Gå til innhold

Kan jeg bli sterk, selv på en lav vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bli sterk uten å legge på seg? Hvis man er helt nede på normalvekt. Tenker altså på styrketrening

Anonymkode: 7f22d...4bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymkode: c3c62...ccd

Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av vekta? Høres sykelig ut. Hvis man skal få mer muskelmasse går man opp i vekt. Da må man kanskje bli kvitt sine psykiske kvaler med vekt først. 

Anonymkode: 44d9f...4ad

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så opptatt av vekta? Høres sykelig ut. Hvis man skal få mer muskelmasse går man opp i vekt. Da må man kanskje bli kvitt sine psykiske kvaler med vekt først. 

Jeg synes også det ville vært interessant å vite om man kan bli vesentlig sterkere uten å øke muskelmassen. Er det kun mengden muskler som betyr noe for styrken liksom, eller er det mulig å trene opp en gitt menge muskler til å bli sterkere uten mer masse?

Anonymkode: 253c3...a31

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også det ville vært interessant å vite om man kan bli vesentlig sterkere uten å øke muskelmassen. Er det kun mengden muskler som betyr noe for styrken liksom, eller er det mulig å trene opp en gitt menge muskler til å bli sterkere uten mer masse?

Anonymkode: 253c3...a31

Nei, man må naturlig nok øke muskelmasse for å bli sterkere. 

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man må naturlig nok øke muskelmasse for å bli sterkere. 

Spørs hva slags "type" sterk. Finnes mange utøvere, særlig friidrettsutøvere, vektløftere, styrkeløft og liknende som er veldig sterke i forhold til sin egen kroppsvekt som har en "normalvekt". Man vil selvfølgelig gå opp litt i vekt når man blir sterkere, men man vil ikke nødvendigvis gå opp masse i kg. Mange går ned i fettprosent og opp i muskelmasse proposjonalt slik at vekten forblir omtrent det samme.

Selv har jeg gått opp 10 kg på 3 år ved styrketrening, men kjenner mange som har gått opp max 3 kg og er mye sterkere enn meg ift kroppsvekt. 

Anonymkode: 31f6c...35c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...