Gå til innhold

Polypper og hjerteformet livmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har hatt polypper i livmor og hjerteformet livmor,og hatt problemer med å bli gravid?

Har fjernet polyppene,det var ganske mange.Har ikke blitt gravid etterpå.Kan det ha noe med å gjøre at livmoren er hjerteformet?Eller alder?(er 42)

Anonymkode: e66a4...ce9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo gå til legen, Ts. «Hjerteformet livmor» er en mengde ulike grader av hjerteformet. Ja - den vil gjøre det vanslåkeligere å gå gravid (eller mer presist: vanskeligere å få barn). Men noen grader opererer man jo. Igjen: du må gå til legen og få en status quo og en vei videre. Altså: Hva kan gjøres? Hva bør gjøres? Hva er prognosene? 

Anonymkode: 27ece...4a1

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo gå til legen, Ts. «Hjerteformet livmor» er en mengde ulike grader av hjerteformet. Ja - den vil gjøre det vanslåkeligere å gå gravid (eller mer presist: vanskeligere å få barn). Men noen grader opererer man jo. Igjen: du må gå til legen og få en status quo og en vei videre. Altså: Hva kan gjøres? Hva bør gjøres? Hva er prognosene? 

Anonymkode: 27ece...4a1

Har vært hos legen da jeg fikk henvisning for å operere bort polyppene.Og hadde en slik undersøkelse i forkant der de fylte livmoren med vann for å kunne se bedre, (husker ikke hva den undersøkelsen kalles). Men det var da legen sa at jeg hadde hjerteformet livmor.Hun sa imidlertid ikke noe mer enn det.

Formålet med å fjerne polyppene var hvis jeg ville prøve å bli gravid på den naturlige måten.Det er et par år siden operasjonen nå,men har ikke klart å bli gravid.

Skrevet (endret)

Kvinner er i praksis sterile de siste ti årene før man kommer i overgangsalderen. Dette er et faktum. Dette betyr at om du kommer i overgangsalderen når du er 50 eller f.eks. 52, noe som er helt normalt, er du steril nå pga dette. Dette har jeg lest i mange artikler skrevet av leger eller der leger er intervjuet. Som f.eks. denne.

Jeg kom i overgangsalderen da jeg var 46. Ikke så rart da at jeg ikke klarte å bli gravid med nr to da jeg var 38. Det ble aldri noe barn nr to på oss da, men det var forsåvidt greit  for meg :-)

Det er stor sannsynlighet for at du er steril nå pga du er for gammel.

Endret av Million
Skrevet
31 minutter siden, Million skrev:

Kvinner er i praksis sterile de siste ti årene før man kommer i overgangsalderen. Dette er et faktum. Dette betyr at om du kommer i overgangsalderen når du er 50 eller f.eks. 52, noe som er helt normalt, er du steril nå pga dette. Dette har jeg lest i mange artikler skrevet av leger eller der leger er intervjuet. Som f.eks. denne.

Jeg kom i overgangsalderen da jeg var 46. Ikke så rart da at jeg ikke klarte å bli gravid med nr to da jeg var 38. Det ble aldri noe barn nr to på oss da, men det var forsåvidt greit  for meg :-)

Det er stor sannsynlighet for at du er steril nå pga du er for gammel.

Ja,det er nok det :( 

Fyller 43 neste år,og har egentlig gitt opp. Mannen har fått påvist dårlige svømmere også,men har ikke hatt lyst at vi skal få noe medisinsk hjelp til å bli gravide.Derfor har vi levd etter «det som skjer det skjer» - tankegangen.

ts

Skrevet

Noen flere her som vil komme med innspill?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...