Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Stemmer det at bedrifter har arbeidskontrakter klart på kontoret?

Hørte om en privatfirma som hadde slike kontrakter klart på kontoret. Og at man måtte ha kontrakt før man startet i jobb. Jeg har hørt at kontrakter kan ta tid før man får, pga det koster penger med ansettelse eller noe, (og må sikkert bli godkjent(?))) husker ikke helt hva jeg fikk beskjed om men var noe i den duren. 

Jeg har hørt av sjefen det tar noen dager og opp til en mnd før man kan få kontrakt. (Jeg fikk min etter 1-2 uker. 

Anonymkode: 52abc...850

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klo: 

Du får (vel og merke i et seriøst firma) kontrakten signert sjefen i posten til signatur når du takker ja. Så returnerer du den med din signatur. Alternativt signerer dere sammen en dag du er innom før du starter i firmaet. 

Dersom du alt har en jobb og blir tilbudt en ny er det kutyme å aldri (under noen omstendighet) si opp sin gamle jobb uten å ha signert kontrakt i den nye. Altså signeres kontrakt 3 mnd før du starter i jobben, i de fleste tilfeller.

Folk i strøjobb-segmentet er mindre nøye. Men dersom alle setter ned foten så blir også slike firma tvunget til å ta seg på tak.

Anonymkode: 67208...cbd

Skrevet

Jeg har vært i prasisk. Så hadde kontrakt på prasisk til f eks 12 november. Og fikk vite 12 november at jeg fikk jobb der. Men da kom ikke kontrakta før 1-2 uker etterpå. Han kunne vel ikke ha hatt kontrakta klart fordi da ville vel det blitt tatt som utnytting av gratis arbeid?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:klo: 

Du får (vel og merke i et seriøst firma) kontrakten signert sjefen i posten til signatur når du takker ja. Så returnerer du den med din signatur. Alternativt signerer dere sammen en dag du er innom før du starter i firmaet. 

Dersom du alt har en jobb og blir tilbudt en ny er det kutyme å aldri (under noen omstendighet) si opp sin gamle jobb uten å ha signert kontrakt i den nye. Altså signeres kontrakt 3 mnd før du starter i jobben, i de fleste tilfeller.

Folk i strøjobb-segmentet er mindre nøye. Men dersom alle setter ned foten så blir også slike firma tvunget til å ta seg på tak.

Anonymkode: 67208...cbd

Ja men om de har det KLART liggende på kontoret tilfelle om de skal ansette noen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...