Gå til innhold

Hadde du regel/uregelmessig mens? Ble du raskt/sent gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan din menstruasjon har vært ifht prøving. Hadde du regelmessig mens? Oftere enn normalt? Sjeldnere? Mellomblødninger? 

Og hvor lang tid tok det før du ble gravid?

Anonymkode: 078cb...71b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har litt uregelmessig syklus. Alt mellom 28 og 35 dager er normalt for meg, men som regel ligger den på 30-32 dager. Ingen mellomblødninger, Og mensen varer som regel rundt fire dager. 

De to gangene vi har bestemt oss for å lage barn har vi helgardert oss og hatt sex hver dag fra mensblødning stoppet og frem til forventet mens igjen. Blitt gravid på første forsøk begge ganger. Så litt uregelmessig syklus har ikke vært noen hindring her. 

Anonymkode: eec0a...499

Skrevet

Svært uregelmessig. Jeg beskrev syklusen til gynekolog,og han trodde ikke EL var en del av syklusen pga at jeg beskrev den som svært ustabil. For ett års tid siden hadde jeg lange sykluser, men plutselig kom det to mens "på rad" med bare et par ukers mellomrom. Jeg hadde første PP etter at jeg hadde hatt mens rett etter hverandre. Dette var i april. Ble da gravid på første forsøk. Men umulig å time EL når man har en slik syklus, så da er det sikreste å ha sex hver dag😊

Anonymkode: f41ea...57e

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svært uregelmessig. Jeg beskrev syklusen til gynekolog,og han trodde ikke EL var en del av syklusen pga at jeg beskrev den som svært ustabil. For ett års tid siden hadde jeg lange sykluser, men plutselig kom det to mens "på rad" med bare et par ukers mellomrom. Jeg hadde første PP etter at jeg hadde hatt mens rett etter hverandre. Dette var i april. Ble da gravid på første forsøk. Men umulig å time EL når man har en slik syklus, så da er det sikreste å ha sex hver dag😊

Anonymkode: f41ea...57e

Gikk du til privat gynekolog eller fikk du henvisning? Hva regner du som svært uregelmessige sykluser?

Anonymkode: 397cd...f69

Skrevet (endret)

Har hele livet hatt uregelmessig mens. Sykluser med 30- 50 dagers mellomrom...av og til flere måneder uten mens. Normalvektig, og frisk ellers. Har blitt gravid 3 ganger på første pp 🤑! Desverre endte siste graviditet i MA, så er prøver igjen nå...

Endret av tutta23
Skrevet

Har lange (35-45 dager) sykluser, ikke regelmessige. Ble likevel gravid på første forsøk to ganger, tredjemann tok ca et halvt år (men mistenker at det tok ekstra lang tid pga nylig tatt ut hormonspiral).

Anonymkode: 9618a...8c5

Skrevet

Har aldri brukt hormonell prevensjon og kjenner derfor syklusen min svært godt. Den er ganske regelmessig og det var enkelt å treffe eggløsning.Ble gravid på første forsøk.

Anonymkode: 3961e...171

Skrevet

Uregelmessig syklus på mellom 30-45 dager. Første gang gravid på 4 mnd, deretter 8 mnd men tidlig spontanabort, derettee ikke gravid på et år før første prøverørsforsøk. Alderen skulle ikke tilsi at det ble så mye vanskeligere å bli gravid... 

Best å sjekke etter el med tester. Blei test hos gynekolog etter el dag 20 og de påstod jeg ikke hadde el. Men det hadde jeg jo bare at el ikke kom før dag 23. Det var og den måneden jeg blei gravid (men mista) så jeg vet jeg hadde el selv om gynekologen påstod at jeg ikke hadde det. 

Anonymkode: 08675...e39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...