AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #1 Skrevet 24. desember 2017 Hei folkens og en riktig god jul! Et litt kjapt spørsmål angående eksamenskarakterer. Går førsteåret på en linje hvor vi var satt opp på to eksamener. Fikk en B på den første eksamenen, men har ikke fått eksamenssvar på den andre enda. Vi har to emner, hvor det både er eksamen til høst og vår for hvert av emnene. Er det sånn at eksamenskarakterene blir lagt sammen og utgjør et snitt (f.eks B+C+C+D) eller blir det slik at eksamenen fra høst- og vårsemesteret til sammen utgjør en karakter? For eksempel B + C som gir et samlet resultat og C + D som gir et samlet resultat. Anonymkode: 4c9b1...abc
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #2 Skrevet 24. desember 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei folkens og en riktig god jul! Et litt kjapt spørsmål angående eksamenskarakterer. Går førsteåret på en linje hvor vi var satt opp på to eksamener. Fikk en B på den første eksamenen, men har ikke fått eksamenssvar på den andre enda. Vi har to emner, hvor det både er eksamen til høst og vår for hvert av emnene. Er det sånn at eksamenskarakterene blir lagt sammen og utgjør et snitt (f.eks B+C+C+D) eller blir det slik at eksamenen fra høst- og vårsemesteret til sammen utgjør en karakter? For eksempel B + C som gir et samlet resultat og C + D som gir et samlet resultat. Anonymkode: 4c9b1...abc Tror utdanningsinstitusjonen du studerer ved lettere kan svare på dette enn kvinneguiden! Anonymkode: 5432f...b59 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #3 Skrevet 24. desember 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror utdanningsinstitusjonen du studerer ved lettere kan svare på dette enn kvinneguiden! Hehe. Tenkte kanskje det var lagt opp på lik måte på alle (eller de fleste) studier på høgskoler og universiteter. Anonymkode: 4c9b1...abc
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #4 Skrevet 24. desember 2017 Dersom professorene eller studiet ikke har nevnt om sammenslått karakter, så skal det ikke være det. Feks. den ene faget mitt, der det består av portefølje (en skriftlig + muntlig eksamen), så fortalte professoren min tydelig at begge karakterene (i tillegg til hva som veier mest, mitt tilfelle 49% og 51%) blir sammenslått i faget. Resten av faget mitt er individuell fastsatt karakter. Tror da neppe det er vanlig å ha sammenslått karakter for et helt semester eller to semester som utgjør et snitt. Som regel når man får vitnemålet er det da universitetet ditt regner ut snittet utfra alle individuelle karakter (feks. i mitt tilfelle for porteføljen så regner de kun med B som slutt karakter, fordi jeg fikk C i skriftlig og B i muntlig) fra fagene du har hatt gjennom alle årene, og det blir til et snitt. Anonymkode: 39de7...954
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #5 Skrevet 24. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom professorene eller studiet ikke har nevnt om sammenslått karakter, så skal det ikke være det. Feks. den ene faget mitt, der det består av portefølje (en skriftlig + muntlig eksamen), så fortalte professoren min tydelig at begge karakterene (i tillegg til hva som veier mest, mitt tilfelle 49% og 51%) blir sammenslått i faget. Resten av faget mitt er individuell fastsatt karakter. Tror da neppe det er vanlig å ha sammenslått karakter for et helt semester eller to semester som utgjør et snitt. Som regel når man får vitnemålet er det da universitetet ditt regner ut snittet utfra alle individuelle karakter (feks. i mitt tilfelle for porteføljen så regner de kun med B som slutt karakter, fordi jeg fikk C i skriftlig og B i muntlig) fra fagene du har hatt gjennom alle årene, og det blir til et snitt. Anonymkode: 39de7...954 De har vel ikke nevnt noe om det, men kan sikkert eventuelt spørre de over nyttår. Står i hvert fall følgende på StudentWeb sin resultatside; "Deler der samlet resultat ikke er beregnet", noe som fikk meg til å undre litt. Men satser på at det er individuelle karakterer og ikke samlet Tusen takk for svar! Anonymkode: 4c9b1...abc
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #6 Skrevet 24. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: De har vel ikke nevnt noe om det, men kan sikkert eventuelt spørre de over nyttår. Står i hvert fall følgende på StudentWeb sin resultatside; "Deler der samlet resultat ikke er beregnet", noe som fikk meg til å undre litt. Men satser på at det er individuelle karakterer og ikke samlet Tusen takk for svar! Anonymkode: 4c9b1...abc Hvis det står ''Deler der samlet resultat ikke er beregnet'' så skal det bli regnet til en helhet. I følge Felles student system: ''Det er en egen tabell for deler der samlet resultat ikke er beregnet. Det er for at studenten skal se delresultater før det finnes et gyldig resultat på helheten. Tabellen inneholder enkeltstående deler uten informasjon om studiepoeng.'' Ville definitivt ha kontaktet lærestedet ettersom dere ikke har fått noe informasjon i det hele tatt. Anonymkode: 39de7...954
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #7 Skrevet 25. desember 2017 Dersom du har hatt to eller flere eksamener i ett emne skal det slås sammen. Dersom du eksempelvis har hatt to eksamener fordelt på to emner skal det ikke sammenslås. Anonymkode: 86a4c...3de
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #8 Skrevet 25. desember 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis det står ''Deler der samlet resultat ikke er beregnet'' så skal det bli regnet til en helhet. I følge Felles student system: ''Det er en egen tabell for deler der samlet resultat ikke er beregnet. Det er for at studenten skal se delresultater før det finnes et gyldig resultat på helheten. Tabellen inneholder enkeltstående deler uten informasjon om studiepoeng.'' Ville definitivt ha kontaktet lærestedet ettersom dere ikke har fått noe informasjon i det hele tatt. Skal kontakte lærestedet og få det bekreftet. Gir vel kanskje mening at det slås sammen. Tusen takk for svar! Anonymkode: 4c9b1...abc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå