AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #1 Skrevet 24. desember 2017 Vet ikke om dette passer seg her og om jeg hat valgt rett katagori å sette det under. Men var på tinder date for en stund siden med noen jeg hadde snakket med en stund. Etterhvert fant vi ut at vi skulle se en film, istedenfor å kjøre rundt (ikke så mye å finne på her). Hadde sagt til han flere ganger at jeg ikke har sex på første date. Etterhvert begynte han å prøve å fingre meg, sa nei å tok hånden hans bort flere ganger. Det begynte å bli seint og jeg trudde at han hadde skjønt det. Våknet til at han fingret meg, han stakk også en finger inn. Sa nei flere ganger. Jeg burde vel egentlig ha kastet han ut etter første gang han prøvde det. Vet ikke om jeg har meg selv å skylde på eller om jeg burde snakke med noen om det.. Anonymkode: 2068b...e1c
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #2 Skrevet 24. desember 2017 Det kalles voldtekt og du bør snakke med noen om det. Anonymkode: 3a782...b34 4
bortebra Skrevet 24. desember 2017 #3 Skrevet 24. desember 2017 Du vet hvis han hadde fingre inni deg mot ditt samtykke/du sov og var ute av stand til å motsette deg, så er det er overgrep. Det er forbudt ved lov. Og det er ikke din skyld. Du kan kontakte Dixi ressurssterke for overgrepsutsatte. Det er et lavterskeltilbud. 5
saltyliquorice Skrevet 24. desember 2017 #4 Skrevet 24. desember 2017 Du sa klart ifra, han gjorde det likevel = overgrep. Anmeld han asap! 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #5 Skrevet 24. desember 2017 Synes du skal anmelde det... Det er et overgrep. Fy hvis noen hadde gjort det med meg så hadde jeg vridd pungen på vedkommende og kastet han naken ut i kulda. Hva slags folk gjør sånt ? Bare forsyner seg av andre. Anonymkode: 7cdb4...927 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #6 Skrevet 24. desember 2017 Men er det ikke litt seint å anmelde det? Anonymkode: 2068b...e1c
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #7 Skrevet 24. desember 2017 Trolletråd midt på natten? Anonymkode: 9683f...a9f
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #8 Skrevet 24. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trolletråd midt på natten? Anonymkode: 9683f...a9f Er ikke en trolletråd. Trenger noen råd om hva jeg skal gjøre, vet ikke om jeg burde snakke med noen om dette eller ikke. Aner ikke hva jeg skal gjøre Anonymkode: 2068b...e1c
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #9 Skrevet 24. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Trolletråd midt på natten? Anonymkode: 9683f...a9f Har du mistet et par hjerneceller, eller har du fått noen mindre ved fødsel? Synes virkelig du er drøy i din påstand. Hvordan kan du tolke dette som en trolletråd? Tror TS tenker lenger enn å kunne trolle om slikt. Er vel heller slik at hun ba om råd, fordi er ikke alle voldektsofre som vet om det de har blitt utsatt for er voldtekt eller ikke. Hun trenger noen å prate om det som skjedde, og det er forståelig nok. TS: Du bør ta kontakt med DIXIRessurssterke for overgrepsutsatte eller fastlegen din. Da kan du få god hjelp videre. Husk på at det er ikke din skyld. Anonymkode: c4cb3...fd4 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #10 Skrevet 24. desember 2017 Spørsmålet burde vel ikke være om det kan kategoriseres under definisjonene "Voldtekt" eller "Ikke voldtekt", men heller hva TS føler om situasjonen. Det er jo forskjellige alvorlighetsgrader og forskjellig hvor preget man blir. Man kan gjerne utsettes for noe som er "over streken" uten at situasjonen egentlig oppfattes som noe truende eller skremmende, og motsatt kan man havne i situasjoner man selv føler er ubehagelige eller truende uten at motparten har gjort noe ulovlig eller ment at en skulle føle det slik. Likevel kan noen kanskje ha behov for å få hjelp. Jeg skal ikke snakke for TS, men jeg ville nok heller ha opplevd situasjonen som mer flau og irriterende, enn truende og skremmende. Det er også forskjell på om en kjæreste man har vært sammen med i årevis unntaksvis gjør en liten mindre alvorlig "glipp" én gang som per def kan kategoriseres som "overgrep", og på det å bli dradd ufrivillig inn i en bakgård og voldtatt med kniven på strupen av en fremmed somalier som gir deg virkelig dødsangst. Ting er ikke svart-hvitt, det må brukes litt skjønn. Noe denne #metoo-kampanjen helt har glemt. Der er det bare "VOLDTEKT!!!" og "Ikke voldtekt" som to gyldige alternativer, og det differensieres ikke på alvorlighetsgrad. De mer bagatellmessige sakene får mer fokus enn de mer alvorlige. Hva er mest skremmende, og hva vil man huske mest av: 1. Noen tar ikke et nei, tar deg på et intimt sted du ikke vil, men bruker ingen fysisk makt. 2. Man er ute og går alene på et mørkt sted og møter plutselig på en "skummel" fyr der man selv føler et ubehag og blir engstelig fordi man ikke vet hva intensjonen til denne personen er, og denne personen blir hengende en stund der man selv ikke tør å be fyren om å dra pga man er engstelig og redd for at det skal skje noe. Men til slutt forsvinner fyren uten at han har gjort deg noe, eller har noe intensjon om å gjøre deg noe. Jeg ville nok husket situasjon 2 best og følt den som mest truende. Hvis TS føler at hun trenger hjelp, bør hun oppsøke hjelp, uavhengig av hvor grovt overgrep det er, eller om det kan kategoriseres som overgrep (noe det sikkert kan). Anonymkode: eface...8c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå