AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #1 Skrevet 24. desember 2017 Jeg la ut en video som jeg har laget selv med ønske om at alle gode venner, familie og andre kjente en riktig god jul. Så trodde jeg at mitt dumme hode at folk til å sende ønske om en riktig god jul tilbake, men svaret er nei. Det som viser seg er det er bare noen få som har gjort det. Resten har bare trykket liker og det er ganske mange. Jeg hadde satt pris på om i det minste at folk hadde skrevet en god jul tilbake. Jeg trodde folk ville være i det minste høflige, og kunne ønske hver andre god jul. Ja, det er muligens at jeg er gammeldags, men jeg liker å få meldinger i siden for bare trykker liker. Så da blir det vel ikke noen god jul på meg da.... Anonymkode: 318c2...c36
Prelunia Skrevet 24. desember 2017 #2 Skrevet 24. desember 2017 Har folk sluttet å ønske hverandre god jul ansikt til ansikt, med julekort, personlig sms eller telefon sier jeg.. På facebook blir det jo bare en generell "god jul". Jeg føler i hvert fall ikke at det er til meg når noen legger ut statuser på det, og svarer heller ikke på det.. Men, jeg sender derimot folk meldinger, julekort eller ringer de og snakker med de. 22
FrodeF Skrevet 24. desember 2017 #3 Skrevet 24. desember 2017 Folk gir vel F i Facebook. At DU forventet at folk skal sende deg en personlig julehilsen fordi du har lagt ut en video som alle kan se er temmelig egosentrisk. 11
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #4 Skrevet 24. desember 2017 Jeg gidder ikke lenger. Gir kanskje en like. Sender heller en snap til de jeg vil. Er møkkalei av å legge ut ting på Facebook som bare har blitt en reklame- og taggekanal. Anonymkode: 2e5ba...d9e 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #5 Skrevet 24. desember 2017 7 minutter siden, FrodeF skrev: Folk gir vel F i Facebook. At DU forventet at folk skal sende deg en personlig julehilsen fordi du har lagt ut en video som alle kan se er temmelig egosentrisk. Jeg tror du har missforsått. Det handler bare å skrive GOD JUL og ikke mer enn det... Anonymkode: b7fd1...b69
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #6 Skrevet 24. desember 2017 18 minutter siden, Prelunia skrev: Har folk sluttet å ønske hverandre god jul ansikt til ansikt, med julekort, personlig sms eller telefon sier jeg.. På facebook blir det jo bare en generell "god jul". Jeg føler i hvert fall ikke at det er til meg når noen legger ut statuser på det, og svarer heller ikke på det.. Men, jeg sender derimot folk meldinger, julekort eller ringer de og snakker med de. Jeg er enig. Offentlig på facebook tar jeg veldig lite personlig. Jeg kan godt trykke liker men ingenting annet enn det, da tar jeg det på melding eller telefon om jeg ikke ser dem. Anonymkode: aaf1a...071 5
Måbarefåsiat... Skrevet 24. desember 2017 #7 Skrevet 24. desember 2017 Facebook er virkelig ikke en personlig julehilsen. Hvis du føler det er uhøflig å ikke svare på det, er det noe misforstått. Jeg savner julekort jeg. 8
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #8 Skrevet 24. desember 2017 Har også lagt ut et bilde og "Ønsker alle god jul" er et par som har sagt god jul tilbake og mange har likt, men helt ærlig bryr deg meg ett vist sted. Jeg har ønsket folk god jul for å jeg virkelig ønsker folk det. Om de ikke sier det tilbake bryr meg fint lite faktisk. De menneskene som betyr noe sier det til meg når jeg møter på de. Sånn som familie og nære venner. Kolleger og ymse bekjente fra skolen betyr igrunn ikke så mye. Anonymkode: 92229...eb5 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #9 Skrevet 24. desember 2017 Svarer ikke på det, er så teit å legge ut! Fullstendig upersonlig. Scroller fint forbi. Sier heller god jul face to face. Anonymkode: 5a6fa...528 2
Minlillesky Skrevet 24. desember 2017 #10 Skrevet 24. desember 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg la ut en video som jeg har laget selv med ønske om at alle gode venner, familie og andre kjente en riktig god jul. Så trodde jeg at mitt dumme hode at folk til å sende ønske om en riktig god jul tilbake, men svaret er nei. Det som viser seg er det er bare noen få som har gjort det. Resten har bare trykket liker og det er ganske mange. Jeg hadde satt pris på om i det minste at folk hadde skrevet en god jul tilbake. Jeg trodde folk ville være i det minste høflige, og kunne ønske hver andre god jul. Ja, det er muligens at jeg er gammeldags, men jeg liker å få meldinger i siden for bare trykker liker. Så da blir det vel ikke noen god jul på meg da.... Anonymkode: 318c2...c36 Hva med å heller sende julekort med personlig hilsen? Jeg sender julekort hvert år med en koselig hilsen til hver av dem jeg sender til. Tar ikke lang tid å ta fine julebilder, bestille dem og skrive, sende videre. En koselig aktivitet, og alle som mottar blir så glade. God jul og gratulasjoner på facebook er ikke personlig og ikke noe jeg bruker tid på å svare på. Ring, eller send kort. Da får en svar tilbake 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #11 Skrevet 24. desember 2017 Dere som sender kort: husk å ha fokus på mottaker og ønske om at de får en god jul, heller enn å skrive to sider skrytebrev om de fantastiske barna deres og hva de har oppnådd. Det er så latterlig. Meg meg meg! Anonymkode: 2e5ba...d9e 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #12 Skrevet 24. desember 2017 Send sms til de du faktisk bryr deg om. Anonymkode: f0151...f6d 1
Bag Skrevet 24. desember 2017 #13 Skrevet 24. desember 2017 Før var standarden at man skrev God Jul og Godt Nyttår! på julekort som man sendte igjennom posten. På grunn av dette var det redusert porto på kort som besto av fem ord eller mindre. I dag er det er komplisert. Noen sender lange standard julebrev, noen julekort, noen sms, noen epost, noen på facebook, snapchat, messanger, LinkedIn etc. Noen blir fornærmet fordi andre ikke velger akkurat det de selv velger. Ikke enkelt. (Av og til var ting enklere i gamle dager.) 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #14 Skrevet 24. desember 2017 Jeg sender melding til de jeg bryr meg om, skriver ikke noe på fb. Hvis julen din er ødelagt pga facebook bør du kanskje vurdere å logge av? Anonymkode: 7b792...999 4
Anneline80 Skrevet 24. desember 2017 #15 Skrevet 24. desember 2017 Hender jeg kommenterer eller liker på juleinnlegg, men ikke av typen «God jul til alle mine Facebook-venner». Sender julekort, ringer eller skriver en og annen sms, eller gratulerer på snap eller via messenger.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #16 Skrevet 24. desember 2017 Jeg hadde aldri blitt ferdig med å skrive om jeg skulle svart på ALLE god jul statusene. Jeg forventer heller ikke at folk skriver det til meg på min status. Syns du er en smule hårsår Anonymkode: 3c88a...1ed 3
-stina Skrevet 24. desember 2017 #17 Skrevet 24. desember 2017 Nå er det jo vanvittig mange som legger ut generelle julehilsener på fb. Jeg gidder ikke skrive god jul hundre ganger og det blir feil å svare noen og ikke andre. Så da nøyer jeg meg med å trykke liker. 1
Sirah Skrevet 24. desember 2017 #18 Skrevet 24. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde aldri blitt ferdig med å skrive om jeg skulle svart på ALLE god jul statusene. Jeg forventer heller ikke at folk skriver det til meg på min status. Syns du er en smule hårsår Anonymkode: 3c88a...1ed Akkurat dette skulle jeg også skrive. Skulle jeg skrevet God jul til absolutt alle som har lagt ut noe på facebook hadde jeg ikke fått med meg hverken tre nøtter til askepott, ribba eller sølvguttene. Derfor trykker jeg "liker" og skriver god jul på noen av dem. Hvilken som får kommentar er egentlig litt random. Har lagt ut god jul status selv. Mange har likt og noen har kommentert. Det er helt ok. Det er JEG som ønsker folk en god jul, jeg krever ikke at alle mine ørtiførti venner skal ta seg tid til å svare. De har lagt ut statuser selv, det får holde. 2
Maleficenta Skrevet 24. desember 2017 #19 Skrevet 24. desember 2017 Jeg har lika eller gitt hjerte. Blir så sykt mange å si god jul til da det er mange som legger ut sånn felles god jul mld på fb. Gidder ikke svare alle 3
Gjest Sisti Skrevet 24. desember 2017 #20 Skrevet 24. desember 2017 For å si det slik, hvorfor skal jeg personlig skrive god jul til deg når du ikke har skrevet personlig til meg, men bare lagt ut en felles status? Blir ikke det rart å forvente mer av andre enn av deg selv? Jeg sender snap, melding, ringer eller lignende til de nærmeste jeg vil si god jul til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå