AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #1 Skrevet 23. desember 2017 Ja, hvordan gjør man det? Jeg har ikke barn, som jeg har skjønt gjør det enklere å komme i kontakt med andre. (Ikke hund heller, hehe...). Det å ha noe til felles er jo en god start, men hvordan inviterer man til noe mer enn bare å møtes på den faste aktiviteten? De fleste har så travle liv, og i min alder (40-ish) har "alle" barn/familie de må bruke tiden sin på. Jeg ønsker meg så veldig gode, nære venner! Anonymkode: cd310...8d3 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #2 Skrevet 24. desember 2017 Spørre noen om de vil ta en kaffe Anonymkode: 7144b...e22 2
Ambador Skrevet 24. desember 2017 #3 Skrevet 24. desember 2017 Tør å invitere andre på kaffe, middag, konsert etc. Finn ut hva personen liker, og inviter dem med på dette 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #4 Skrevet 24. desember 2017 Problemet er at du må holde ut med de i en 10-30-20 år. Og da kan det være lett å få helt feile folk på seg. Anonymkode: 6a952...a63
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #5 Skrevet 24. desember 2017 Ja, kanskje det er så enkelt som å be noen på kaffe? 😊 Det verste er å få et nei. Prøver jeg da igjen? Jeg må innrømme at jeg er litt var på dette. Mulig jeg "diskriminerer" mødre litt, fordi jeg ikke har barn selv og mine andre venninner som er mødre ofte har lite annet å snakke om enn barna sine, som jeg forøvrig er svært glade i, men jeg trenger noe mer. Jeg får bare mote meg opp! Anonymkode: cd310...8d3 1
Pipaluk Skrevet 24. desember 2017 #6 Skrevet 24. desember 2017 Meld deg inn i en frivillig organisasjon. Mange gjør det fordi de føler seg ensomme og sjansen er veldig stor for at du møter hjertevarme mennesker som bryr seg om andre. Jeg gjorde det og fikk ny venninne og ny venninnegjeng. Et fantastisk sammentreff! 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #7 Skrevet 24. desember 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Spørre noen om de vil ta en kaffe Anonymkode: 7144b...e22 Hvem skal man spørre? Fremmede folk på Rema, liksom? Anonymkode: 00ef6...90f 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #8 Skrevet 24. desember 2017 Venner kommer av seg selv. Det kan være kolegaer, folk som har samme hobby som deg og dere er i en forening osv. osv. Har du ikke noe slik kontakt med kolegaene dine? Anonymkode: 53f32...0d3 1
wintergirl Skrevet 24. desember 2017 #9 Skrevet 24. desember 2017 Hvor er du fra Ts? Og hva ser du etter hos venner?
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #10 Skrevet 25. desember 2017 22 timer siden, wintergirl skrev: Hvor er du fra Ts? Og hva ser du etter hos venner? Trondheim. Jeg vil gjerne ha en venn som jeg kan gjøre ting sammen med (konserter, cafe, gå tur m.m) og en som kan utfordre meg intellektuelt. Diskutere, lure på ting sammen, løse verdensproblemer med over noen glass vin. En jeg kan snakke fortrolig og le av dårlige vitser med. Jeg har ikke stort behov for å være veldig aktiv, men vil utfordres i tankesett og drodle/dele tanker. Anonymkode: cd310...8d3 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #11 Skrevet 25. desember 2017 Det må være en person som er åpen for at ting ikke er på en bestemt måte, og som har respekt for at man er forskjellige. Samtidig må hn være interessert i hvorfor andre tenker annerledes. Nysgjerrig, vitebegjærlig. Gjerne kunnskapsrik, men samtidig ikke få meg til å føle meg dum. Mye som skrives som "må" her, men det er mer et ønske om å treffe en slik person. 😊 Anonymkode: cd310...8d3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #12 Skrevet 25. desember 2017 Jeg hadde meldt meg inn i noe frivillig. Dyrevern/ natteravn/ fattighus, besøksvenn rødekors etc. For å invitere oå kaffe må man kjenne hverandre litt, ellers er det kleint. Hadde ikke takket ja til det av en fremmed. Anonymkode: b8454...aca 1
penny_ Skrevet 25. desember 2017 #13 Skrevet 25. desember 2017 På den aktiviteten jeg er med på, så hender det at noen spør om vi (alle sammen) skal ta en øl eller en matbit sammen. Så langt har det ikke blitt noe nærmere vennskap ut av dette for meg, men har ikke prøvd så hardt heller Du kan jo gjøre dette enten når dere møtes eller på Facebook hvis dere har en gruppe der. 1
Uni Skrevet 25. desember 2017 #14 Skrevet 25. desember 2017 Selv har jeg brukt Meetup til å finne miljøer med interessante aktiviteter og nye miljøer som er åpne for nye. Det er ikke alltid man føler seg hjemme i de miljøene man prøver ut, men da prøver man noe annet. Jeg har ikke funnet nye nære venner ennå, men gjennom Meetup fant jeg et miljø med en del relativt likesinnede og hyggelige mennesker, et sted hvor jeg også kan henge og drive med diverse hobbyting. Dette er dog i Oslo. 1
QQbaby Skrevet 25. desember 2017 #15 Skrevet 25. desember 2017 Nå er det ikke slik at alle er ment til å ha venner. Noen må være ensomme slik at det blir lettere for oss andre å verdsette det vi har. Sånn sett har man jo en gave som setter ting i perspektiv for andre om man ikke har noen venner
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #16 Skrevet 25. desember 2017 12 minutter siden, Uni skrev: Selv har jeg brukt Meetup til å finne miljøer med interessante aktiviteter og nye miljøer som er åpne for nye. Det er ikke alltid man føler seg hjemme i de miljøene man prøver ut, men da prøver man noe annet. Jeg har ikke funnet nye nære venner ennå, men gjennom Meetup fant jeg et miljø med en del relativt likesinnede og hyggelige mennesker, et sted hvor jeg også kan henge og drive med diverse hobbyting. Dette er dog i Oslo. Meetup skal sjekkes ut. 😊 Anonymkode: cd310...8d3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #17 Skrevet 25. desember 2017 Frivillighet og felles middag er gode tips. Jeg får prøve å ta mer initiativ til fellestreff og se om jeg finner noen jeg klikker med da. Anonymkode: cd310...8d3 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #18 Skrevet 25. desember 2017 Jeg ble med en venninne av en venninne på quiz, hadde møtt henne 2 ganger før. Etter det begynte jeg bli med fast på quiz, og nå er en av de andre jentene fra laget blitt en skikkelig god bestevenninne. Ellers har jeg fått flere bekjente etter jeg meldte meg inn i en frivillig organisasjon, som jeg ser for meg kan bli gode venner med tiden! Jeg flyttet til ny by for to år siden, hvor jeg ikke kjente noen, og kom på ett arbeidssted hvor det ikke var noe mulighet for sosial omgang utenom jobb. Anonymkode: 0ea8c...a53 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #19 Skrevet 25. desember 2017 36 minutter siden, QQbaby skrev: Nå er det ikke slik at alle er ment til å ha venner. Noen må være ensomme slik at det blir lettere for oss andre å verdsette det vi har. Sånn sett har man jo en gave som setter ting i perspektiv for andre om man ikke har noen venner Skal dette liksom få ensomme til å føle seg bedre??? Anonymkode: 9f6e8...2a3 7
wintergirl Skrevet 25. desember 2017 #20 Skrevet 25. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Trondheim. Jeg vil gjerne ha en venn som jeg kan gjøre ting sammen med (konserter, cafe, gå tur m.m) og en som kan utfordre meg intellektuelt. Diskutere, lure på ting sammen, løse verdensproblemer med over noen glass vin. En jeg kan snakke fortrolig og le av dårlige vitser med. Jeg har ikke stort behov for å være veldig aktiv, men vil utfordres i tankesett og drodle/dele tanker. Anonymkode: cd310...8d3 Høres bra ut alt sammen 😊 Har du prøvd å lagt inn en annonse? Hadde vært gøy å få flere venninner, men du bor langt opp i Trondheim.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå