Gå til innhold

Familieproblemer! Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse juletider så kommer det et problem opp. Familie. Jeg trenger noen råd.

Moren min er en flott dame. Flink i jobben sin. Som mor er hun ikke så flink synes jeg. 

For det første så har alle vi barn psykiske problemer i varierende grad. For det andre så er hun manipulerende og baksnakker oss til hverandre. Hun får broren min til å snakke på vegne av henne hvis jeg har vært vanskelig i hennes øyne for eksempel. Hvis det ikke er nok, så ringer hun venninner og henger meg eller de andre ut. Det er jeg og den yngste broren min som blir hengt ut, og en er bare så fantastisk. 

I jula nå så fikk jeg rett og slett nok når broren min kom til meg og spurte hva jeg drev på med og at mamma er lei seg. Jeg reiv opp døra til soverommet og skjelte de ut så ørene flagra og sa til mora mi at nå er du manipulerende og du skaper konflikt som jeg sa, og jeg sa til broren min at han er svak. Jeg trua også med å dra fra familien i jula. Brutalt. Ja. Men dette har jeg vært med på i så mange år at jeg er lei. Mora mi satt og grein. Det er som å bli sladra på. Og det finner jeg meg faen ikke i lenger. 

Hun har oppført seg litt som en mobber mot meg og spesielt han yngste broren min store deler av livet. Sliter med mindreverdighetskompleks. Jeg skammer meg mye.

Jeg tror ikke hun har evne til å se hvordan hun påvirker familien sin. Hun skaper konflikt samtidig som hun ønsker meg som en fortrolig og en venninne virker det som. 

Hun har et enormt følelsesliv og forventer at jeg skal stå i alt, samtidig som hun aldri lar meg være sårbar ovenfor henne. 

Det virker som om alle i familien bare godtar at vi skal late som om mora mi er en god mor?! At hun er så svak at hun ikke kan ta ansvar for sine handlinger. Har levd i fornektelse i mange år..... 

Hva i huleste er det som foregår???!

Anonymkode: cdef2...bce

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg litt igjen, tror det er mange som har slike mødre dessverre. Min er sykelig selvopptatt, har aldri øre for noe annet enn seg og sitt, jobben sin og bedriftene hun har gjennomført. Hun er skrytense og brautende.

Anonymkode: ef778...424

• Liker 3
Skrevet

Så ingenting jeg får gjort noe med? Er på nippet til å hate henne, men er lov det og

• Liker 2
Skrevet

Høres ikke ut som en spesielt flott mor i mine ører. 

Anonymkode: d9f77...fcd

• Liker 3
Skrevet

Hater henne egentlig ;) men hatet lar hun meg ikke ha en gang :/ faren min er den største pushoveren jeg har møtt. 

Skrevet

For å være saklig, så er julen en gang i året. Og julen handler om kristnes tilbedelse av Jesus Kristus, en påminnelse om hans fødsel. For de som ikke tror på Jesus, men allikevel skal i følge tradisjonen innlemmes i julen som handler om Jesus blir rart i seg selv. Men når det gjelder familie problemer så har man rett til å velge egen vei og karriere, og blir man stoppet til å gjøre det, så kan man ta avstand til kilder av problemer. Der iblant familie og mor som i dette tilfellet. Hvorfor være ulykkelig med noen som ikke vil deg godt? Men uansett så kan det virke som det er dypere røtter av problemer som aldri blir gjort noe med, som bare blir dypere og dypere. For å rense i det så handler det om at får gjort det opp uavhengig om det er jul eller om julen handler om Jesus og kristne, så er spørsmålet hvilke grep man vil ta. Ja, det finnes uærlige mennesker, og mange mennesker er slemme i Norge. 

Anonymkode: f9f5e...8d6

Skrevet

Og dette måtte du ta opp i jula?

Du har ikke sagt noe på alle disse åra, men velger altså jula til å dra i gang dette.

Det er ganske mange andre dager i året du kunne ha valgt. Drama i Julas går ut over mange flere enn bare deg og moren din.

Anonymkode: 9a8ca...728

• Liker 3
Skrevet

Her er det søsteren min som er sånn. Dramatiserende personlighetsforstyrrelse, vil jeg tippe?

Anonymkode: 88d58...a00

• Liker 1
Skrevet

Hva er det? 

Skrevet

TS Tror jeg er en person som trives best alene ;)

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På ‎24‎.‎12‎.‎2017 den 13.57, AnonymBruker skrev:

Og dette måtte du ta opp i jula?

Du har ikke sagt noe på alle disse åra, men velger altså jula til å dra i gang dette.

Det er ganske mange andre dager i året du kunne ha valgt. Drama i Julas går ut over mange flere enn bare deg og moren din.

Anonymkode: 9a8ca...728

Det var jo moren og så broren som dro det i gang, ikke TS. Det at de dro i gang drama gjorde at hun fikk nok.

Anonymkode: 96ab1...a10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...