AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #1 Skrevet 23. desember 2017 Kan man bli sterk uten å legge på seg? Hvis man er helt nede på normalvekt. Tenker altså på styrketrening Anonymkode: 7f22d...4bb
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #3 Skrevet 23. desember 2017 Hvorfor er du så opptatt av vekta? Høres sykelig ut. Hvis man skal få mer muskelmasse går man opp i vekt. Da må man kanskje bli kvitt sine psykiske kvaler med vekt først. Anonymkode: 44d9f...4ad
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #4 Skrevet 23. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du så opptatt av vekta? Høres sykelig ut. Hvis man skal få mer muskelmasse går man opp i vekt. Da må man kanskje bli kvitt sine psykiske kvaler med vekt først. Anonymkode: 44d9f...4ad Jeg synes også det ville vært interessant å vite om man kan bli vesentlig sterkere uten å øke muskelmassen. Er det kun mengden muskler som betyr noe for styrken liksom, eller er det mulig å trene opp en gitt menge muskler til å bli sterkere uten mer masse? Anonymkode: 253c3...a31 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #5 Skrevet 23. desember 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes også det ville vært interessant å vite om man kan bli vesentlig sterkere uten å øke muskelmassen. Er det kun mengden muskler som betyr noe for styrken liksom, eller er det mulig å trene opp en gitt menge muskler til å bli sterkere uten mer masse? Anonymkode: 253c3...a31 Nei, man må naturlig nok øke muskelmasse for å bli sterkere. Anonymkode: 44d9f...4ad
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #6 Skrevet 23. desember 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, man må naturlig nok øke muskelmasse for å bli sterkere. Anonymkode: 44d9f...4ad Spørs hva slags "type" sterk. Finnes mange utøvere, særlig friidrettsutøvere, vektløftere, styrkeløft og liknende som er veldig sterke i forhold til sin egen kroppsvekt som har en "normalvekt". Man vil selvfølgelig gå opp litt i vekt når man blir sterkere, men man vil ikke nødvendigvis gå opp masse i kg. Mange går ned i fettprosent og opp i muskelmasse proposjonalt slik at vekten forblir omtrent det samme. Selv har jeg gått opp 10 kg på 3 år ved styrketrening, men kjenner mange som har gått opp max 3 kg og er mye sterkere enn meg ift kroppsvekt. Anonymkode: 31f6c...35c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå