Gå til innhold

Treningssenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge ønsket å trene på treningssenteret her. Vil stramme opp kroppen og bli i bedre form. Men så er jeg så heldig at jeg har igjen litt av sosialangsten, som setter en stopper for det. Jeg føler meg sikker på at de som trener der, er opptatt med sitt, men tanken om at de skal «vurdere» meg i hodene sine, ser om jeg gjør feil, at jeg blir rød og svett osv, ødelegger lysten min. Jeg har vært borti slik senter før, så jeg kan de vanligste apparatene. 

Kan jeg bare melde meg inn og begynne å trene uten at noen henger over meg? Jeg er (heldigvis) ikke lenger redd for å spørre ukjente om hjelp. Det er kun mine tanker som ødelegger.

Anonymkode: 099d7...8cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har trent i mange år nå, aldri opplevd at noen henger over meg. Har blitt noen blikk her og der da men det er sikkert fordi jeg er digg

• Liker 1
Skrevet

Ingen er interessert i å henge over deg, folk er opptatt med sitt.

Anonymkode: 1184c...a45

Skrevet

Jeg har ekstremt sosialt angst og har trent 2 år på senter, kun kl 5 om morgenen da :P 4 ganger /uken

Kun 2-3 andre der som regel, meste jeg har sett fra kl 5-6 er 5 stk

Anonymkode: 86fed...0ba

Skrevet

Jeg er stor og jeg trener på et treningssenter. Kan ikke si at jeg opplever at noen bryr seg negativt. Har som deg også sosial angst, opplever å få det bedre etter hver trening.

Skrevet

Folk er opptatt med sitt, så bare kjør på! 

Om de ser på deg så er det nok fordi de syns du er flink som jobber på! Det er hvertfall det eneste jeg tenker de gangene jeg har sett på folk, utenom det så er jeg bare opptatt av meg selv og få gjort det jeg skal :)

Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen! Har tenkt mye på å reise på treningssenter som er tre kvarter unna, men da blir det nok mer ork å trene😆 Også er det jo fullstendig uøkonomisk. Men da bestemmer jeg meg for å begynne å trene her, samme pokker👍🏻😁 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har også litt sosial angst, og spesielt angst for treningssenter for der vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Men jeg ønsket virkelig å begynne å trene, så jeg meldte meg inn på et senter for et par måneder siden. Satt meg små mål i begynnelsen, første gang var målet kun å dra dit og sjekke ut garderoben. Neste gang skulle jeg gå inn og løpe 10 minutter på tredemølle, for den visste jeg hvordan fungerte. Så hadde jeg "lov" til å reise hjem hvis jeg ville. Neste gang etter det skulle jeg løpe ti minutter og teste ut ett apparat. Innimellom der brukte jeg litt tid til å observere hvordan andre gjorde ting, for å lære litt. Så mitt tips er å hoppe i det og melde seg inn, men begynne smått og sette deg små delmål! De to første ukene var jeg der nesten hver dag, men målet var 15 minutter, etter det kunne jeg gå hjem. Da hadde jeg som regel lyst til å fortsette likevel, men terskelen ble lav for å reise dit. Så fikk jeg masse eksponeringstrening og ble fort vant med senteret. 

Lykke til! Ønsker deg et sporty 2018! 

Anonymkode: 3a577...761

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også litt sosial angst, og spesielt angst for treningssenter for der vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Men jeg ønsket virkelig å begynne å trene, så jeg meldte meg inn på et senter for et par måneder siden. Satt meg små mål i begynnelsen, første gang var målet kun å dra dit og sjekke ut garderoben. Neste gang skulle jeg gå inn og løpe 10 minutter på tredemølle, for den visste jeg hvordan fungerte. Så hadde jeg "lov" til å reise hjem hvis jeg ville. Neste gang etter det skulle jeg løpe ti minutter og teste ut ett apparat. Innimellom der brukte jeg litt tid til å observere hvordan andre gjorde ting, for å lære litt. Så mitt tips er å hoppe i det og melde seg inn, men begynne smått og sette deg små delmål! De to første ukene var jeg der nesten hver dag, men målet var 15 minutter, etter det kunne jeg gå hjem. Da hadde jeg som regel lyst til å fortsette likevel, men terskelen ble lav for å reise dit. Så fikk jeg masse eksponeringstrening og ble fort vant med senteret. 

Lykke til! Ønsker deg et sporty 2018! 

Anonymkode: 3a577...761

Tusen takk for tips!😊 Tenker jeg gjør det samme, begynner med et apparat jeg kan, og så ha «tillatelse» til å gå hjem etter ei økt der, smart!😁

Tusen takk❤️

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tips!😊 Tenker jeg gjør det samme, begynner med et apparat jeg kan, og så ha «tillatelse» til å gå hjem etter ei økt der, smart!😁

Tusen takk❤️

Dette greier du :)

Du er flink som hopper i det.

Lykke til :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...