne. Spiser kl 17:00, og gaveåpning rundt kl 19-20.

Anonymkode: 35ea9...34c

Skrevet

Spiser 17 her også, gaveåpning et par timer senere (når vi er ferdige med å spise, og oppvasken er tatt). 

Da det var yngre barn i familien spiste vi kl 16, bare for å få det litt tidligere.

Anonymkode: 3bea9...584

Skrevet

Etter middag, uansett når middagen er. I mannens familie venter de til etter midnatt.

Skrevet

Vi er bare voksne, så vi spiser ganske sent. Rundt kl. 20.00. 

Gaveåpning sammen med desserten, som nok blir ca. 21.30-22.00. 

Anonymkode: 0b241...2f3

Skrevet

Etter kaffen. Blir gjerne 18-19. Feirer jeg alene drøyer jeg det til 20-21.

Skrevet

Har en 2-åring og vi startet kl 6 i morges med hennes pakker og tok siste rett før leggetid kl 19. Synes det fungerte fint å spre det utover dagen. Da ble hun ikke lei og jublet for hver pakke :)

Anonymkode: b5c84...083

• Liker 1
Skrevet

Åpner gaver i ni-ti-tiden 😊bare voksne.

Anonymkode: 41b30...a79

Skrevet

Spiser vanligvis ved fire eller fem-tiden. 

Småungene ønsker jo selvfølgelig å åpne alle julegavene sine, før de skal legge seg for å sove. 

:nissevink:

Anonymkode: 64d86...705

Gjest making.a.mess
Skrevet
3 timer siden, cleangal skrev:

Etter middag, uansett når middagen er. I mannens familie venter de til etter midnatt.

Det hadde jeg ikke giddet. Det blir jo bare for dumt

Gjest making.a.mess
Skrevet

Mange glemmer at pakkeseansen er mest for barna. De har gledet seg lenge og sittet pent ved bordet lenge. Så å vente med pakkeåpningen til omtrent leggetid syntes jeg er dårlig gjort. 

Skrevet

Ganske kjapt etter middag, når kaffen har kommet på bordet. I år var det rundt 17.00. Vi har små barn og en under ett år på besøk så best å ta det før de blir for trette og grinete. :)

Skrevet

Vanligvis middag klokken 17:00 og åpning av gaver etterpå. Rundt 19-20:00. Det vil si når barna er fra 10 år og opp. Med yngre barn så blir det andre tider :P 
I år så har vi  en toåring, to ettåringer og en nyfødt. Så vi startet klokken 15:00 og åpnet gavene rundt 17:00. De aller yngste dro i 18-19:00 tiden og nå så holder vi på med dessert. Og de eldste barna (6 til 14 år) er på vei ut nå. En liten pust i bakken før snacks og alkoholen kommer på bordet :) 
Vi er også ganske mange, har vært opp til 28 stk. I år var vi 21. Vi bruker å feire lenge også. Har kveldsmat (koldtbord) ved midnatt og er ferdig rundt 2-3 om natten. Noe jeg synes er en fin ting. For de yngste barna drar rundt 18:00. De eldste barna er der til rundt 21:00 og da kommer alkoholen frem. Det er kun de som er over 18 som får være igjen etter klokken 9. Det er ikke fylla altså, men vi liker ikke å drikke med barn til stede. 

Vi har noen tradisjoner med gaver også. Siden vi er så mange. 
Alle barn; mine søsken, søkenbarn og tremeninger og nå deres barn, får morgengave på julaften. Så åpnes alle store gaver før og etter at vi har feiret jul. Altså på julaften men når vi kommer hjem fra selskapet. Dette er noe alle mine søskenbarn og tremenninger har gjort så lenge jeg kan huske. Siden vi er såpass mange så det blir veldig mange gaver. Vi er ikke en familie som gir 1 gave, her er det snakk om opptil og kanskje godt over 20 gaver hver på alle barna. Så det blir ufattelig mye å drasse med frem og tilbake. Også blir det stappfullt under treet. 
I år så hadde vi 7 svartsekker med gavepapir. Om det sier litt om hvor mange gaver det ble i år. Og alle har eller skal åpne flere gaver hjemme.

Kjenner jeg er sliten av alt bråket. Ikke nok med at vi er så mange folk. Men vi har også 4 hunder og en katt løpende rundt. Som vi sier hvert år; Det er bra det er jul bare én gang i året! 

Anonymkode: bc947...7c7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...