Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #1 Skrevet 2. februar 2005 Vil bare "advare" bruder om hva som venter etter bryllupet... Jeg holder ihvertfall på å bli sprø!!! Det er nå ca et halvt år siden vi giftet oss, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger det hintes til om jeg er gravid. Direkte spørsmål hadde nesten vært det beste for oss, for da kunne vi fortalt dem at vi slett ikke planlegger barn ennå. Så kunne vi vært ferdige med det temaet for en stund. Men neida. De har sikkert sett alle disse reklamene hvor moralen er at man ikke skal spørre par om de "ikke skal ha barn snart...?" Så hver bidige gang vi treffer familie, og det serveres alkohol, gjør alle et stort nummer ut av å spørre om ikke jeg heller vil ha noe uten alkohol? Hvis jeg sier at jeg gjerne tar et glass vin, er det akkurat som de prøver å hjelpe meg å finne på unnskyldninger. Som feks " Er du sikker på at du ikke skal kjøre etterpå?" eller "Vi har te også altså". "Det går helt fint hvis du vil ha noe annet, vi har masse brus". Det er ingen andre i familien de tilbyr te istedenfor vin... Og hvis noen ringer oss en fredag kveld, hvor vi bare skal være hjemme og kose oss med noe god mat, så er de ekstremt interesserte i å høre om vi også skal ha vin eller øl til denne maten? Dette kan jo høres ut som luksusproblemer, og det er det sikkert også, men jeg merker at jeg blir litt kvalm av å tenke på det. Jeg syns ikke det er spesielt festlig at hele familien går rundt og tenker på at vi sikkert svetter og stønner i sengen hver natt.... Alt dette gjør faktisk at jeg får litt avsmak for det å ha sex med mannen min....det føles nesten som hele familien står rundt og ser på. Æsj.
Gjest Melk Skrevet 2. februar 2005 #2 Skrevet 2. februar 2005 Jøss, sånn hadde ikke jeg det, så det er tydeligvis ikke alle som gifter seg som opplevde det slik.
Annie78 Skrevet 2. februar 2005 #4 Skrevet 2. februar 2005 Er vel litt forskjell på familiene også, da... Tror ikke min kommer til å si noe sånt.... Bare svar at dere ikke har tenkt på barn ennå, eller et eller annet sarkastisk, så holder de vel kjeft.....! Jeg hadde blitt så sint!!! :evil:
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 2. februar 2005 #5 Skrevet 2. februar 2005 Jeg ville flettet inn i samtalen med de dette gjelder at: "Joda vi har det kjempefint om dagen. Koser oss alene enda vi, så vi ønsker oss ikke barn på noen år enda.."
Gjest Bellatrix Skrevet 2. februar 2005 #7 Skrevet 2. februar 2005 Tror det er en del som opplever spørsmål om barn, men ikke så ekstremt som trådstarter viser til.
Olifant Skrevet 2. februar 2005 #8 Skrevet 2. februar 2005 Vi har opplevd spørsmål om barn allerede nå, men oppfatter det ikke som mas i det hele tatt, men skjønner jo at det kan bli for mye av det gode. Tror uansett ikke at jeg ville fått noia med tanke på sex fordi jeg følte at familien så på.
Lille smurf Skrevet 3. februar 2005 #9 Skrevet 3. februar 2005 Er du sikker på at de tenker tankene så konkret som du oppfatter de??? Hvis muligheten kom naturlig opp, ville jeg presisert at barn er utelukket forløpig (kanskje tatt lit ekstra'i, også...så slipper dere mas.) Og er det ikke utelukket, så la de heller tro at det er det. Selv blir jeg litt irritert over folk som tror at barn er noe ALLE ønsker seg mer enn noe annet. Noen kan jo faktisk ikke få barn heller, og da er det ekstra sårt om noen maser om det.... Selv kan jeg få, men ønsker det absolutt ikke (nå..hihi,hannemor;), og det er familien klar over, så det er ikke noe mas her i går'n. Og skulle jeg en dag, av en eller annen grunn få lyst på , slipper slipper vi mas da mitt synspunkt er klart for alle.
Coria Skrevet 3. februar 2005 #10 Skrevet 3. februar 2005 Jeg er ikke så overrasket over at en del har det sånn. Det er jo faktisk sånn at mange begynner å prøve med en gang de har giftet seg. Jeg merker jo uansett at det spørsmålet kommer oftere og oftere nå som man blir eldre. Det betyr ikke at jeg synes det er riktig. Det kan jo nettopp hende at folk ikke vil ha barn, eller at de prøver men ikke har fått det til.
Gjest Melk Skrevet 3. februar 2005 #11 Skrevet 3. februar 2005 Jeg tror mange fortsetter å spørre jeg, helt til de får klare svar. Om man ikke vil ha barn enda; hvorfor ikke si det?
Lula Skrevet 3. februar 2005 #12 Skrevet 3. februar 2005 Jeg opplevde ikke dette etter bryllupet! Bare en bekjent av min mann som gnålte om dette med barn. Men han verken ser eller snakker vi særlig ofte med, så det var ikke noe problem. Dessuten er det bare min mann som har kontakt med ham, så det var han som måtte tåle gnålet, mens jeg slapp unna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå