Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er jeg veldig lei meg...Satt på skolen idag ved siden av kjæresten min. Vi studerer begge to i samme klasse og har vært sammen i litt over 2 år. Det er ingen som vet at vi er sammen. Ikke et kyss eller et kjærlig fra ham når vi er på skolen...Jeg føler meg oversett og fremmedgjort av ham. Han ser ikke på meg som en kjæreste og behandler meg deretter. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til ham mer.

Når han er hjemme hos meg, er han annerledes. Da er han virkelig den mannen jeg falt for: Kjærlig, omtenksom, og god. Sier at jeg er det beste som har hendt ham og at han elsker meg veldig høyt.

I det siste har vi begge hatt mye å gjøre med skolearbeid, og tilbringer ikke så mye tid sammen ellers enn på skolen. Da føler jeg virkelig at jeg ikke har noen kjæreste. Jeg kjenner ham rett og slett ikke igjen som person. Så kald, og reservert.

Har prøvd å snakke om dette med ham flere ganger. Er så lei av å føle meg avvist og usynlig for ham når vi er ute. Han svarer bare at det er sånn han er. Hva skal jeg gjøre med det? Jeg er jo glad i ham og elsker ham når han er "seg selv", hvis dere skjønner.

Har vært såret pga dette så mange ganger og har ofte vurdert om å gjøre det slutt. Er det en god grunn å avslutte noe så fint pga av dette? Er jeg bare for kravstor når jeg vil ha litt oppmerksomhet utenom privaten? Sitter bare her og føler meg tom :cry:

takker for alle råd og tanker...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Vet ikke hvorfor han oppfører seg sånn, virker veldig umodent da. Jeg tror kanskje ikke han er helt klar for et skikkelig forhold?? Skjønt, dere har jo vært sammen en god stund. Har det alltid vært slik? Hvis det fortsetter sånn kommer du til å bli veldig sliten av å bruke mye energi på å irritere deg over dette. Jeg tror han trenger å vokse opp litt, få et mer voksent syn på ting og kvitte seg med noen vrangforestillinger. Men på den andre siden, kanskje det er bare slik han er. Det er du som må finne ut om du orker å leve med det. Du skriver han er kjærlig, omtenksom og god,det er det mange andre som er også. Så tenk deg om og konfronter ham med det (igjen). Ikke meningen å virke så negativ, bare mine objektive tanker... Lykke til iallfall!

Skrevet

Har vært såret pga dette så mange ganger og har ofte vurdert om å gjøre det slutt. Er det en god grunn å avslutte noe så fint pga av dette? Er jeg bare for kravstor når jeg vil ha litt oppmerksomhet utenom privaten?

Kan nok ikke si deg hva du skal gjøre, for det vet bare du selv. Hva med å prøve å sette opp plusser og minuser i forholdet, bare til eget bruk? Så kanskje du ser klarere om frustrasjonene pga. han ikke viser sine følelser for deg "offentlig" er så store at de oppveier det gode dere ser ut til å ha sammen i privaten? Noen mennesker liker rett og slett ikke å vise følelser "offentlig" så hvis kjæresten din er av den typen tror jeg det er lite du kan gjøre med det.

På den annen side, er det noe dere kan gjøre sammen utenom skolen? Skjønner godt at du føler deg tilsidesatt hvis dere omtrent bare ses på skolen for tiden. Kan dere rydde plass til hverandre en kveld eller to i uka i det minste? Så slipper han å vise følelser ute og du "får" noen følelser, hvis du skjønner hva jeg mener.... :-?

Skrevet

Gjelder dette bare på skolen, eller også i andre sammenhenger? Er det noen grunn til at dere skulle holde det hemmelig på skolen? Er det noen i klassen deres som vet at dere er sammen?

Gjest Anonymous
Skrevet
Gjelder dette bare på skolen' date=' eller også i andre sammenhenger? Er det noen grunn til at dere skulle holde det hemmelig på skolen? Er det noen i klassen deres som vet at dere er sammen?[/quote']

Takk for svar fra alle så langt.

Dette gjelder også i andre sammenhenger, ikke bare på skolen. Han behandler meg som en venn, enkelte ganger som en fremmed, uansett hvor vi er når vi er ute. Det er som om han ikke vil la seg kjenne ved meg, og det er helt ubegripelig for meg når jeg skal være hans såkalte kjæreste.

Ingen i klassen vet vi er sammen. Jeg har ikke brydd meg om å "spre" det rundt til alle heller av hensyn til ham. Det er ikke det som er poenget. Jeg vil bare vite at han ikke skammer seg over meg, og er glad i meg uansett hvor vi er. Jeg tør ikke en gang gi ham en klem av frykt for at jeg skal gjøre ham flau, selv om jeg så gjerne vil vise ham at jeg elsker ham.

Det er mye godt i forholdet vårt, men det faktum at jeg stadig blir såret pga denne merkelige oppførselen hans tærer på meg. Det enkleste ville trolig vært å la ham gå...men jeg elsker ham, og vil ikke gi ham opp. Kanskje kjærligheten ikke er nok i dette tilfellet... :-(

Skrevet

Det høres nærmest ut som om han holder deg som sin hemmelig elskerinne - no pun intended!

Har han noe argument for at det skal være sånn? Hva sier han f.eks. hvis du spør om det er greit at du kysser ham midt i skolegården? Eller hva skjer hvis du bare gjør det?

Og har dere aldri klassefester?

Gjest Coolaid
Skrevet

Kanskje dere to har litt forskjeldige oppfatninger om hva dette forholdet skal inneholde?. Det er ikke sikkert at komunikasjonen er den aller beste mellom dere to. Helt klart at dere ikke møter hverandres behov. Det eneste som hjelper er å snakke om hva dere vil ha ut av forholdet, så kanskje dere blir enig, eller kanskje det er best at dere avslutter? Men ut i fra det du skriver virker han ikke så veldig mottakelig på snakke om dette, kanskje det betyr at han ikke er så veldig mye å satse på? Klare dere ikke å snakke sammen blir det meste sikkert deretter.......

Gjest Gjest...
Skrevet

Jeg vil ikke skremme deg på noen måte, men for meg virker det som om han holder deg på gress mens han egentlig er på utkikk etter noe nytt. Han har deg kanskje som backup og er sammen med deg til han finner noe nytt, og dermed må det jo ikke komme ut at han faktisk er opptatt.

Går han mye på byen alene? Har han venner du ikke får treffe? I så fall kan denne tolkningen av situasjonen ikke være så veldig langt fra sannheten.

Tror nok du skal ta en alvorlig prat med kjæresten din, og eventuelt sette hardt mot hardt. Enten er dere kjærester i det offentlige også, ellers er dere ikke kjærester i det hele tatt.

Gjest Anonymous
Skrevet

:o Jeg stiller et stort spørsmåltegn på hvorfor dere ikke har fortalt noen at dere er sammen, og så etter to år da. Da er det på tide å gjøre noe med det.

Kanskje det er derfor han virker så avisende mot deg?

:hår: Herlighet.

Skrevet

Trist å høre..

Og sånn har det vert i 2 år? Og alt han kan si er at det er sånn han er??

Ser ut som han ikke er klar for å binde seg.

Ser ut som han vil at andre jenter skal se han er singel, siden han ikke vil at noen skal vite...

Jeg hadde ALDRI i livet tolerert dette!

Du fortjener en som er stolt av deg, og vil fortelle hele verden at du er hans store kjærlighet.

En som vil du skal bli kjent med kompisene hans, og familien hans.

At det har blitt holdt hemmelig i 2 år.. sykt!

Skrevet

Her er to sitater fra hoved innlegget:

....Det er ingen som vet at vi er sammen......

Han ser ikke på meg som en kjæreste og behandler meg deretter.....

Er dere virkelig sammen? Eller er det noe du ønsker at dere skal være?

Kanskje han bare ser på dere som to gode venner, og at du legger litt mer i det enn ham?

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

det virker ikke som om dette er det du vil ha.

ER dere sammen, har dere sex, er dere og besöker familien til hverandre sammen? Eller er dere bare venner? gode venner -og du er en han setter pris på -som venn. ?

Finns det noen som forklarer at dere virkleig er kjärester? er det dette som er kjäreste for deg?

Er det i såfall nok for DEG. Hva vil du?

Skaff deg litt skjerpings og respekt for deg selv.

Gjest Meg igjen
Skrevet
Her er to sitater fra hoved innlegget:

Er dere virkelig sammen? Eller er det noe du ønsker at dere skal være?

Kanskje han bare ser på dere som to gode venner, og at du legger litt mer i det enn ham?

Jo, vi er kjærester...men jeg føler bare at han ikke behandler meg som en kjæreste når vi er ute blant andre mennesker. Har snakket med ham om dette mange ganger...enten er jeg kjæresten hans uansett hvor vi er eller så kan vi likesågodt gjøre det slutt.

Han blir helt fortvilet og sier at han ikke vil miste meg og at han elsker osv. Han er helt vidunderlig når vi er alene, men veldig annerledes på skolen og ute blant andre ellers. Hver gang jeg prøver å gi ham litt oppmerksomhet føler jeg meg litt avvist og han blir kanskje brydd. Han mener at han vil konsentrere seg om faget når han er på skolen. Det er jo forståelig!...føler meg bare utrolig tåpelig noen ganger. Han sier iallefall at han skal skjerpe seg, men han er ikke vant til å være sånn kjærlig når han er ute. Det har visst vært slik med hans ekser også...Så kanskje jeg skal tro ham når han sier at det er bare sånn han er... :o

Jeg vet at jeg har latt det gå altfor lang tid.... Jo lenger tid det går, jo vanskeligere blir det å gjøre det slutt når man knytter dypere bånd med en annen person.

Skrevet

Syns du burde sette hardt mot hardt jeg. Forlange at enten så er dere sammen, ute og hjemme, eller så er dere ikke.

Skrevet

Tråden er ryddet. Remyline Moderator

Gjest Meg igjen
Skrevet
Syns du burde sette hardt mot hardt jeg. Forlange at enten så er dere sammen' date=' ute og hjemme, eller så er dere ikke.[/quote']

Ja, du har nok helt rett i det, Annie. Må få orden på dette her før jeg blir gal. Når det attpåtil har gått så lang tid er det ingen vits i å håpe at han kommer til å forandre seg. Skal snakke med ham ikveld når jeg ser ham og gi ham ultimatumet. Gruer meg forferdelig, men er vel nødt til å gjøre det for å få ro i sjelen. Håper bare det går bra :-?

Tusen takk for alle svar!

Skrevet

Dette hørtes :o ut...

Hadde også satt hardt mot hardt. Lykke til :)

Skrevet
Tråden er ryddet. Remyline Moderator

ok mamma.. bra du passer på..

Skrevet

Heisann!

Min sambo liker ikke å kjæle og kose i tide og utide i offentlighet. Han synes ikke det passer seg. Det gjør ikke meg noe, sålenge han viser at han er glad i meg og bryr seg om meg til andre tider og på andre steder.

Men hvorfor holder dere det hemmelig? Trenger ikke å kose og kjæle hele tiden, da blir det fort kjedelig, men dere kan vel si til folk at dere er sammen?????????? Dere har jo vært sammen i TO ÅR!!!!!!!!!! Du sier du ikke vil spre det pga HAM???? Nei, dette synes jeg hørtes veldig mistenksomt ut!!!!!!!!!!!!!!! Selv hadde jeg aldri godtatt å vært hemmelig kjæreste med noen i TO ÅR! (Ikke to måneder for den saks skyld...)

Håper det ordner seg for deg!

Hilsen CeeCee!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...