Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har et lite problem i bedriften min. 

Har hatt en ansatt som har stjålet tre ganger i bedriften. Hver gang har jeg tatt dette opp med han, har han begynt å gråte og bedt om en ny sjangse. Naiv som jeg har vært så har jeg gitt han en ny sjangse. Denne tredje gangen så ba jeg han skrive under en advarsel, og da sa han at han ikke kunne skrive under. Jeg sa han måtte ellers fikk han sparken der og da. Han godtok det, og vi avtalte at han skulle komme tilbake dagen etter for å skrive under oppsigelsespapirer. Han kommer dagen etter og sier han har snakket med advokat og at han kommer til å ta dette videre. Han hinter dessuten om at det har skjedd noe i butikken som omhandler seksuelltrakasering. Han kunne ikke si noe mer om dette, utennom at det handlet om en annen kvinnelig ansatt. Det jeg kan spekulere i er at han har gått sammen med en annnen ansatt som jeg vet er forelsket i han (Han er kjekk, ung og flørtete. Hun er kommet på praksis fra NAV og spanderer alt fra lunsj til husholdningsartikler på han som han gjerne tar imot med et blunk i øyet).

Eneste advarslet denne gutten har fått fra tidligere er neglisjering av arbeidsoppgaver, baksnakking, ikke fullført obligatoriske kurs. Hun har fått advarsel på grunn av 5 forsentkomminger på 14 dager. Jeg vet jo ikke dette med sikkerhet, men som sagt kan bare spekulere i at disse to har gått sammen for å lage kvalme. Jeg har to ansatte som har vært vitne til at han har stjålet, og er egentlig det eneste beviset jeg også har. Den tredje gangen så jeg han gjøre det selv.

Jeg har vært altfor (dum)snill med advarsler, da jeg alltid ser det beste i mennesket og håper de lærer av tilsnakk, men ser nå at jeg har opptrett feil og burde har gitt advarsler mye tidligere.

Arbeidtilsynet skal komme på inspeksjon grunnet rapportering fra anonym person. Hva kan jeg forvente, og hva kan jeg gjøre? Føler meg veldig tappet for engergi, og er nesten blitt redd for å vise meg foran andre ansatte, i frykt for at jeg skal gjøre noe galt. Føler liksom alt jeg gjør nå er galt og feil. 

Anonymkode: 3d9d5...54a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tyveri er grunnlag for oppsigelse på dagen.

Anonymkode: f5e80...994

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tyveri er grunnlag for oppsigelse på dagen.

Anonymkode: f5e80...994

Må man ikke ha bevis? Han har tatt med seg varer på lageret for så å sette dette i sekken. På lageret er det ikke fullt med overvåkning og han har stått utenfor kameraets rekkevidde. Jeg åpnet sekken også der, så ikke noe fysisk bevis. Har andre ansatte som vitne til tidligere tyveri. Og kamera som viser han bære varer inn på lageret kan han lett si var ødelagte/skulle settes på plass.

Skrevet

Men burde du ta dette på et åpent internettforum? Med mindre du har endret vesentlige deler av historien er det jo ganske identifiserende. 

Anonymkode: bfad0...0af

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor står det "tidligere ansatt" i overskriften? Det virker som han fremdeles er ansatt? Om denne mannen virkelig har tatt kontakt med advokat bør vel du også gjøre det, og helst litt kjapt. Det burde du ha gjort uansett, siden du ikke har klart å kvitte deg med fyren selv. Stemmer det at han har satt en advokat på saken bør du høre fra dem snart. En som er på utplassering fra nav kan du vel si at du ikke har behov for lenger? Så blir du kvitt halve problemet.

Anonymkode: 938fe...9a8

Skrevet

Eneste advarslet denne gutten har fått fra tidligere er neglisjering av arbeidsoppgaver, baksnakking, ikke fullført obligatoriske kurs. Hun har fått advarsel på grunn av 5 forsentkomminger på 14 dager. Jeg vet jo ikke dette med sikkerhet, men som sagt kan bare spekulere i at disse to har gått sammen for å lage kvalme. Jeg har to ansatte som har vært vitne til at han har stjålet, og er egentlig det eneste beviset jeg også har. Den tredje gangen så jeg han gjøre det selv.

Bare det i seg selv er jo ille.

Skrevet

Lurer på om moderatorene kan flytte tråden til juss-forumet? 

Står tidligere ansatt fordi han fikk sparken etter at jeg tok ham i å stjele, selvvom han ikke skrev under. Han har ikke vært på jobb i en uke, og er ikke lenger velkommen. 

Har heller ikke endret på HI, da jeg trenger råd og veiledning.

Jeg spør om noen vet hva som venter meg, føler dette tærer på hverdagen og jeg gruer meg til å møte ansatte, noe som hverken er greit eller riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...