AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #1 Skrevet 23. desember 2017 Hei dere! punkterte i dag og det var ikke mulig å fikse dette av Falck (veihjelp gjennom forsikringen min). Jeg betaler for den beste forsikringen hvor jeg skal få leiebil. Dette skulle jeg egentlig fått nå, men de hadde ingen ledig leiebil. Dette gjør julen min veldig utfordrende, da jeg trenger den til å kjøre å feire jul. What to do? Det vil ta en evighet å ta vanlig rutebuss på julaften. Ikke går det busser hele tiden heller.... Anonymkode: e76a9...cba
Sirah Skrevet 23. desember 2017 #2 Skrevet 23. desember 2017 Sjekk her om noen i nærheten av deg leier ut bil kanskje? https://nabobil.no
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #3 Skrevet 23. desember 2017 1 time siden, Sirah skrev: Sjekk her om noen i nærheten av deg leier ut bil kanskje? https://nabobil.no Kan godt være, men vil helst ikke bruke penger på det - da jeg egentlig skal få det av forsikringen.. men de kan jo ikke gi meg det jeg har krav på?! Anonymkode: e76a9...cba
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #4 Skrevet 23. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei dere! punkterte i dag og det var ikke mulig å fikse dette av Falck (veihjelp gjennom forsikringen min). Jeg betaler for den beste forsikringen hvor jeg skal få leiebil. Dette skulle jeg egentlig fått nå, men de hadde ingen ledig leiebil. Dette gjør julen min veldig utfordrende, da jeg trenger den til å kjøre å feire jul. What to do? Det vil ta en evighet å ta vanlig rutebuss på julaften. Ikke går det busser hele tiden heller.... Anonymkode: e76a9...cba Min punktering ble plugget på stedet. Leiebiler med automat har heller aldri vært problematisk å få. Hva sier forsikringsselskapet? Du har vel rett på drosje når de ikke kan skagge leiebil? Stå på krava til forsikringsselskapet i morgen tidlig. Anonymkode: 894ef...655 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #5 Skrevet 23. desember 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min punktering ble plugget på stedet. Leiebiler med automat har heller aldri vært problematisk å få. Hva sier forsikringsselskapet? Du har vel rett på drosje når de ikke kan skagge leiebil? Stå på krava til forsikringsselskapet i morgen tidlig. Anonymkode: 894ef...655 Det gikk ikke an å fikse på stedet, da hele «dekket» var kommet av festet.. de sier at de ikke har mulighet til å skaffe leiebil, da Hertz ikke har flere igjen. Synes det er utrolig dårlig. Kjipt å ikke kunne komme seg rundt i juletider Anonymkode: e76a9...cba 1
Sirah Skrevet 23. desember 2017 #6 Skrevet 23. desember 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan godt være, men vil helst ikke bruke penger på det - da jeg egentlig skal få det av forsikringen.. men de kan jo ikke gi meg det jeg har krav på?! Anonymkode: e76a9...cba Skjønner deg godt, tenkte bare at dette kunne være et rimelig alternativ dersom forsikringen ikke fikk hostet opp en bil Men her burde forsikringen snakke med andre selskaper eller avdelinger og bare fikse opp!
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #7 Skrevet 23. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gikk ikke an å fikse på stedet, da hele «dekket» var kommet av festet.. de sier at de ikke har mulighet til å skaffe leiebil, da Hertz ikke har flere igjen. Synes det er utrolig dårlig. Kjipt å ikke kunne komme seg rundt i juletider Anonymkode: e76a9...cba Har ikke Hertz flere leiebiler så er der da andre leiebilfirmaer. Forsikringsselskapet har lovet deg i en skriftlig avtale du har betalt for, at du skal få leiebil. At de da ikke kan skaffe er ikke ditt problem, du har dine rettigheter og må stå på kravet hos forsikringsselskapet ditt, og de er ikke på forumet her. En liten sak på facebookveggen til selskapet og de får nok leiebilen på plass, raskt. Med mindre du bare har tenkt å akseptere at forsikringen din lurer deg? Anonymkode: 894ef...655 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #8 Skrevet 23. desember 2017 Hvorfor har du ikke reservehjul? Ellers kan du jo høre med andre selskaper i nærheten om de har ledig bil, og så kontakte forsikringen og be dem betale. Anonymkode: 10956...190 1
Gjest Blondie65 Skrevet 24. desember 2017 #9 Skrevet 24. desember 2017 Hvis de ikke kan skaffe leiebil må de dekke taxi. Vet om en annen som ble stående i ytre hutaheiti midt på natten og som fikk taxi dekket. Sjekk det.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #10 Skrevet 24. desember 2017 Hva står egentlig i forsikringsavtalen din? Jeg mistenker at forsikringsselskapet har lagt inn forbehold vedr. tilgjengelige leiebiler og hvilket utleieselskaper som brukes. Anonymkode: c48c7...5cd
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #11 Skrevet 24. desember 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva står egentlig i forsikringsavtalen din? Jeg mistenker at forsikringsselskapet har lagt inn forbehold vedr. tilgjengelige leiebiler og hvilket utleieselskaper som brukes. Anonymkode: c48c7...5cd Det kan de ikke legge inn forbehold om. Det blir to motsetninger en seriøs privatrettslig avtale ikke kan ha. Anonymkode: 894ef...655
ajarRun Skrevet 24. desember 2017 #12 Skrevet 24. desember 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei dere! punkterte i dag og det var ikke mulig å fikse dette av Falck (veihjelp gjennom forsikringen min). Jeg betaler for den beste forsikringen hvor jeg skal få leiebil. Dette skulle jeg egentlig fått nå, men de hadde ingen ledig leiebil. Dette gjør julen min veldig utfordrende, da jeg trenger den til å kjøre å feire jul. What to do? Det vil ta en evighet å ta vanlig rutebuss på julaften. Ikke går det busser hele tiden heller.... Anonymkode: e76a9...cba Sleng på et sommerdekk og kjør som normalt?
Dodge Skrevet 24. desember 2017 #13 Skrevet 24. desember 2017 Nokre forsikringsselskap tillbyr leiebil eller 250 kroner dagen.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #14 Skrevet 24. desember 2017 Vi har gjensidige og de gir leiebil, om hertz ikke har må de leie fra feks avis. Ikke noe problem. Dette måtte vi gjøre for noen uker siden, hertz kunne ikke stille med bil, da kom "avis" med bil og sendte regningen til hertz. Lykke til. Vi betalte okke ei krone. Anonymkode: 5c1dd...b72
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #15 Skrevet 25. desember 2017 På 24.12.2017 den 2.44, AnonymBruker skrev: Det kan de ikke legge inn forbehold om. Det blir to motsetninger en seriøs privatrettslig avtale ikke kan ha. Anonymkode: 894ef...655 Naturligvis kan de det, da vi har avtalefrihet her til lands. Anonymkode: c48c7...5cd
PoisonIwy Skrevet 25. desember 2017 #16 Skrevet 25. desember 2017 Gikk helt fint for meg å få leiebil fra et annet firma når de ikke kunne stille med leiebil. Slutt å vær så tafatt!
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #17 Skrevet 25. desember 2017 Du kan sikkert ta ut hos et annet selskap og levere faktura til ditt forsikringsselskap. Men dersom det skulle være slik at ingen leiebilselskaper i hele landet hadde hatt en eneste bil, så er det jo ikke noe forsikringsselskapene kan klandres for. Det skjer ofte i sommerferietiden, f.eks. Da tilbyr forsikringsselskapene gjerne samme beløp i kontant, så man kan prøve å leie en bil privat. men er det ikke biler tilgjengelig, så er det bare sånn. Det blir som med veihjelp: du har krav på det via forsikringen, men dersom ingen tauebiler kan rykke ut pga ytre omstendigheter, kan jo ikke forsikringsselskapet trylle frem noen løsning. Anonymkode: 0c191...3a7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #18 Skrevet 25. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan sikkert ta ut hos et annet selskap og levere faktura til ditt forsikringsselskap. Men dersom det skulle være slik at ingen leiebilselskaper i hele landet hadde hatt en eneste bil, så er det jo ikke noe forsikringsselskapene kan klandres for. Det skjer ofte i sommerferietiden, f.eks. Da tilbyr forsikringsselskapene gjerne samme beløp i kontant, så man kan prøve å leie en bil privat. men er det ikke biler tilgjengelig, så er det bare sånn. Det blir som med veihjelp: du har krav på det via forsikringen, men dersom ingen tauebiler kan rykke ut pga ytre omstendigheter, kan jo ikke forsikringsselskapet trylle frem noen løsning. Anonymkode: 0c191...3a7 Det kan hun ikke. Forsikringsseskapet forplikter seg til å stille med leiebil. Går hun frem slik du mener får hun ikke dekket noe. Men nå er julaftenbehovet til ts over, jeg venter på hennes måte å løse saken på. Anonymkode: 894ef...655
Majott Skrevet 25. desember 2017 #19 Skrevet 25. desember 2017 5 timer siden, PoisonIwy skrev: Gikk helt fint for meg å få leiebil fra et annet firma når de ikke kunne stille med leiebil. Slutt å vær så tafatt! Hun må vel prøve seg fram i en ukjent situasjon hun også her. Så hun er ikke tafatt, hun bruker bare mange kanaler for å finne en løsning! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå