AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #1 Skrevet 23. desember 2017 HEi. Må først si at dette ikke er et trolleinnlegg. Jeg har flere ganger stjele fra matvarebutikker. Sånn cirka 15 forskjellige butikker. Har gjort dette i flere måneder men med lang tids mellomrom. Når jeg går inn merker jeg nå at flere i butikken skikker rart på meg, at de følger med. Jeg kjøper jo også mange ganger, jeg stjeler ikke alltid. Så hvordan fu gerer dette? Er det fordi de i etterkant har sett igjennom kameraopptakene deres og sett meg stjele? Og at de lurer på om det er meg, derfor skikker de rart på meg? Jeg regner med at de ikke har sett meg person, i virkeligheten, for da ville de vel tatt meg? Så hvorfor tar de ikke meg når de har sett meg på kamera og jeg kommer inn i butikken senere? Var en mann i stad som skikk rart på meg, men han tok meg ikke til siden. Jeg skulle bare kjøpe snus, og gikk direkte til kassa. For får jo ikke stjele det. Har de lov til å ta deg om de kje ner deg igjen fra tidligere stjeling, fordi de har sett igjen åom gamle opptak? Eller må de se at du stjeler der og da for å ta deg? Dette gjelder matvarebutikk. Anonymkode: dc549...69a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #2 Skrevet 23. desember 2017 Du flipper ut.. du takler ikke presset. Slutt å stjel før du klikker helt. Anonymkode: bfc3d...61a 22
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #3 Skrevet 23. desember 2017 Ja, vi har flere som vi følger med på. Klarer jo ikke alltid å ta alle, da videoopptak alene er vanskelig å bruke som bevis (må i såfall ha opptak som utelukker at man kan ha levert tilbake/lagt ifra tingen) før man passerer kassa. Men vi følger alltid ekstra godt med på de vi mistenker og prøver å ta de på fersken, altså ta de i å ha noe på seg etter at de har passert kassaområdet. Anonymkode: aeaad...bab 9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #4 Skrevet 23. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du flipper ut.. du takler ikke presset. Slutt å stjel før du klikker helt. Anonymkode: bfc3d...61a Hva mener du? At jeg innbiller meg det. Det er vanlig at folk skikker på hverandre. Det gjør jo alle, men jeg så ikke rart på han jeg bare så på han også så han veldig merkelig på meg, ikke vanlig blikk. Anonymkode: dc549...69a 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #5 Skrevet 23. desember 2017 "Skikker"? Anonymkode: da177...3ae 15
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #6 Skrevet 23. desember 2017 Forfølgelsesvanvidd? Slik kan komme når man over tid har vært litt høy på kriminelle handlinger. Mange narkotikabrukere får jo dette, fordi de føler politiet følger sporene deres. Jeg har hatt det selv. Har ikke stjelt, men gjort ting som likevel ikke er lovlig selvfølgelig. Bare en biltur kunne gjøre meg engstelig. Det er jomså ukontrollerbart. Jeg kunne tenke om jeg egentlig visste at jeg kjørte sakte nok til å ikke kjøre på noen, selv om jeg alltid forsikret meg om dette. Jeg fikk opp scanarioer i hodet mitt, stresset og holder på å rygge ned noen f.eks. Jeg tok mat som skulle kastes fra jobben. Ville ikke bokstavelig talt stjele, så jeg tok aldri i åpningstiden eller gjemte unna noe. Men når det skulle kastes så tok jeg nårndet var igjen. Har nok tatt for noen tusen tilsammen ja. Etter hvert begynte jeg å lure på om noen egentlig hadde sett meg. Ble også tatt i billettkontroll en gang. Etter dette begynte jeg å føle at kontrollørene anmeldte meg (betalte gebyr der og da). Men jeg husket ikke om jeg måtte skrive navnet mitt tydelig, og begynte jo selvfølgelig å tenke på om jeg gjorde det, slik at de nå visste navnet mitt og jeg var husket for alltid. Anonymkode: 3f21c...994 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #7 Skrevet 23. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi har flere som vi følger med på. Klarer jo ikke alltid å ta alle, da videoopptak alene er vanskelig å bruke som bevis (må i såfall ha opptak som utelukker at man kan ha levert tilbake/lagt ifra tingen) før man passerer kassa. Men vi følger alltid ekstra godt med på de vi mistenker og prøver å ta de på fersken, altså ta de i å ha noe på seg etter at de har passert kassaområdet. Anonymkode: aeaad...bab Jobber du i butikk? Er det ofte dere tar folk eller er dette svært sjeldent. Jeg tror det er mange som kommer unna med mye. Men kan det hende at det ikke er kameraene som har tatt meg men at de har sett at jeg faktisk tar personlig men har bare vært snille og latt meg slippe unna eller tar dere alle? Jeg har ingen legitimasjon spm jeg vet ikke hva de gjør om de tar meg for de får jo ikke vite hvem jeg er. Det finnes ingen som kan bevise hvem jeg er, har ingen papirer på det lenger. Anonymkode: dc549...69a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #8 Skrevet 23. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Skikker"? Anonymkode: da177...3ae Beklager, det var feil. Anonymkode: dc549...69a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #9 Skrevet 23. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Beklager, det var feil. Anonymkode: dc549...69a Du har skrevet det fire ganger. Uttaler du det slik du skriver det? Anonymkode: da177...3ae 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #10 Skrevet 23. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har skrevet det fire ganger. Uttaler du det slik du skriver det? Anonymkode: da177...3ae Jeg visste ikke at det var feil. AnneR ikke hvordan jeg utall det. Anonymkode: dc549...69a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #11 Skrevet 23. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg visste ikke at det var feil. AnneR ikke hvordan jeg utall det. Anonymkode: dc549...69a Jeg er ikke norsk. Anonymkode: dc549...69a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #12 Skrevet 23. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke norsk. Anonymkode: dc549...69a Ok. Det skrives kikker. Hvorfor stjeler du? Anonymkode: da177...3ae 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #13 Skrevet 23. desember 2017 Der jeg jobber har vi gjerne mistanke mot folk, men kan ikke ta dem og ringe politiet uten at vi ser at de stjeler. Vi får ikke ta dem til siden neste dag når vi så at de stjal på kamera for en måned siden. Derfor følger vi ekstra med på dem de gangene de er i butikken slik at vi kan ta dem i å stjele, og så prøver vi å oppholde dem mens vi venter på vakten som hjelper oss med å fylle ut anmeldelse. Anonymkode: 31070...9b8 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #14 Skrevet 23. desember 2017 Tenk hvor mye sløsing med tid og ressurser butikkene og andre bruker på dette hvis dem følger med på feil folk. Anonymkode: f098b...5f2 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #15 Skrevet 23. desember 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber du i butikk? Er det ofte dere tar folk eller er dette svært sjeldent. Jeg tror det er mange som kommer unna med mye. Men kan det hende at det ikke er kameraene som har tatt meg men at de har sett at jeg faktisk tar personlig men har bare vært snille og latt meg slippe unna eller tar dere alle? Jeg har ingen legitimasjon spm jeg vet ikke hva de gjør om de tar meg for de får jo ikke vite hvem jeg er. Det finnes ingen som kan bevise hvem jeg er, har ingen papirer på det lenger. Anonymkode: dc549...69a Da ringer de jo politiet hvis du ikke oppgir navn og opplysninger om hvem du er. Anonymkode: 2ccc6...d72
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #16 Skrevet 23. desember 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da ringer de jo politiet hvis du ikke oppgir navn og opplysninger om hvem du er. Anonymkode: 2ccc6...d72 Hvordan kan politiet vite hvem jeg er fa, når jeg ikke har legitimasjon. De kjenner meg jo ikke personlig. Anonymkode: dc549...69a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #17 Skrevet 23. desember 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der jeg jobber har vi gjerne mistanke mot folk, men kan ikke ta dem og ringe politiet uten at vi ser at de stjeler. Vi får ikke ta dem til siden neste dag når vi så at de stjal på kamera for en måned siden. Derfor følger vi ekstra med på dem de gangene de er i butikken slik at vi kan ta dem i å stjele, og så prøver vi å oppholde dem mens vi venter på vakten som hjelper oss med å fylle ut anmeldelse. Anonymkode: 31070...9b8 Ja men du kje ner jo de jo fra kamera og når du ser det er den samme person så må dere jo ta det. Er dere ikke pliktige til det? Anonymkode: dc549...69a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #18 Skrevet 23. desember 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der jeg jobber har vi gjerne mistanke mot folk, men kan ikke ta dem og ringe politiet uten at vi ser at de stjeler. Vi får ikke ta dem til siden neste dag når vi så at de stjal på kamera for en måned siden. Derfor følger vi ekstra med på dem de gangene de er i butikken slik at vi kan ta dem i å stjele, og så prøver vi å oppholde dem mens vi venter på vakten som hjelper oss med å fylle ut anmeldelse. Anonymkode: 31070...9b8 Ser dere folk som stjeler hver dag? Ser dere alle som stjeler ? Anonymkode: dc549...69a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #19 Skrevet 23. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser dere folk som stjeler hver dag? Ser dere alle som stjeler ? Anonymkode: dc549...69a JA. Ikke vær dum Anonymkode: 11bf7...7f5 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #20 Skrevet 23. desember 2017 Hvorfor stjeler du? Anonymkode: 61152...2ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå